|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
flemschu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() Sendt: 24-Januar-2007 kl. 19:22 |
Kære forum Jeg bruger MCE remoten til at styre min htpc og er ganske tilfreds hermed. Jeg ville derfor også gerne tilføje keyboardet, som jo kører på samme IR-modtager. Jeg kører DVBviewer. Jeg ved at keyboardet, for at fungere, kræver installation af MCE. Jeg har nu fået mulighed for at installere MCE. Skal man så smide sit xp-pro af computeren først ? Eller kan man køre med 2 OS'ere på PC'en samtidigt ? Og vil der være nogle konflikter mellem MCE og DVBviewer, når man bruger sin FB og KB ? Mvh Flemming |
|
Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004 Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub. NVidia Shield TV |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg tror ikke du behøver at installere noget andet for at få Keyboardet til at fungerer. Så vidt jeg husker blev keyboard og remote drivere installeret med SP2 Hvis ikke, så er der, så vidt jeg ved, kun en vej: Komplet reinsatallation for at få MCE ind Jeg ved at der er folk der har brokket sig over at DVBviewer og MCE ikke kan blive enige om hvem der skal reagere på IR kommandoerne, men så er du jo heldigt stillet, idet du ikke har MCE på maskinen, endnu |
|
![]() |
|
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
Du behøver ikke MCE2005 for at benytte dit MCE Keyboard... du skal bare installere denne opdatering på din Windows XP SP2: ... så kører det for dig!!! :-)
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja men det bliver jo spændende om det virker, for der står følgende: System Requirements
Og Flemschu kører XP Pro
|
|
![]() |
|
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
Jeg kører også Windows XP Pro ... patchen virker alligevel. Forskellen er kun at patchen bliver lagt til automatisk download via WindowsUpdate når man kører MCE 2005 - det gør den ikke på en XP Pro. Jeg kører lystigt med mit MS MCE Keyboard - virker perfekt efter patchen er kørt på. |
|
![]() |
|
![]() |
#humberdink Godt gået Jeg ville ikke engang have forsøgt, foventede en meddelelse ala: "Fejl: Denne opdatering gælder ikke for dit operativsystem. Error code xxxxx" |
|
![]() |
|
flemschu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() |
Tak for den hurtige hjælp og interesse
Har du en engelsk udgave af xp, humperdink ?? Denne rollup har jeg ikke kunnet finde på Microsofts danske side Håber I har en udvej, for Microsofts IR har faktisk den bedste modtagestyrke af de IR'er, som jeg har prøvet so far ! Flemming |
|
Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004 Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub. NVidia Shield TV |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Flemschu, Jeg havde helt overset det med sprogversionerne - og det er korrekt - jeg kører med en engelsk version... men jeg har fundet et link til en løsning på problemet ... prøv det her: http://forum.team-mediaportal.com/showpost.php?p=72053&p ostcount=30 Redigeret af humperdink - 25-Januar-2007 kl. 20:31 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for linket Humperdink Kom til at spekulere på, om Vista løser problemet, da det jo indeholder MCE'en ? Jeg har nemlig en Vista i udsigt Tak for hjælpen |
|
Pioneer PDP-508XD
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er helt sikker på at MCE keyboardet er supporteret i Vista, men jeg har hørt at der er et par småproblemer med DVBViewer og Vista, så jeg ville nok installere den MCE du tidligere nævnte du havde på lager Edit: Kom i tanke om at du spurgte om DVBViewer kører med MCE, og ja det gør den Redigeret af MCenterFreak - 28-Januar-2007 kl. 00:27 |
|
![]() |
|
![]() |
Vær opmærksom på at det kun er "Vista Home Premium" og "Vista Ultimate Edition" som indeholder Medie Center. http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/editions/defa ult.mspx Redigeret af humperdink - 28-Januar-2007 kl. 15:08 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |