recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug af VPN med TV boks eller...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brug af VPN med TV boks eller...

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2020 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Jeg mener faktisk at RTL og Sat1 og nok også ProSieben er betalingskanaler

Hej.

Her er to links til Sat1 og ProSieben for Android. Der står ikke noget om Android TV:

Og en oversættelse: 'Bemærk: Appen er i øjeblikket kun tilgængelig for brugere i Tyskland, Østrig og Schweiz.'

Jeg har ikke prøvet dem. Men mon ikke der er nogen, der finder ud af at teste dem med en VPN?

Hilsen Carsten.

Ok, men i denne tråd efterspørges der apps til Android TV og ikke til Android. Sat1 og ProSieben har tilsyneladende ikke dedikerede apps til Android TV. Sideloading af Android apps til Android TV fungerer sjældent særlig godt navigationsmæssigt.

Redigeret af jensoest - 02-December-2020 kl. 10:27
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2020 kl. 21:09
Hej Carsten
mht til Pro7 og Sat1 følgende:
Die ganzen Pro7-Group (Pro7, Kabel 1, SAT1, Sixx) Apps sind seit dem neuesten Update nur noch mit Login nutzbar.
Oversat: Hele Pro7 Group (.......)apps er efter sidste opdatering kun anvendelige med et login.

Det samme gælder for RTL.

Det vil sige, at de forlanger at man registrerer sig for at kunne logge sig ind med deres apps og de har ikke apps til AndroidTV eller GoogleTV.

Spørgsmålet er om man kan registrere sig, hvis man ikke bor i f.eks. Tyskland.

Jeg har ikke undersøgt det nærmere fordi de jo er reklamefinancieret og jeg har aldrig vænnet mig til alle de afbrydelser a la TV3 og lignende. Det er jo en af grundene til at jeg vil lukke min TV-pakke med alle de kanaler vi ikke ser.

Med streaming kan jeg se Netflix, DR, TV2, ARD og ZDF heraf skal jeg så kun betale for Netflix, TV2 og et mindre beløb for en VPN.

Jeg har ikke noget imod at betale for en vare/service jeg har brug for, men jeg hader at betale for noget jeg ikke bruger.

Til Jens,
jeg havde lige glemt det med at NDR selvfølgelig er indeholdt i ARD-appen. Det er nok fordi jeg på min tlf har valgt at installere den direkte app til NDR.

M.h.t. Chromecasten, så skal jeg lige se om den kan fås hos f.eks. Mediamarkt eller lignende.
Da jeg har en bekendt, der bor i Flensborg (3-4 km luftlinie fra mig), så er det ikke et problem, hvis ikke de leverer til DK.
Jeg tror det skal være min julegave :-)

Tak til Jer begge. Jeres svar har været til stor hjælp, så jeg kan komme videre.
Glædelig jul og godt nytår!

P.S. Klokken 22:10 Nu er den bestilt i Google Store.DE til ca kr 515 incl fragt med levering hos min bekendte 10.-11. december  - spændende :-)

Redigeret af Erik K - 02-December-2020 kl. 22:47
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu