recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug telefons 4G data på ethernet netværk(er løst)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brug telefons 4G data på ethernet netværk(er løst)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2022 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Som Mac/iPhonebruger defaulter husets Mac's og iPad's til den enkelte telefon tilknyttet samme bruger.

Kan fravælges såfremt man ikke ønsker det, ønskes højere hastighed kan både wifi og telefon kombineres.

Wink



Og det samme gør dine sonos højtalere, dine Chromecast, Apple tv, gamer pc'er, din NAS, din home assistent server etc etc?

Der er kæmpe forskel på det som topic starter ønsker, og så at man lige kan klare sig igennem med tethering, hvis der mangler en forbindelse til at læse lidt SoMe..
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2022 kl. 10:55
Mit spørgsmål var sådan set blot om det var muligt via en USB Ethernet adaptor, at dele sin telefons internetforbindelse, og på den både blot at koble den på min routers WAN input.

Det har jeg så selv fundet ud af, at ja det kan man sagtens, ihverfald på min gamle Nokia 8.1.
Mvh Jesper
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2022 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Som Mac/iPhonebruger defaulter husets Mac's og iPad's til den enkelte telefon tilknyttet samme bruger.

Kan fravælges såfremt man ikke ønsker det, ønskes højere hastighed kan både wifi og telefon kombineres.

Wink


Men det er jo så overhovedet ikke det der efterspørgesWink
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Lyder lidt som om at du forsøger at løse et problem der ikke eksisterer?


Hvorfor skulle det ikke eksistere?

Jeg har da selv benyttet en 4G router, som jeg koblede til mit unifi setup via ethernet, da min forbindelse var nede i nogle dage i forbindelse med skift af ISP..

Det er jo også en anden problemstilling at internettet uplanlagt er nede Smile
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Lyder lidt som om at du forsøger at løse et problem der ikke eksisterer?
Under Covid-19 lockdown, og hvor ungerene havde hjemmeundervisning, var der to dage hvor nettet var nede, og i maj måned, havde jeg en dag, hvor jeg arbejdede hjemme fra, hvor nettet var nede i 3 timer.

Virker blot som meget problemløsning på en situation der opstår få timer, måske en gang hvert eller hvert andet år - men det er jo op til dig Smile
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Lyder lidt som om at du forsøger at løse et problem der ikke eksisterer?


Hvorfor skulle det ikke eksistere?

Jeg har da selv benyttet en 4G router, som jeg koblede til mit unifi setup via ethernet, da min forbindelse var nede i nogle dage i forbindelse med skift af ISP..


Det er jo også en anden problemstilling at internettet uplanlagt er nede Smile


Det er jo ordret det som topicstarter fortæller er situationen: Det rigtige internet er nede, og man vil gerne have backup internet ind i ens netværk, fremfor bare tethering..

Så nej, det er ikke en anden problemstilling..
Og set virker lidt søgt, at du kommer bragende ind i tråden med en bemærkning om at topicstarter opfinder en ikke-eksisterende problemstilling, hvorefter du nu prøver at omskrive, hvad som er blevet debatteret inden du valgte at komme ind i tråden..

Redigeret af NikolajDS - 15-August-2022 kl. 19:37
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 22:44
Bortset fra at dette ville løse OG problem da alle enheder her i huset automatisk benytter den eller de telefoner som er indenfor rækkevidde.

Så kort sagt med et Apple setup ville det være løst
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Bortset fra at dette ville løse OG problem da alle enheder her i huset automatisk benytter den eller de telefoner som er indenfor rækkevidde.

Så kort sagt med et Apple setup ville det være løst

Hvad er det dog for noget gennemført vrøvl?

Har du overhovedet forstået spørgsmålet?

Det er fint, at du er glad for dine apple enheder, og ikke har et behov andet end internet til din mobil, computer og tablet..

Men det viser bare, at du ikke evner at forstå andres behov.

Vi prøver lige igen: Hvordan får din robotstøvsuger internet via din iphone? Hvordan får dine evt. chromecast enheder internet? Hvordan får din playstation internet fra din iphone? Hvordan får dit fjernsyn internet? Hvordan får din NAS internet? Hvordan får dine hue enheder internet? Hvordan får dine POE overvågningskameraer internet fra din iphone?
Etc

Etc 

Etc
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2022 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Bortset fra at dette ville løse OG problem da alle enheder her i huset automatisk benytter den eller de telefoner som er indenfor rækkevidde.

Så kort sagt med et Apple setup ville det være løst
Hvordan kobler en iPhone sig automatisk til sit ethernet, og deler dens forbindelse, så alle de enheder jeg har siddende på ethernet, kan få forbindelse?

Syntes det lyder voldsomt smart, at en iPhone selv kan finde ud af at hoppe op af lommen, og koble sig på min routers WAN input.LOLLOLLOLLOLLOL


Redigeret af Axlon - 17-August-2022 kl. 07:15
Mvh Jesper
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2022 kl. 22:46
Hug
Iphone ->wifi -> router -> Ethernet -> Ta Daaah
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2022 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Hug
Iphone ->wifi -> router -> Ethernet -> Ta Daaah


Ja, og der er jo en standard funktion i alle routere..

Du er godt faktaresistent.. Indrøm nu din fejl/vrøvl i stedet for at udstille dig selv sådan her..

Hvis du endelig vil prøve at få det her drejet over på en Apple måde (hvilket er tåbeligt, og tenderende fanboyisme, når trådstarter ikke har apple), ja så gav det mere mening at du foreslog at tilslutte Iphone til Mac, som derefter kunne dele internet videre til router via ethernet..

Men det ville være en større storm P løsning, end det som trådstarter spørger efter..

Redigeret af NikolajDS - 17-August-2022 kl. 22:53
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2022 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Hug
Iphone ->wifi -> router -> Ethernet -> Ta Daaah


Den må du godt lige forklare lidt nærmere.

Jeg har et lille netværk bestående af unifi udstyr (USG, switche, WiFi accesspunkter, kameraer og en cloud key Gen2), med WAN porten koblet op mod YouSee router.
Vi har i huset fire mobiltelefoner og en tablet (alle Apple) der har SIM kort.

Hvordan sætter jeg det hele op, så det er min kones mobiltelefon (hun bruger alligevel aldrig sine data) der bruges som forbindelse til internettet, hvis YouSee routeren vælger at holde op med at have forbindelse til omverdenen?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu