recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug android til Airplay, hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brug android til Airplay, hvordan?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brug android til Airplay, hvordan?
    Sendt: 05-Juni-2014 kl. 11:17
Hej med jer

I går købte jeg mig en BeoLit12 som er en streaming højtaler med airplay. Jeg vidste godt da jeg købte den, at det kunne give mig udfordringer at streame fra en Sony Experia Z1, men da jeg er den eneste der ikke er på Apple vognen købte vi den.

Jeg har så googlet nettet tyndt for at finde muligheder for afspilning til Beolit. Jeg har fundet en app, hvorfra jeg kan streame det musik der fysisk ligger på min telefon, og det virker kanon, men jeg har endnu ikke fundet en app, som kan streame det jeg spiller i fx Spotify eller YouMusic.

Er der en af jer kloge hoveder der ved, hvordan jeg kan streame musik fra en musiktjeneste og over på en airplay højtaler?
Til top
Blix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2013
Sted: Silkeborg
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2014 kl. 11:37
Følger lige med her. Søger selv svar på dette.
Pt har jeg kun fundet det på muligt på en android telefon hvis man rooter den
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2014 kl. 11:46
Hvad vil det sige at roote? Har det en negativ konsekvens, og er det noget man som almindelig bruger, bare sådan lige kan gøre uden at ødelægge noget? For så vil jeg gerne roote min, så den kan virke med de apps.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2014 kl. 11:47

Har den ikke BT mulighed.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2014 kl. 11:57
Nej der er ikke BT i den :)

Problemet er løst med et kabel, men det ville nu være sjovere med streaming. jeg må læse om det der root
Til top
woodster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Januar-2006
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér woodster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2014 kl. 14:32
AirAudio kan sende alt lyd videre.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2014 kl. 17:19
Airaudio er bare elendigt, da telefonen skal rootes før det virker ordentligt. Ellers sender den kun den lyd mikrofonen i tlf opfanger.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2014 kl. 17:35
http://jyllands-posten.dk/digitalt/mobil/ECE6735620/disse-airplay-apps-er-must-haves-til-apple-tv-med-android/

Prøv om nogle af disse fungerer. Jeg bruger selv DubbleTwist, som fungerer fint. Dog er min telefon også rootet, så jeg ved ikke om det har nogen betydning for denne app. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2014 kl. 17:51
Doubletwist har jeg også, og det spiller fint det der ligger på telefonen, men ikke musik fra andre programmer
programmer.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2014 kl. 20:55
Det er ret simpelt at roote din telefon, hvis det er det som sætter begrænsningen. Jeg har ikke hørt om apps, som kan det du søger uden root. 
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2014 kl. 21:12
Bare husk hvis du rooter frafalder garantien!
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 13:23
Har rootet min og kører airaudio. Det fungerer upåklageligt. Det virker med airplay og DLNA. Jeg har brugt det mest til Yousee Musik.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu