recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bruge HTPC tuner med skærm uden tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBruge HTPC tuner med skærm uden tuner

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
speedyholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Bruge HTPC tuner med skærm uden tuner
    Sendt: 08-September-2005 kl. 13:33

Er der nogen der har erfaring med at bruge f.eks. en Plasma skærm uden indbygget tuner. Så har jeg tænkt mig at bruge den indbyggede tuner i en HTPC med dobbelt tuner.  Giver dette specielle problemer. Er det hurtigt nok at bladre op/ned mellem kanalerne. ?

Eller er der andre problemer i dette jeg ikke lige har med i overvejelserne ?

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 15:17
Hvis du ikke bruger den indbyggede tuner i HTPC'en mister du jo mange af de funktioner, som gør HTPC og Recordere i det hele taget så fantastiske, bl.a. timeshift.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 15:27

Det er jeg klar over. Men man kan jo godt bare bruge den indbyggede tuner i HTPC´en til at optage, timeshift osv. og samtidig sidde og zappe i sofaen, med en indbygget tuner i TV´. troede det ville være hurtigere. Eller kan man godt zappe hurtigt rundt vha mce fjernbetjeningen og den indbyggede HTPC tuner ? Hvis det tager 2 sekunder pr. kanal skift er det jo ikke så snedigt.

Til top
JorgenR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2004
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 15:45
Jeg kører MCE 2005 og en Hauppauge PVR-500 dual tuner på en Intel Celeron 2.4 GHz og oplever ikke kanalskift som noget problem. Hvis du bruger de numeriske taster tager det lidt tid, men det er for at have muligheden for at indtaste et fler-cifret nummer, før den skifter.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 15:50

Hmm dvs. hvis jeg skifter op og ned med + - knapper går det fint hurtigt ?

Jeg var blot bange for, at hvis jeg vælger en løsning med en Plasma uden tuner, at jeg ville fortryde de senere pga betjeningen. Men det er åbenbart ikke tilfældet. Hvor hurtig kan man tænde for sit anlæg hvis man bruger HTPC ? Dvs hvor hurtig får man billed på skærmen ?

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 16:02

Hvad med tekst-tv. Er der tekst-tv i en HTPC ?

Desuden bliver det sikkert dyrere på sigt p.g.a. strømforbruget at benytte en HTPC som tuner fremfor en indbygget tv-tuner.

Redigeret af lahan
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 16:11

Ok hvis man nu sidder og bruger den indbyggede tuner i skærmen og vil bruge sin HTPC til f.eks optagelse, hvor lang tid tager det inden den er klar ?

Jeg ved ikke om der tekst-tv i tuneren, men det vil jeg lige checke.

Er der nogen der har afprøvet den nye Logitech 680 Remote. Så skulle man kunne slå MCE samt resten af anlægget sammen i en. (Eller skal dette i sit eget emne ?)

Til top
Sofia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-September-2004
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad med tekst-tv. Er der tekst-tv i en HTPC ?

Jeg har aldrig helt forstået hvorfor folk går så meget op i tekst-TV i fladskærme - i særdeleshed ikke hvis man har en HTPC.  For det første har man jo adgang til det almindelige internet, der har mindst lige så meget information og et væsentlig bedre interface. For det andet kan man jo bare gå ind på f.eks. www.dr.dk og trykke på tekst-tv, så får man det oldnordiske tekst-tv interface op i browseren og kan finde siderne hurtigere end et TV med 1000 tekst-tv sider.

For mig lyder det lidt som at ønske at bruge wordperfect med blå skærm på sin Pentium4 super computer

Redigeret af Sofia
Til top
Sofia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-September-2004
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 22:40

I øvrigt spændende idé at man ikke behøver en tuner i TV'et. Det kan jeg klart godt se rationalet i.

Jeg står selv for at skulle købe HTPC og 32" LCD. Er der nogen, der kender til en 32" LCD, der er god og billig uden tuner? 

Og sidste ting... til JorgenP: Jeg kan vel ikke få dig til at fortælle mig om konfigurationen på din HTPC? Jeg har selv set mig lun på det Haupage kort med 2 tunere. Har du selv samlet, hvor har du købt og hvad har det kostet (hvis jeg må spørge)?

Redigeret af Sofia
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 23:39

Mit setup (indtil videre inde i mit hoved) er følgende

LG Electronics LG MZ 42PM12XLG Denne skærm er faktisk rigtig god. Samme 1024x768 panel som i PY10 (som har vundet adskillige priser). Med LG´s billedbehandling XD Engine osv. Blot uden højttalere og tuner, disse har vi alligevel i Surround anlægget og HTPC´en. Og prisen er fra omkring 16000. Billigt for en skærn af den kaliber.

Som kabinet havde jeg tænkt Intels barebone model L8D915POMS2P3S

Check den på http://www.dinside.no/php/art.php?id=215038

Det er en Speciel designet HTPC med 2 tunere, DVD brænder, Mainboard og alle stik mangler blot Ram, CPU og disk. Koster ca 6750,-

Nogle kommentarer ? Er ideen søgt ?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 14:11
Har iøvrigt læst i et andet forum, at TV kvaliteten fra HTPC er noget ringere end hvis man bruger tuneren i skærmen. ? Er det noget folk kan genkende, eller er det et spørgsmål om udstyr, opsætning. ?
Til top
JorgenR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2004
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 20:50

Sofia: Jeg har selv bygget maskinen, som kører Windows MCE 2005 og en Hauppauge PVR-500 dual tuner på en Intel Celeron 2.4 GHz + 512 MB RAM. Jeg anvender et Nvidia 5200 grafikkort og en 250 GB SATA disk til TV-indspilninger.

Jeg har købt stumperne hos (TV-kort + MCE fjernbetjening) hos shg.dk

JR

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu