recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brænde data på DVD.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrænde data på DVD.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7877
Direkte link til dette indlæg Emne: Brænde data på DVD.
    Sendt: 30-Januar-2005 kl. 12:34

Nu har jeg fået en dvd-brænder - enddog en dual-layer. På et eller andet tidspunkt kunne jeg forestille mig, at jeg ville rydde op i mine gamle data-CD'er og kopiere dem over på DVD-er for at spare plads på hylden. Dog vil jeg ikke smide de gamle CD'er ud, men gemme dem på et forsvarligt sted.

På en 4,7 GB DVD kan der være 6,7 stk. 700 MB CD'er og på en 8,5 GB DVD kan der være 12,1 stk. 700 MB CD'er.

Hvilken slags DVD'er er det bedst at bruge DVD-R eller DVD+R? Kan der være nogen ulemper ved at bruger dual-layer (bortset fra, at prisen er alt for høj)?

Er der forskel på om, det er data (Word, Excel, e-mails m.m.) eller om det er billeder, video m.m.?

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2005 kl. 12:47

Hej Thorvald.

Du kan sagtens lægge data på en DVD. Jeg har selv et par stykker til det formål, det er 4,7 Gb Data-RW fra Sony. De fungerer fint med overflytning af diverse ting, og da det er RW så kan de jo genbruges, det kan da være en fordel.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2005 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvilken slags DVD'er er det bedst at bruge DVD-R eller DVD+R?


Jeg brænder data på både + og - Du kan sikkert få en teknisk nørd til at komme med en lang teknisk forklaring på hvorfor du skal brænde på det ene frem for det andet. Men jeg har endnu ikke (godt 2 år) haft problemer med nogle af mine data-dvd'er hvad enten det er + eller -

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Er der forskel på om, det er data (Word, Excel, e-mails m.m.) eller om det er billeder, video m.m.?



Så længe du brænder som data-dvd er skiven fuldstændig ligeglad med hvad du smider på den - præcis lige som en data-cd hvor du også kan blande formaterne efter forgodtbefindende. Prøv at eksperimentere med en rw-skive så du kan få syn for hvordan skiven ser ud efter brænding.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu