recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug af PC tilbehør på 2 PC'er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrug af PC tilbehør på 2 PC'er

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Emne: Brug af PC tilbehør på 2 PC'er
    Sendt: 22-December-2010 kl. 21:29
Hej

Jeg har noget USB udstyr jeg gerne vil kunne bruge på 2 PC'er. Det jeg har i tankerne er:

(tingene i parentes er varer fra AV-cables)

Begge PC'er bliver tilsluttet en USB switch (eks. C1-9 / 42795). En aktiv 4 ports HUB (König D2-7 / USB2HUB50) bliver tilsluttet USB switchen. En USB HUB (eks. USB2HUB16) bliver tilsluttet König HUB. USB højttalere (Logitech Z-10 med egen strømforsyning), tastatur modtager, og mus modtager+ladestation bliver tilsluttet USB HUB (eks. USB2HUB16). Den sidste ledige indgang i USB HUB (eks. USB2HUB16) skal bruges til ekstern HDD 2.5" u. egen strømforsyning, som sættes til efter behov.

Kan det lade sig gøre at benytte switchfunktionen, således at jeg kan skifte mellem de 2 PC'er uden at der er noget der fejler? Jeg er mest interesseret i at König HUB/tastertur/mus/højttalere virker gnidningsfrit. HDD kan jeg nemt tage fra og slutte til igen.

Mvh

Frank
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 10:36
Prøv også at kigge på noget fra www.blackbox.dk - de er eksperter i den slags udstyr.

Venlig hilsen
KB
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Prøv også at kigge på noget fra www.blackbox.dk - de er eksperter i den slags udstyr.

Hej Brixen

Ser ikke ud til at de har noget USB switch udstyr.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 21:00
Low-tech forslag: flyt USB kablet fra den ene PC til den anden når behovet for at skifte opstår?

En switch betyder alligevel ikke at du kan bruge USB dimsen på to PC'ere samtidig.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Jeg har noget USB udstyr jeg gerne vil kunne bruge på 2 PC'er

Vil du kunne skifte mens computerne er tændte?

Den switch du linker til er elektonisk, det vil sige at den skal skifte over på tastatrutryk. Jeg ville nok foretrække en der skifter med trykknapper i stedet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 01:35
bare husk at usb er plug and play og alt efter hvad du kobler på så skal de "unmountes" korrekt. dette drejer sig især om harddiske hvor du rent faktisk lave ged i den med dine data. lyd og printer burde kunne køre, men jeg ville ikke gå på harddisken. der skal du ind hver gang på hver maskine og unmounte . der ville jeg helt klart hellere have en NAS så begge maskiner bare koblede på den disk via netværket. så var den ikke længere et problem.

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 19:11
Så blev problemet løst!

Jeg fik købt en switch og alt funker bare til UG. Mangler bare lige at få feedback fra producenten om hvorvidt at ex. HDD bliver unmounted safely når man udfører switchet. Men lækker løsning til få penge (syntes jeg da i hvert fald). Kunne kun finde løsningen 1 sted på nettet i DK forretning.) Jeg kan styre switchen enten via software eller via hardkeys, og jeg kan vælge hvilke devices der skal skifte over til anden PC, så jeg fx. ikke overflytter alle funktioner når jeg vil skifte over til anden PC, men fx. kun vælger mus og tastatur. Højttalere og HUB forbliver tilsluttet til første PC. Indtil videre har alt bare fungeret perfekt. Til andre interesserede sjæle, så blev valget en Share Switch station fra Good way Technology købt hos Hardware-store.dk:

Lige nu har jeg tilkoblet: 1 sæt USB højttalere, 1 USB mus, 1 USB tastatur og 1 aktiv USB HUB.

Tak for hjælpen alle

Mvh

Frank
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 12:03