recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugt Iphone - hvad med musik og apps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugt Iphone - hvad med musik og apps

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Storgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2009
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Brugt Iphone - hvad med musik og apps
    Sendt: 03-April-2010 kl. 09:41

Hej

Jeg overvejer at købe en brugt iphone hvor der i forvejen er nogle apps på jeg gerne vil have. Nu er det sådan at jeg i forvejen har itunes, og så frygter jeg at disse apps ikke vil komme med når jeg opdatere med mit eget itunes. Bliver dette et problem, eller vil både de gamle apps og min musik ligge på iphonen?

Storgaard

Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 09:58
Da det ikke er dig der har købt rettighederne til programmerne vil de blive slettet første gang du synkroniserer med dit itunes. Ellers ville Apple jo på den måde tillade at rettighedsbeskyttet software og musik distribueres uden at der betales for det.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 10:12
Beholder den første ejer så rettighederne til programmerne, så han uden videre kan installere dem på en ny iphone?
 
...og findes der i så fald en "Apple-godkendt" metode til at overdrage rettighederne til programmerne til den nye ejer af en telefon, hvis den første ejer ikke længere ønsker at have en iphone?
 
 
 


Redigeret af Allan Olesen - 03-April-2010 kl. 10:15
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Beholder den første ejer så rettighederne til programmerne, så han uden videre kan installere dem på en ny iphone?
 

...og findes der i så fald en "Apple-godkendt" metode til at overdrage rettighederne til programmerne til den nye ejer af en telefon, hvis den første ejer ikke længere ønsker at have en iphone?

 

 

 


Ja, den tidligere ejer beholder rettighederne til programmerne på den gamle iPhone, og jeg tror ikke der findes en overdragelsesmulighed, bortset fra at den nye ejer kan købe programmerne på app store (eller jailbrake den, og downloade dem ulovligt) ...

Det er fra iTunes at alt på iPhonen bliver styret, og når den nye ejer synkroniserer med sit bibliotek, slettes alt det andet. Jeg ved at det med musikken er sådan at man kan godkende fem computere/enheder til at afspille indholdet købt fra iTunes, men jeg ved ikke om det er muligt med programmerne ...

Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 11:39
Det samme gælder med apps. Mig og fruen kan ihvertfald godt dele apps. Men det kræver så jeg logger in med hendes profil når de skal opdateres på min iPhone, og det er jo så lidt sværere hvis den er købt fra en anden person.
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 12:23
Indhold købt via iTunes (og App Store på iPhone) er bundet til din iTunes konto, ikke til den enhed du downloader på.
Det ville jo være ret skidt at have brugt en mindre formue på Apps, hvorefter din iPhone går i stykker og du så skal ud og købe alle programmerne igen.

Som det nævnes kan en iTunes konto tilknyttes 5 forskellige enheder (om dette er 5 computer + uendeligt antalt iPod/iPhone eller om det er 5 i alt ved jeg faktisk ikke - tror det første, da man jo sync'er sin mobile enhed med en computer som har rettighederne).
Du kan derfor godt (helt lovligt) dele en iTunes konto med konen og børnene og på den måde have adgang til de samme programmer uden at skulle betale dobbelt for det.
Du kan ikke overdrage programmerne.

Kort sagt skal du ikke købe en iPhone MED programmer, men du skal købe den som var den en blank telefon du selv skal lægge alle programmerne på. Hvis den sælges som en telefon, med programmer, så må du enten presse prisen ned da programmerne jo som sådan ikke er noget værd, eller undersøge muligheden for at få iTunes kontoen købt med - det ved jeg ikke om er muligt, men ærligt talt så tvivler jeg på det.
Til top
bjorno Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 961
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 11:30
Nu har jeg ikke testet på nogle af mine telefoner (på en anden konto), men kan man ikke bare godkende iTunes på telefonen og så overføre pågældende indkøb.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu