recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bruge mit PX70 som pc-skærm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBruge mit PX70 som pc-skærm?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hygom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Emne: Bruge mit PX70 som pc-skærm?
    Sendt: 02-August-2007 kl. 00:04
Hej.

Jeg overvejer lidt at købe et dinovo egde tastatur fra logitech således at jeg kan sidde i sofaen stille og roligt og browse internettet og lidt.

Men jeg er lidt nervøs for om tv'et kan holde til det?

Det drejer sig nok om 2 timer om dagen.
Hvad synes I? Det har kørt langt over sine indkøringstimer :)
god idé? dårlig idé?
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 09:56

Det tror jeg sagtens du kan. Hvis det kun drejer sig om 2 timer ad gangen, og hvis skærmbilledet skifter løbende i den periode, og TV'et har kørt i over 200 timer, tror jeg ikke der er nogen stor risiko. en film på TV2 vil jo også have det der logo i øverste hjørne i de 1,5-2 timer filmen varer, og det tror jeg ikke er noget decideret problem.

Men jeg har lige et tillægsspørgsmål mht. PV70 koblet til computer. Hvad vil være mest optimalt, DVI->HDMI eller VGA??

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 10:27

Det er efter min mening en dårlig ide uanset om skærmen er indkørt eller ej.

En tv-kanal har godtnok logo, men det er delvist trasparent. Et almindeligt pc interface, er ikke transparant men har tværtimod nogle meget kraftigt afgrænsede statiske elementer, statusbjælker osv. uanset om du browser internet eller arbejder i andre programmer. Det betyder måske ikke så meget at gøre det en enkelt gang, men daglig brug i et antal timer - det ville jeg personlig ikke anbefale.

Man kan sagtens koble sin PC også til en plasma, og bruge den til blandet brug, men det er altså ikke en decideret PC arbejdsskærm. Det er et TV.

Pc tilslutning bør efter min mening være nogenlunde begrænset til mediacenter brug, hvor interfacene er tilpassede til det, og hvor det hovedsagligt bruges til filmafvikling, billedevisning og den slags.

Eller tilslutning af spilkonsol, hvor der også er noget mere variation i interfacet når der spilles.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Det tror jeg sagtens du kan. Hvis det kun drejer sig om 2 timer ad gangen, og hvis skærmbilledet skifter løbende i den periode, og TV'et har kørt i over 200 timer, tror jeg ikke der er nogen stor risiko. en film på TV2 vil jo også have det der logo i øverste hjørne i de 1,5-2 timer filmen varer, og det tror jeg ikke er noget decideret problem.

Men jeg har lige et tillægsspørgsmål mht. PV70 koblet til computer. Hvad vil være mest optimalt, DVI->HDMI eller VGA??

VGA skulle være bedst da man her ikke har samme problemer med overscan som DVI->HDMI medfører!

/Nicoleif 

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 10:45

Meget groft sagt

VGA er bedst til almindelig pc-brug da man slipper for over/underscan problemer og kan få 1:1pixelmapping i 1024x768 hvilket giver skarpest tekst.

DVI/HDMI i 1280x720 er bedre til film brug da men her får bedre farver/kontrast end VGA og ingen problemer med aspect ratio.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Meget groft sagt

VGA er bedst til almindelig pc-brug da man slipper for over/underscan problemer og kan få 1:1pixelmapping i 1024x768 hvilket giver skarpest tekst.

DVI/HDMI i 1280x720 er bedre til film brug da men her får bedre farver/kontrast end VGA og ingen problemer med aspect ratio.

OK, så du mener, at når jeg primært vil connecte min PC til mit PV70 for at se film, skal jeg bruge DVI->HDMIm, eller tager jeg fejl?? 

Lige et tillægsspørgsmål til. Vil en PC som DVD/BD/HD DVD-afspiller altid være inferiør til en decideret afspiller (svar gerne med uddybelse )??

For det er jo, alt andet lige, noget billigere at købe et HD/BD/DVD drev til sin computer end det er at købe en afspiller.

Redigeret af tosa - 02-August-2007 kl. 11:14
Til top
Hygom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2006
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 16:50
Nej. Jeg vil da tro det vil være det samme som med en decideret afspiller.

Og tak for svarene.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu