recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugt effekt - en jungle?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugt effekt - en jungle?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brugt effekt - en jungle?
    Sendt: 06-Maj-2014 kl. 21:36
Hej

Jeg har fået mig et sæt XTZ 99.36 der i øjeblikket bliver drevet af en Yamaha RX-V1073. Ved købet heraf var jeg godt klar over, at der nok ville blive brug for en effekt, og det er da også den konklusion jeg er noget frem til. Det lyder godt men der mangler noget "luft".

Jeg har igennem længere tid prøvet at kigge brugt effektforstærkere, men jeg synes det er en jungle. Prisen varierer utrolig meget synes jeg, og jeg føler ikke helt jeg kan gennemskue hvad man får for pengene.

Jeg har umiddelbart en forestilling om, at det skal være omkring 150-200W i 8 ohm? Og så må det gerne være noget der ikke er tudsegammelt og bare nogenlunde at se på.

I forhold til "lyden" skal det være noget der passer pænt med Yamaha, gerne være lidt "luftig" i lyden, altså med stor soundstage.

Har I nogle forslag til hvad man bør kigge efter? Jeg vil helst ikke bruge mere end 4.000 kr.

Samtidig kan man jo f.eks. en Emotiva XPA-200 (150W 8 ohm) for 499 USD. Det virker latterlig billigt ift. brugtpriserne. Er det noget bras?

Redigeret af Hanga - 06-Maj-2014 kl. 21:40
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2007
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 22:40
Jeg har samme problem, synes brugtpriserne er helt i fucked. efter at have kigget på Emotiva XPA-200 har jeg dog tænkt "hvorfor nøjes" og så har jeg kigget på Emotiva XPA-2-gen-2 ;) dog er der lidt med at finde et sted der ikke er USA at købe fra til rimlig pris.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu