recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - brugt Pioneer lx71 vs ny Pioneer lx52
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbrugt Pioneer lx71 vs ny Pioneer lx52

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maxipug Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Februar-2010
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 250
Direkte link til dette indlæg Emne: brugt Pioneer lx71 vs ny Pioneer lx52
    Sendt: 11-Marts-2010 kl. 14:25
Hej, jeg står og skal investere i en ny Pioneer Bluray afspiller og har kigget lidt på de to nævnte.

Jeg har set herinde at mange brugere har en lx71 men har også læst at der skulle være nogle problemer med afspilning af visse bluray film og detlyder jo ikke godt

Så hvilken en skal man vælge? og hvad er den væsentlige forskel på de to?

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 16:24
Jeg endte med at vælge den lidt mindre og billigere BDP-320, og må sige at jeg er meget tilfreds.

Har ikke haft problemer med nogen film endnu, og DVD klarer den også meget godt.

Redigeret af TvHomer - 11-Marts-2010 kl. 16:25
Til top
Maxipug Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 16:17
ingen der vil dele ud af deres erfaringer?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Maxipug Maxipug skrev:

ingen der vil dele ud af deres erfaringer?
Jo, det kan jeg da godt når ingen andre vilSmile

Overordnet set er LX71 af bedre teknisk kvalitet, og da jeg har haft begge modeller i mit set up vil jeg mene, at LX71 er en anelse bedre lydmæssigt - både digitalt og analogt.

Til LX52 fordel tæller, at det er en profile 2.0, den er lidt hurtigere generelt til opstart og load af de fleste BD film. De er nogenlunde ens i kvalitet hvad angår afspilning af DVD.

Derud over må det snart være slut med opdateringer til LX71, hvor i mod LX52 må antages at modtage opdateringer i et års tid endnu.

En anden god ting ved LX52 er dens flerkanals PQSL, hvis du har f.eks. en Pioneer receiver.

Her recordere.dk´s anmeldelse af LX52

Håber det hjalp dig lidtSmile

Redigeret af Hother - 20-Marts-2010 kl. 16:39
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Maxipug Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 20:29
Tak for input Hother, planen var at den netop skulle anvendes med en Pioneer Reciever, højest sandsynlig en lx71, hvis ikke det bliver en lx72/82, men vil en BDP lx71 ikke passe bedst med SC-lx71 og BDP lx52 til lx72/82 recieverne? Jeg regner med at alt kommer til at køre over HDMI da jeg ikke lige helt har styr på det analoge og alt det endnu.

Hvad er det lige helt præcis det PQSL er?

Mvh Kim
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 20:42

Tak for input Hother, planen var at den netop skulle anvendes med en Pioneer Reciever, højest sandsynlig en lx71, hvis ikke det bliver en lx72/82, men vil en BDP lx71 ikke passe bedst med SC-lx71 og BDP lx52 til lx72/82 recieverne? Jeg regner med at alt kommer til at køre over HDMI da jeg ikke lige helt har styr på det analoge og alt det endnu.

Hvad er det lige helt præcis det PQSL er?

Mvh Kim

Hej Kim, PQSL er et "clock" system der forhindre jitter (lydfnidder) og et par andre småting. BDP- LX71 og SC-LX71 har kun 2 kanals PQSL hvor de modeller nye har flerkanals PQSL.

Du kan sagtens kombinere LX71 og LX72/52 modellerne. det hvor du mister noget i kombinationerne er netop på PQSL, som giver en hørbar forbedring, specielt på digital stereo.

Som du kan se på min underskrift har jeg SC-LX71 og BDP LX91 - og det fungere fremragende sammenTongue 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Maxipug Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 21:44
Ok, jeg tror at valget bliver en SC-LX71 og en BDP-LX71 da de efterhånden kan fåes til overkommelige priser og vil fint dække mit behov...

Endnu en gang tak for input
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 21:48

Ok, jeg tror at valget bliver en SC-LX71 og en BDP-LX71 da de efterhånden kan fåes til overkommelige priser og vil fint dække mit behov...

Endnu en gang tak for input
Du er velkommenSmile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu