recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug mac som remote i streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brug mac som remote i streaming

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Qale Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-November-2009
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Qale Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brug mac som remote i streaming
    Sendt: 04-Februar-2012 kl. 16:02
Hej alle

Jeg har en synology med musik som så er koblet til min netværksreceiver.
Min HTC tlf bruger jeg så med, synologys program DS Audio, som fjernbetjening.
På HTC'en har jeg nemlig mulighed for at vælge afspiller, og i dette tilfælde dukker der to muligheder op: HTC eller receiveren. Alt sammen helt perfekt!

Jeg vil dog høre om jeg kan gøre det samme fra min macbook?
Jeg kan jo sagtens tilgå musikken på min nas, men kan jeg få et program så jeg også kan vælge at afspille på min receiver?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 18:13
Via webadgangen på nas, der kan du åbne audiostation på din mac og vælge de afspillere som er dnla kombatible, sagt med andre ord virker det i ds audio så virker det også under audiostation på maccen

Redigeret af rhsin - 04-Februar-2012 kl. 18:15
Mvh

René
Til top
Qale Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-November-2009
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Qale Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 14:20
Tusind tak for svaret - så ja nu fandt jeg det - via browseren kan jeg godt få det til at fungere.
Det er dog ikke særlig smart og dens interface er elendig. Jeg kan ikke se albumbilleder og det er ikke så brugervenligt.

Jeg havde håbet på at man kunne få et program til mac'en eller kunne få itunes til at vælge receiveren som afspiller. Jeg ved at det fungerer på tlf'er og ipads, så er der slet ingen som har en smart løsning til mac??

Redigeret af Qale - 05-Februar-2012 kl. 14:21
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 15:06
Du kan skifte mellem forskellige visninger (lille folder/stor folder/album) mht coverbilleder har jeg ikke selv brugt det, men mener at der i dsm manageren for medieserveren er nogle indstillingsmuligheder.

Det smarte i den er dog du kan lave delte playlister som du så også kan sætte igang med ds audio appen.

Men tror desværre det er bedste bud med mindre du skal ud i noget 3parts dnla streamer i stil med xmbc og lign, som også kræver tid at sætte sig ind i
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu