recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brænding af MPEG2 på DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrænding af MPEG2 på DVD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
J-Christ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Brænding af MPEG2 på DVD
    Sendt: 07-Februar-2005 kl. 10:21

Jeg har nu efterhånden optaget en del fra TV som ligger på harddisken.

Noget af dette ønsker jeg at gemme som video DVD og til dette har jeg forsøgt at anvende adskellige brænder programmer (Nero, Pinnacle Expression, WinDVD Creator m.fl.).

Men de har alle det problem at de MPEG 2 filer som jeg har grabbet (720x576, 2500-3950 bit/sec), skal omkonverteres til DVD-format, men er DVD ikke MPEG 2 ?

Det tager mellem 2 og 5 timer på en 2300MHz maskine - brændingen i sig selv tager max. 20 min.

Er der nogen som har bedre erfaringer ?

Janus

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2005 kl. 12:01

DVD er MPEG2, men ikke nødvendigvis omvendt. Dine MPEG2 filer skal igennem et authoringsprogram. Jeg bruger Tmpgenc DVD Author. Det der sker, er at programmet deler filer op i bidder af ca. 1 GB.  Fillerne bliver samtidig lavet om til VOB filer m.v. Du har så også mulighed for at lave menuer og kapitler i størrelse efter eget valg. En fil der fylder en DVD skive til randen tager under 13 minutter at køre igennem på min 1,7 GHZ PC.

Du kan også brænde filerne som rå MPEG2, altså som data på DVD skiver. Det kræver så, at filerne er max. 2 GB og der er ingen mulighed for kapitler m.v. En anden ulempe er, at ikke alle DVD afspillere kan afspille rå MPEG2 filer.

Flemming

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu