|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ponduus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() Sendt: 14-Januar-2010 kl. 11:53 |
Hej hej Recordere!
Nogle kammerater og jeg har fået den originale ide, at lave en spille aften - helt uden konsol... Ja, jeg snakker om brætspil - den oldschool slags. Vi har allerede været igennem mange af de klassiske spil som Matador, quiz-spil osv., så vi mangler lidt nogle ideer. Stort set alle spil har interesse med undtagelse af D&D o. lign. spil. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
![]() |
Det gode gamle Derby spil, hvis du kan finde det.
http://www.spillehulen.dk/default.asp?Action=Details&Item=962 Jeg spiller det stadig af og til. og her er lidt om spillet - det er med brikker, kort og penge http://spiltemplet.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=78&Itemid=49 Redigeret af Brixen - 14-Januar-2010 kl. 12:06 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() |
En af mine absolutte favoritter er spillet Acquire. Gameplayet er ret simplet (kan minde en smule om matator), men synes det fede er at spillets gang ikke afhænger af terningekast, men istedet meget mere hvordan de enkelte deltagere agerer. Det gør det meget sværere at forudsige spillets retning, som er en vigtig faktor.
Endelig er spilletiden ikke så lang. Afhængig af antal spillere kan det klares på 1-2 timer. Spillet kan fås her: http://www.spilcompagniet.dk/Acquire_1241.asp?parentGrp=152 (ser dog ud til at være ændret i design, men forhåbentlig er gameplayet uændret).
|
|
![]() |
|
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
Du skriver godt nok i har været igenne quiz-spillene, men du får da lige favoritterne: Bezzerwizzer, Kranium, Tabu, Trivial Pursuit, Master of Movies, Master of TV
|
|
![]() |
|
Ponduus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() |
Mange tak for svarene :)
Især Acquire og Derby virker interessant og jeg kan se at vi mangler at spille Master of Movies og Master og TV. Keep them coming.. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
![]() |
Der er også de gamle Avalon Hill brætspil, bl.a. Kingmaker, Civilization, Diplomacy osv. De første 2 spiller jeg stadig
![]() Og hvad med Settlers? Redigeret af Brixen - 14-Januar-2010 kl. 19:18 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() |
Eller Junta, det er lidt ligesom Diplomacy, hvor det er vigtigt at indgå alliancer, her er det bare lige så vigtigt at bryde dem på rette tidspunkt.
Historien handler om at gøre sig gode venner med præsidenten, så man kan få så meget af ulandsstøtten ind på sin Schweiziske bankkonto
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |