Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Spunk
Super bruger
Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
|
Sendt: 03-August-2006 kl. 21:17 |
nu ved jeg ikke om det er mig der er tabt, men kan man ikke justere overscan på nVidia drivere og Ati-drivere???
|
 |
Frbi
Junior bruger
Oprettet: 29-December-2004
Point: 30
|
Sendt: 03-August-2006 kl. 21:46 |
Har lige sat Toshiba 32"eren til. Hold da op hvor blev jeg skuffet. Med signal fra Canal Digital på DR1 så jeg Post Danmark rundt og alt var bare fuldstændigt pixeleret. Når der var stilstand i billedet var alt fint, men så snart cykelrytterne spurtede så det forfædeligt ud. Hvad siger andre om LCD / Toshiba og billeder i huritg bevægelse ?.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 03-August-2006 kl. 22:29 |
Så ikke selv cykelløbet så kan ikke kommentere specifikt her, men et par generelle kommentarer kan jeg give.
Jeg har indtil videre ikke oplevet nogen problemer i forbindelse med hurtige bevægelser på mit Toshiba, har set noget formel1 og noget fodbold uden problemer. LCD er normalt ikke ligeså godt til meget hurtige bevægelser som eks. CRT, men det viser sig normalt ikke som voldsom pixelering af billedet, men som efterslæb.
Når du modtager DR1 via Canal Digital, så modtager du et digitalt komprimeret signal. En af de typiske problemer med sådanne signaler er netop pixelering forårsaget af komprimeringen, disse kan være meget udtalte ved netop cykelløb hvor der er ekstremt meget bevægelse i billedet, hvorimod der ikke er nogen pixelering ved rolige billeder. Et analogt signal har ikke disse problemer, men til gengæld mere analog støj (grums). Det lyder på mig somom det var kompressionspixelering du oplevede mere end problemer med TV'et.
Redigeret af spawn - 03-August-2006 kl. 22:32
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Frbi
Junior bruger
|
Sendt: 03-August-2006 kl. 22:50 |
Jeg har lige set sammendrag fra samme cykelløb på TV2 Sporten - og du har fuldstændigt ret - der var ingen pixelering. Jeg ser meget motorsport på Eurosport, så det kommer nok til at betyde at jeg må aflevere Toshibaen igen og vente på én af de næste generationer (WL68 versionen måske).
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 03-August-2006 kl. 22:59 |
Øh - den konklusion forstod jeg ikke 
Du skriver at du lige har set sammendrag uden problemer på TV2 sporten, altså er det ikke TV'et - så hvorfor vil du aflevere det igen ?
|
|
 |
Frbi
Junior bruger
|
Sendt: 03-August-2006 kl. 23:08 |
Når jeg hidtil har set sport/cykelløb/motorløb på min Sony CRT har jeg aldrig lagt mærke til nogen pixelering og nu er den der !. Så må det jo skyldes TV'et / LCD skærme som sådan. Er der mon andre der har Canal Digital sat, som oplever det samme ?.
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 03-August-2006 kl. 23:39 |
Jeg tror du misforstår mig - jag taler ikke om pixelering forårsaget af LCD skærmen, men pixelering forårsaget af komprimering af det digitale signal der sendes til din SAT box inden det kommer ind i TV'et - sådan en komprimerings pixelering kan også ses på et CRT TV.
Men som sagt, jeg så ikke selv udsendelsen, så jeg vil ikke konkludere noget om lige det du oplevede.
|
|
 |
drBob
Ny bruger
Oprettet: 10-Marts-2005
Point: 18
|
Sendt: 04-August-2006 kl. 15:02 |
Har endelig modtaget det fra PostDanmark. Konklusion: Det ryger desværre tilbage til TapeConnection. På den positive side er designet og menusystemet. Det er nemt at bruge, virker intuitivt. Jeg modtager tv-signal gennem tdc/fællesantenne og har en kiss dp-588 tilsluttet via scart. Billedkvaliteten har jeg ikke noget at udsætte på, er imponeret (på grænsen til forvirret) over indstillingsmulighederne. Men som sagt desværre er følgende tre punkter ikke holdbare for mig. - Brum: Når det er tændt, er der en tydelig og generende brummen fra apparatet. (Otto/TC: Hvis du læser dette: Er det noget I har været ude for kan rettes?)
- Lyden: Har endnu ikke formået at få det indstillet så tale er forståeligt når lydniveauet ellers er tåleligt. Med andre ord enten skal man skrue så højt op at lydeffekter m.m vækker det meste af nabolaget eller også må man leve med mumleriet.
- Fjernbetjeningen er meget retningsfølsom og virker umiddelbart ikke til at kunne betjenes i længden med blot en hånd.
Det er min subjektive vurdering. Punkt 2 og 3 kan sikkert afjælpes ved at tilslutte højttalere og købe en anden fjernbetjening. Er der andre der har lagt mærke til "brummeriet" fra apparatet?
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 04-August-2006 kl. 15:19 |
Ingen brum her af betydning - ikke engang selvom jeg lægger øret helt op og rører fjernsynet på forsiden, stikker jeg hovedet om på bagsiden kan jeg godt høre lidt, men absolut intet der kan høres på en meters afstand.
Hvad står din baggrundsbelysning på ? prøv at skrue op for BGlys
og ingen problemer med lyden heller, tværtimod. Du er sikker på det ikke er kilden ? Prøv mine lydindstillinger
Bass +20 Trebble +50 Stable Sound On WOW - settings: SRS off Focus on
Enig i at fjernbetjeningen er meget retningsfølsom, efterhånden har jeg dog vænnet mig til den, og kan sagtens betjene den med en hånd.
Redigeret af spawn - 04-August-2006 kl. 15:42
|
|
 |
dunlop
Bruger
Oprettet: 03-November-2004
Point: 190
|
Sendt: 04-August-2006 kl. 20:26 |
... enig med spawn. Ingen mislyde overhovedet, endog særdeles god og "læsbar" lyd, selv ved lav lydstyrke. Det er naturligvis forkert at forvente "den fede lyd" af så små højttalere der kan være i sådan et kabinet.
Kan man forestille sig at du har problemer med 220 V brum fra andre kilder ?
|
 |
Oakie
Super bruger
Oprettet: 25-Juni-2006
Point: 273
|
Sendt: 05-August-2006 kl. 15:40 |
Mine indstillinger er, med stofa digi spejl og force dekoder
Baggrundsbelysning: 0
Kontrast: 40
Lyststyrke: 48
Farve: 50
Nuance: 0
Skarphed: -20
Dette har jeg opnået via diverse kalibrerings dvder, dog kan jeg ikke finde ud af at indstille farverne, så den er sat til fabriksindstillingerne samt på en styrke på 50
oak
|
 |
Ulvaren
Super bruger
Oprettet: 24-Maj-2004
Point: 401
|
Sendt: 12-August-2006 kl. 16:00 |
Hej derude Har nu modtaget mit 37WLG66(37WLT66) og har sat det udfra hvad i andre har beskrevet, Fine billeder. Har ofså fået DVB-T op at køre, her er der meget forskel på de analoge og de digitale kanaler. Har set nogle få udsendelser med undertekster, heller ingen problemer her. Så vil nogen investere i etn LCD skærm kan det det kun anbefales at få DVB-T med. 37WLG66 er tilsluttet en kiSS DP-559 via komponent og eb Dreambox 7000s via scart og DR1 og 2 samt TV2 tages via DVB-T. Dr1 og 2 kunne jeg tage via parabolen. Toshiba 37WLG66 lever fuldt op til mine forventninger af at læst diverse indlæg her.
|
Logitech® Harmony®
Philips 47PFL9664/12 Sonos Connect Linksys E3000
|
 |