recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug af VGA->DVI-adapter - kvalitetsforringelse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrug af VGA->DVI-adapter - kvalitetsforringelse?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: Brug af VGA->DVI-adapter - kvalitetsforringelse?
    Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 18:25
Hej alle

Hvis jeg benytter en VGA->DVI-adapter til at koble en computer (m. vga-udgang) til en Samsung 22" TFT-skærm (m. dvi-indgang), vil jeg så opleve et kvalitetstab eller er det lige så fin en løsning som at købe et nyt grafikkort m. dvi-udgang til den aldrende maskine?

NB: Skal køre en opløsning der hedder 1680x1050px

Mvh Tommy

Redigeret af tipsen - 08-Oktober-2010 kl. 18:26
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 18:53
nej det vil det aldrig kunne blive eftersom du jo har kørt det ud gennem en analog forbindelse - så har du introduceret fejlkilde og dermed vil der være en forringelse - til gengæld vil den nok være acceptabel i den opløsning. men så kan du stort set ligeså godt bare køre ren vga du kan aldrig forbedre et dårligt signal. et signal er kun så godt som det det kommer ud med.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 18:56
Det lyder fint - ren vga er ikke en mulighed, da skærmen kun har en dvi-indgang - så det lyder som om det bliver løsningen fremfor at købe et grafikkort kun til det formål.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Det lyder fint - ren vga er ikke en mulighed, da skærmen kun har en dvi-indgang - så det lyder som om det bliver løsningen fremfor at købe et grafikkort kun til det formål.

Mon ikke den har en DVI-I indgang som kan bruges enten som DVI-D (digitalt) eller DVI-A (som er det samme som VGA)? Et kabel med VGA stik i den ene ende og DVI i den anden er reelt bare et VGA kabel med DVI-A i den ene ende. Der bliver ikke lavet nogen konvertering.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 22:40
Jeg kan godt være i tvivl om modellen (2233RZ) rent faktisk har DVI-I... - der er nogle specs på skærmen hvor der kun listes dvi-d.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg kan godt være i tvivl om modellen (2233RZ) rent faktisk har DVI-I... - der er nogle specs på skærmen hvor der kun listes dvi-d.

Hvis det er DVI-D (og ja, hvem brugr VGA i dag...) vil et VGA-DVI kabel ikke virke. Der er ikke nogen konverterings i kablet; det er blot VGA ledere i et DVI kabel.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 22:59
Spændende... nå, men jeg må afvente og se - det er en skærm til min fars computer - og computeren er omkring de 5 år gammel - men har sendt vga->dvi-adapteren afsted til ham så det bliver prøvet uanset hvad... så må jeg finde et grafikkort der kan klemmes ned i det lille antec-kabinet, hvis det kikser helt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu