recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugerdefinerede tags i MP3TAG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugerdefinerede tags i MP3TAG

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Towle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Viborg, Danmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Emne: Brugerdefinerede tags i MP3TAG
    Sendt: 06-December-2011 kl. 12:35
MP3TAG 2.48 (wrappet i WineSkin, så jeg kan køre det på Mac) kan stort set det jeg har brug for, men jeg har to problemer:

Skulle der ikke findes et standard-tag til BAND? Ved at google kan jeg læse noget om, at udvikleren har slået dette tag sammen med ALBUMARTIST og det er jo helt gak i låget.

Og så kan jeg ikke finde ud af at lave nogle custom tags. For at oprette et brugerdefineret tag skal man indtaste 3 ting: Tag, source og Targit, men det er jo ikke for hvide mennesker at forstå.

Sagen er, at jeg vil oprette flere musikbiblioteker efter denne opskrift:

http://wiki.slimdevices.com/index.php/Multi_Library_plugin

Dette kapitel er overstået og jeg er gået skridtet videre til at opsætte en brugerdefineret menu for klassisk musik. Desværre forsømte jeg at gennemlæse opgaven før jeg gik i gang og nu er jeg strandet ved punktet "Tagging", hvor der skal oprettes nogle brugerdefinerede tags:

http://wiki.slimdevices.com/index.php/Setup_browse_menu_for_classical_music#Tagging

Altså: Hvordan opretter jeg WORK, WORKSORT og MOVEMENT? Nå ja, jeg skal vel også oprette BAND

Skal bruges på SqueezeBox Touch med nyeste software.

Redigeret af Towle - 06-December-2011 kl. 12:53
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 15:40
Er der ikke support for flere musikmapper i den udgave af Logitech Media Server?
Til top
Towle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Er der ikke support for flere musikmapper i den udgave af Logitech Media Server?

I webinterfacet under grundindstillinger, er der felter til at definere flere "mediamapper". Hvis jeg holder markøren hen over Informations-ikonet, står der:
Citér "Du kan angive én eller flere mapper med filer som Logitech Media Server gennemsøger og føjer til dit mediebibliotek. Angiv stierne til mapperne nedenfor".
Jeg har tre mapper: KLASSISK, POP og en særlig mappe til konens HANSI. Den har jeg hver især angivet ovennævnte sted.

Jeg har ikke filosoferet nærmere over hvad det går ud på, men fandt det naturligt at skrive mine tre separate mapper ind der, uden egentlig at vide hvorfor jeg gjorde det.

Om det kan klares med de indbyggede standarder, eller om jeg skal bruge Multi Library, er helt ligegyldigt for mig. Mit formål er udelukkende at holde den klassiske musik skarpt adskilt fra det øvrige. Jeg vil have det sådan, at når jeg browser efter ARTIST eller ALBUM, skal den alenlange liste ikke være inficeret med Kandis og Hansi Hinterhyler.
Til top
Towle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 08:32
Det viser sig ved fintællingen, at Mp3Tag kan lave brugerdefinerede tags, hvilket var mit problem og det er nu løst.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu