recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bruge central TV-server som HTPC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bruge central TV-server som HTPC?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Min begrundelse for at starte med en klient - server løsning var, at jeg ofte havde brug for at genstarte en hængende klient, men det duede bare ikke, så længe serveren stod og optog, hvis både klient og 'optager-server' lå på samme maskine....
Ja men hvor får du de der udfald fra, med "en hængende klient". Det er historie!
Hvis man baserer sin løsning på en 32 bit win 7, og afholder sig fra at rode med codecs, installerer diverse programmer osv. så fungerer det bare!
Det er klart at hvis man installerer alle mulige kurante og ukurante apps på sin win 7, så bliver det ustabilt, men det gør det jo på alle platforme!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 09:45
Min klient var helt 'ren'.....på nær Windows XP og Mediaportal. Men du har sikkert ret i, at der er sket meget siden den gang.

Men hvis man skal bygge en lydløs, blæserløs og roterende harddiskløs maskine, så løber det vel også hurtigt op og det fylder?

Min lille HD300 fylder mindre end 4 CD covers, har ingen blæsere og er fuldt startet indenfor 30 sekunder, fra helt kold.

Jeg forsøgte mig også med noget Linux en gang, men uhadada, det er livet for kort til ;-)

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Men hvis man skal bygge en lydløs, blæserløs og roterende harddiskløs maskine, så løber det vel også hurtigt op og det fylder?

Nu har jeg bygget det op omkring en TV server, som også bruges som filserver, backupserver og som "kontrolbox" for mit IHC Control. Så den kører 24/7. Den er ikke lydløs, men det er ikke noget problem, da den står i mit teknikrum. Klienterne er derimod næsten lydløse. Det er små Atom boxe med 2,5" diske, der er bygget ind i et TV møbel, eller klistret bag på skærmen. De vækkes kun når der skal ses TV
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 10:38
Med hensyn til at bygge en windows klient..

Asus har f.eks. et AMD mini-itx bundkort med CPU til ca. 800.-
Det er uden blæser og har ATI grafik og kan klare HD-materiale.
Det er klart at det med Ram, disk, kabinet og OS i tillæg løber noget op...

Jeg har en dels en Tablet acer w500 med dette setup og ovenævnte asus bundkort E35M-1.

Det er ikke verdens hutigste PC, men den har kræfter nok til HTPC klient brug.
f.eks. når man sammenligner med et CoreI3 system...

Redigeret af avh - 15-Februar-2012 kl. 10:40
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Psymon Psymon skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Sludder og vrøvl!!
Det kan køre på en strikkepind
Har det selv kørende på minimal konfiguration, og den trække under 10% CPU
En SSD ville være vildt overkill

Mit indlæg skulle forstås som at jeg på ingen måde ville anbefale at køre det på f.eks. en Atom platform. Da jeg ikke vil mene at det vil give en god oplevelse at køre server og klient på sådan en platform, hvis der pludselig skal leveres TV til flere kilder på samme tid.

Psymon,
Du mener at det ikke vil give en god oplevelse at en Atom skal levere TV til flere kilder.

Jeg kan så faktisk fortælle dig at på en dual atom 1.6Ghz cpu, der kan man ikke mærke mærke at den, samtidig med at man ser TV server 2 HD kanaler til andre klienter, og optager en 3.
Altså fire kanaler i gang på en gang og alle HD kanaler.
Den køre som normal.

5400rpm green disk
2GB ram
1.6Ghz dual atom
G210 gfx
USB tuner DVB-C 4 stk
Win7
4TR

Selv en atom 1.6Ghz (ikke dual) kan sagtens servere 4 HD kanaler når det er sat rigtig op.
Jeg har dog ikke prøvet at se TV på een imens, da det er konens netbook og dens gfx ikke kan aflaste cpu'en.
4200rpm - slow slow, så måske problem med at optage mange kanaler på samme tid?
1GB ram
1.6Ghz atom
omboard gfx intel gf945? Kan ikke huske det.
USB tuner DVB-C 4 stk + 1.stk usb hub
Win7
7TR
.....
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 14:37
Det er ligepræcis i et all-in-one setup jeg ikke vil anbefale det, har selv en Atom 330 som server, der håndtere end del småting, og den har aldrig problemer med at være kraftig nok, har dog haft MediaPortal og MCE på Asrock 330 ION som er samme CPU og med ION gfx, og her syntes jeg ikke engang der var kraft nok til at drive klienten tilfredsstillende, og vil slet ikke forestille mig hvordan det gik hvis den samtidig skulle være filserver, ftp server, webserver, torrentklient, usenetklient etc., samtidig.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu