|
Bruge central TV-server som HTPC? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja men hvor får du de der udfald fra, med "en hængende klient". Det er historie! Hvis man baserer sin løsning på en 32 bit win 7, og afholder sig fra at rode med codecs, installerer diverse programmer osv. så fungerer det bare! Det er klart at hvis man installerer alle mulige kurante og ukurante apps på sin win 7, så bliver det ustabilt, men det gør det jo på alle platforme!
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
|
Min klient var helt 'ren'.....på nær Windows XP og Mediaportal. Men du har sikkert ret i, at der er sket meget siden den gang.
Men hvis man skal bygge en lydløs, blæserløs og roterende harddiskløs maskine, så løber det vel også hurtigt op og det fylder? Min lille HD300 fylder mindre end 4 CD covers, har ingen blæsere og er fuldt startet indenfor 30 sekunder, fra helt kold. Jeg forsøgte mig også med noget Linux en gang, men uhadada, det er livet for kort til ;-) Med venlig hilsen Henrik Badsted |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Nu har jeg bygget det op omkring en TV server, som også bruges som filserver, backupserver og som "kontrolbox" for mit IHC Control. Så den kører 24/7. Den er ikke lydløs, men det er ikke noget problem, da den står i mit teknikrum. Klienterne er derimod næsten lydløse. Det er små Atom boxe med 2,5" diske, der er bygget ind i et TV møbel, eller klistret bag på skærmen. De vækkes kun når der skal ses TV
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
|
Med hensyn til at bygge en windows klient..
Asus har f.eks. et AMD mini-itx bundkort med CPU til ca. 800.-
Det er uden blæser og har ATI grafik og kan klare HD-materiale.
Det er klart at det med Ram, disk, kabinet og OS i tillæg løber noget op...
Jeg har en dels en Tablet acer w500 med dette setup og ovenævnte asus bundkort E35M-1.
Det er ikke verdens hutigste PC, men den har kræfter nok til HTPC klient brug.
f.eks. når man sammenligner med et CoreI3 system... Redigeret af avh - 15-Februar-2012 kl. 10:40 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
|
Psymon, Du mener at det ikke vil give en god oplevelse at en Atom skal levere TV til flere kilder. Jeg kan så faktisk fortælle dig at på en dual atom 1.6Ghz cpu, der kan man ikke mærke mærke at den, samtidig med at man ser TV server 2 HD kanaler til andre klienter, og optager en 3. Altså fire kanaler i gang på en gang og alle HD kanaler. Den køre som normal. 5400rpm green disk 2GB ram 1.6Ghz dual atom G210 gfx USB tuner DVB-C 4 stk Win7 4TR Selv en atom 1.6Ghz (ikke dual) kan sagtens servere 4 HD kanaler når det er sat rigtig op. Jeg har dog ikke prøvet at se TV på een imens, da det er konens netbook og dens gfx ikke kan aflaste cpu'en. 4200rpm - slow slow, så måske problem med at optage mange kanaler på samme tid? 1GB ram 1.6Ghz atom omboard gfx intel gf945? Kan ikke huske det. USB tuner DVB-C 4 stk + 1.stk usb hub Win7 7TR
|
||
.....
|
||
![]() |
||
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
|
Det er ligepræcis i et all-in-one setup jeg ikke vil anbefale det, har selv en Atom 330 som server, der håndtere end del småting, og den har aldrig problemer med at være kraftig nok, har dog haft MediaPortal og MCE på Asrock 330 ION som er samme CPU og med ION gfx, og her syntes jeg ikke engang der var kraft nok til at drive klienten tilfredsstillende, og vil slet ikke forestille mig hvordan det gik hvis den samtidig skulle være filserver, ftp server, webserver, torrentklient, usenetklient etc., samtidig.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |