Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DadlenDK
Junior bruger
Oprettet: 06-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
|
Sendt: 15-December-2009 kl. 21:49 |
- niko
nok det jeg gerne ville høre... hader at "spilde" mine penge og tid
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 15-December-2009 kl. 22:44 |
Kampus skrev:
Altså når udgangspunktet er at se èn film i ugen, så er det himmelråbende vildt at indrette et dedikeret bio rum  |
Nej hold nu... jeg ser ikke engang film en gang om ugen af og til og jeg skal da helt klart have et rum til det.. Om ikke andet kan det da være jeg får set flere film på et stort lærred med ordentlig lyd uden trælse flader..  Så vildt er det altså heller ikke.. tværtimod får man frihed til at indrette stuen efter behov og ikke efter lyd.
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
|
Sendt: 16-December-2009 kl. 03:19 |
AV Precision skrev:
DadlenDK skrev:
jeg frygter bare bare man bruger en masse penge på at lave rummet færdigt og køber nyt udstyr og så bliver det brugt en gang om ugen hvis i forstår..
|
Baseret på de indtryk jeg har fået fra kunderne gennem årene: En fed dedikeret hjemmebiograf får sjældent folk til at se voldsomt mange film, hvis de ikke gjorde det i forvejen. De fleste af dem der virkelig bruger biffen, er dem der også så mange film på deres 28". Det kan måske øge frekvensen lidt at det er federe, men du går ikke fra "ser aldrig film hjemme" til "jeg har lige mistet mit job fordi jeg lige skulle se Fight Club igen for 16. gang så jeg kom for sent op igen". Hvis du ser mange tv i stuen nu, så kommer du også til at bruge biffen, men alt andet lige er det film-interessen der skal drive værket. Du bruger biografen på grund af filmene, men en federe biograf gør så dén tid du rent faktisk bruger på at se film, meget sjovere. Du får ikke automatisk mere tid til at se film, fordi biffen er lavet.
Derudover synes jeg personligt at det er en rigtigt god idé at lave det som et "multi-rum" med spillemaskiner osv. Ikke så meget for at "få brugt rummet", mere fordi det er uendeligt meget sjovere at spille i 100" end på et tv. Jeg kender mange der bruger mindst lige så mange timer på at spille på projektoren som at se film på den. Jeg er selv én af dem...  |
Jeg føler lige jeg sal kommentere på dette.
Efter at jeg har fået byttet mit 28" CRT ud med en midlertidig 32" LCD TV, ser jeg væsentligt flere film. Mange gange så mange som før. TV'et er nu ikke af nogen særlig kvalitet, men det er lidt bedre og lidt større og det bragte film lysten frem!
Jeg er sten sikker på at når jeg får et større tv (muligvis projektor), så ser jeg helt sikkert flere film. Jeg ærger mig altid over alt det jeg synes at mangle af detaljer og oplevelse i film, grundet den lave kvalitet af TV'et og den lave skærmstørrelse.
Ps. Gik fra at se film 1 gang hver anden uge, til 2-3 gange om ugen.
|
 |
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
|
Sendt: 16-December-2009 kl. 08:35 |
mkirkelund skrev:
Jeg føler lige jeg sal kommentere på dette.
Efter at jeg har fået byttet mit 28" CRT ud med en midlertidig 32" LCD TV, ser jeg væsentligt flere film. Mange gange så mange som før. TV'et er nu ikke af nogen særlig kvalitet, men det er lidt bedre og lidt større og det bragte film lysten frem!
Jeg er sten sikker på at når jeg får et større tv (muligvis projektor), så ser jeg helt sikkert flere film. Jeg ærger mig altid over alt det jeg synes at mangle af detaljer og oplevelse i film, grundet den lave kvalitet af TV'et og den lave skærmstørrelse.
Ps. Gik fra at se film 1 gang hver anden uge, til 2-3 gange om ugen. |
Samme oplevelse her, gik fra et 32" kasse tv med noget billig surround lyd til 42" og noget lyd med rimelig kvalitet - uden på nogen måde at være noget i million klassen. Jeg så da film før, men jeg (og kæresten) ser bestemt væsentligt flere nu..nok 3 gange flere end før.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 16-December-2009 kl. 08:40 |
har selv gået fra 32 til 42 og nu en 50 tommer på 2 år . til Januar hedder det projektor og 90 tommer.
filmen oplevelsen er bare federe på en større skærm. HD har så gjort det muligt og se kvalitet på samme tid. Men synes også lyden spiller en stor rolle. så mangler bare gt5 til ps3, så kan det vil ikke blive meget bedre. men det kan det sikkert om nogle år 
Redigeret af xcardman - 16-December-2009 kl. 08:43
|
 |
Rasped
Bruger
Oprettet: 08-September-2007
Point: 181
|
Sendt: 16-December-2009 kl. 09:44 |
Jeg vil lige melde mig i koret af dem der er begyndt at se flere film pga. af bedre udstyr.
Da vi havde 25" og en HTPC så vi et par film om måneden. Da vi opgraderede til 42" og en Popcorn Hour steg vi til ca. 4 film om måneden. Med ordentlig lyd ser vi 2-3 film om ugen... eller jeg gør, konen falder i søvn.
Hvis du har pladsen, go for it.
|
 |
ekelund
Guld medlem
Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
|
Sendt: 16-December-2009 kl. 10:53 |
Har også lige fået lavet rum og må indrømme jeg bruge det mere end jeg regnede med Rigtig fedt at spille Fifa 10 på 80" giver også en hel anden stemning at se film i sådan et egnet rum :)
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
 |
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 16-December-2009 kl. 11:25 |
ekelund skrev:
Har også lige fået lavet rum og må indrømme jeg bruge det mere end jeg regnede med Rigtig fedt at spille Fifa 10 på 80" giver også en hel anden stemning at se film i sådan et egnet rum :) |
At spille PS3 eller Xbox på lærred er helt fantastisk. Om det så er Fifa10 eller Uncarted, så kan jeg slet ikke forestille mig at skulle spille på en lille skærm igen.
|
 |
DadlenDK
Junior bruger
Oprettet: 06-September-2009
Point: 24
|
Sendt: 16-December-2009 kl. 12:40 |
tak for indblikket i jeres verden - så må jeg jo bare i gang :-)
|
 |