recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brændte DVDer "hakker"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrændte DVDer "hakker"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorsted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Brændte DVDer "hakker"
    Sendt: 08-Juli-2009 kl. 22:04

Jeg har et problem med min ene DVD afspiller. Når jeg forsøger at afspille brændte film på den hakker lyd og billede - hvilket gør at filmen bliver uudholdelig at se. Jeg brænder på DVD+R skiver i langsom hastighed - disse understøttes af min afspiller efter hvad producenten siger. Der er tale om en afspiller i den "dyre" ende fra Jamo.


Umiddelbart kunne man tro at DVD skiven var problemet, for fejlen viser sig ikke på nogle af mine andre afspillere (heller ikke den billige fra Harald Nyborg).

Jeg har altid passet godt på min afspiller, og vil ikke mene at der sidder snavs i den - Er der nogen der ved HVAD problemet skyldes, og hvordan det kan løses?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 22:22

 

 Det skyldes afspilleren, det er ikke alle der ukritisk afspiller alt hvad der ligges i dem. Nogle skiver læses fint, og andre gør ikke.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 08:08
Der kan være flere årsager til den slags problemer. For det første ER der forskel på om det er DVD-r eller DVD+r, ikke alle afspillere er lige gode til begge formater, selv om de på papiret understøtter dem. Hvis du har mulighed for det, så prøv at teste med et DVD-r medie i stedet.

Hvilken brænder og brænderprogram bruger du..? Nogle brændere (bl.a. LiteOn) understøtter "bitsetting" hvor man kan gå ind og ændre på hvilken standard DVD+r skiver bliver brændt efter (standarden er låst på DVD-r skiver). Hvis man sætter standarden til DVD-ROM i stedet for DVD+r, vil skiven blive brændt på en måde der ligger tættere på den egentlige DVD-video standard, og nogle afspillere vil derfor have nemmere ved at "æde" dem. Nero Burning Rom har denne funktion, men kan ikke lige huske hvor den ligger, det er mange år siden jeg har brugt den. Prøv evt. at google på "Bitsetting with Nero"

Hvilke medier bruger du? Ikke alle brændbare skiver er lige gode til at reflektere lyset fra laseren (ingen brændbare reflekterer lige så meget som en replikeret disc) - Nogle afspillere (som f.eks. muligvis din Jamo) er så samtidig mere kritisk end andre med hvor meget lys discen skal reflektere for at den kan læse den. Det er min erfaring at det i mange tilfælde IKKE er værd at spare penge ved at købe no-name skiver, da faren for lav læsbarhed eller fejlbrændinger er for stor. Jeg bruger primært skiver fra Verbatim eller TDK (TDK laver dog ikke DVD+r skiver længere, såvidt jeg husker), og har sjældent problemer med dem.

Hvor høj bitrate encoder du med? DVD standarden foreskriver en max bitrate på 9,8 Mb/s, men med brændte skiver bør man holde sig et stykke under dette maksimum, simpelthen af hensyn til læsbarheden - er discen svær at læse, kan den ikke nå at få det hele med hvis bitraten er for høj, og så hakker den, eller vil slet ikke afspille. Prøv med max. 5-6 Mb/s og se om det gør nogen forskel.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu