|
Brugt PC - hjælp |
Besvar |
Forfatter | |
u2pia
Super bruger Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 339 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Juli-2019 kl. 11:31 |
Hejsa Min knægt på 10 ønsker sig en gamer pc, og jeg er faldet over en brugt en til 3.000,- og det er jo en del billigere, end at købe en ny, men nu er jeg ved at blive i tvivl, om jeg ender med at købe katten i sækken. Min knægt skal bruge den til Fortnite, Minecraft, og måske noget CS GO Specifikationerne er: Os: Windows 10 Pro CPU: AMD FX 9590 På forhånd tak |
|
u2pia
Super bruger Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 339 |
Funktioner
Tak(0)
|
Slet ikke nogen der kan være behjælpelige med om den computer er pengene værd?
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg spiller ikke selv. Men hvis ingen andre vil skrive det. Kan jeg godt skrive, at jeg mener at den er for gammel og slet ikke pengene værd. Jeg ved ikke hvad jeres budget er? Men jeg vil foreslå jer at købe noget der kan opgraderes hen af vejen. Jeg har prøvet at søge på eBay.de og har fundet noget andre kan kommentere på. Hvilke tilkøb de mener er en god ide? Den koster 430€ incl. forsendelse til Danmark, men uden skærm, Dansk tastatur og mus. Jeg forvenmter at den kommer med en Tysk version af Windows. Men mange herinde kan fortælle jer hvordan i skifter det ud med en Dansk Windows. Hilsen Carsten. |
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er i virkeligheden 2 ting her. CPU og grafikken. Alt det andet er fint nok, Som udgangspunkt ville jer personligt ikke vælge en ældtusse gammel AMD platform, men grafikkortet der sidder i er faktisk ganske hæderligt. Til gengæld får man et lidt dårligere kort i 0leDK's link, men en voldsomt meget bedre CPU performance. - udfordringen ved spil er desværre at man ikke bare kan sige at fordi man spiller 3D spil, så er det kun grafikken der tæller. Der er desværre lidt omkring CPU performance også. Især de spil som er primært CPU-bound. (google det)
Så selvom grafikkortet fra den HP pavilion fra elgiganten måske er en smule dårligere end det 780 der sidder i den brugte maskine, så er resten af maskinen så meget nyere og bedre performende at jeg på ingen måde ville betale 3K for en brugt med den konfig. - bevares den er vandkølet med en AIO, men resten er noget værre crap. det var rigtigt dyrt engang, men de komponenter der sidder i i dag er måske 2K værd samlet.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde sparet lidt ekstra sammen og købt
Klaus
|
|
u2pia
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for Jeres input - det er virkelig værdsat!
Sidst jeg skulle forholde mig til specs på en pc, der varede 64 MB på grafikkortet, og det var vel en pentium CPU af en slags
Tror det ender med en pc fra MM vision. Kender andre der har købt der, og fået god service. Endnu engang tak
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bemærk, at prisen 4000 på mm-vision er uden Windows
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Bemærk også, at den gamle maskine bruger væsentligt mere strøm end en maskine med moderne komponenter med samme ydelse.
Hvis maskinen står tændt mange timer hver eneste dag løber merforbruget hurtigt op over de 2-3 år man måske forventer at beholde maskinen, så den merudgift kan man lige så godt regne ud og lægge til budgettet her og nu. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |