|
Brug for nogle gode råd |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DamirMiljic ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-April-2014 Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-April-2014 kl. 14:49 |
Hej,
Jeg har endelig sparet nogle penge til at bygge mit hjemmebio. Og skal starte fra bunden af. Indtil videre har jeg en projektor :-) Næste trin er at købe højtaler + av receiver. Har kigget på nogle og læst en masse om forskellige, hvilke er bedst osv. Jeg skal bruge det til film/musik/spil så det skal kunne lidt af hvert. Mit budget er 50.000 kr. +/- Indtil videre har jeg kig på 2x B&W CM9 til front, 1x B&W Center 2, 2 x CM5 og B&W AWS10CM Og receiver: Yamaha 2030/3030 (I tvivl om 3030 er meget bedre end 2030 for den pris forskel), Pioneer LX87 og NADT777. Hvad synes i om denne opsætning for de penge, er der noget bedre som jeg burde kigge på? Og hvilken receiver mener i vil være bedst egnet for at trække det hele? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når du kigger på B&W højttalere, så husk at de er svære at drive, det vil sige at det kræver en forstærker af kaliber at få det bedste ud af dem. Køber du mere letdrevne højttalere, stilles der ikke så store krav til forstærkerens effekttrin.
Klaus |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
vil du gerne trække de ht ordenligt så ville jeg vælge noget med noget mere power i som fx
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr7008-p-1040.html og denne til at drive fronte http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker-marantz-mm7025-p-653.html alternativt hvis du er ligeglad med xt32 http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr6008-p-1046.html
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
Du kunne evt. også kigge efter demo modeller eller brugt.
|
|
![]() |
|
DamirMiljic ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-April-2014 Status: Offline Point: 8 |
Tak for jeres svar.
Jeg er nybegynder til hifi, men i mener at det vil være bedre at have: Marantz 7008 + MM7025 end Yamaha 3030 eller Pioneer LX87 alene? |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
har haft sr7007 + mm 7025 og det var en rigtigt god combo med noget mere power end de flagskib recivere jeg har ejet med undtagelse af en sunfire tgr3
og ja en god reciever med en effekt via pre ud vil være en bedre løsning for tungt drevne ht
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |