recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - (Brugt) SU-venlig 5.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

(Brugt) SU-venlig 5.1

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MathiasVH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-April-2009
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MathiasVH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: (Brugt) SU-venlig 5.1
    Sendt: 15-Juli-2013 kl. 01:00
Hej alle!

Jeg har fået anskaffet mig en W1070-projektor, et lærred og nogle småting, og nu mangler jeg "bare" lyd. Er på ingen måde en "audiophile", og jeg har meget begrænset indsigt i forstærkere, højtalere og subwoofere. Derfor har lyden ikke fyldt meget i mit budget. Jeg har kigget lidt på billige PC-systemer, men kan godt regne ud, at de nok er ret skidt, og en del søgninger på DBA har blot forvirret mig endnu mere.

Derfor: Er det på nogen måde muligt at anskaffe sig et tilnærmelsesvis acceptabelt (gerne brugt-) lydsystem til under 1000,-? Hvis så, hvad skal jeg så kigge efter?

Afspilningen kommer til at foregå via en WD TV Live (Som vist nok kan forbindes via optisk?).

Jeg håber meget, at I kan hjælpe en ung gut, som ellers synes han selv har sat sig åh-så-godt ind i teknologiens verden, men som mildest talt er en håbløs rookie ud i lyd :)

Mvh
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 02:57
Du skal godt nok være kreativ hvis du skal få acceptabel 5.1 til 1k.. Sats på stereo!
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Ma85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ma85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 04:43
Du kan til små 1800 købe Logitech's z906. http://www.logitech.com/da-dk/product/speaker-system-z906?crid=47
Jeg syntes man får meget lyd for pengene. Så kan man altid gå videre når økonomien er dertil.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 06:51
Jeg har et gammelt Panasonic SB-TP10 sæt (5.1 med aktiv sub men prøv at google efter en manual for specifikationer) til afhentning (Kbh S) for en kold six pack. Det er uden forstærker og kabler men det virker. Så kan du bruge resten af budgettet på fx. en Denon 1603 som fås for 800,- i dba. Det er selvfølgelig ikke verdens vildeste anlæg, men du kommer altså ikke langt for 1000,-

< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Du skal godt nok være kreativ hvis du skal få acceptabel 5.1 til 1k.. Sats på stereo!
Helt enig.

Find en fornuftig surround receiver og to højtalere.

Kør stereo eller Phantom center.

Så kan du udvide hen ad vejen.

Men du skal nok en smule over 1000,-
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af MathiasVH MathiasVH skrev:

Er det på nogen måde muligt at anskaffe sig et tilnærmelsesvis acceptabelt (gerne brugt-) lydsystem til under 1000,-? 

Jeg har et ældre Sony AVD-LS10 anlæg stående som jeg købte af en anden bruger herinde, men ikke rigtig fik brug for.
Har prøvet at google omtale/review, men uden det store held. Så dette er det nærmeste:

Om det kan opfylde dine "tilnærmelsesvis acceptabelt" ønske kan jeg ikke svare på  Wink
Men pris på 500,- ? kan ihvertfald. Big smile

Hvor i landet bor du?

Mvh JørgenT
Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér act_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 09:48
Mon man kan finde et sæt Logitech Z5500 der ikke brummer for meget efterhånden? I så fald tror jeg det er et godt bud!

Ellers skal man heller ikke tage fejl af et par gode stereohøjttalere - heller ikke til film!
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 15:19
Jeg ville også gå efter et brugt z-5500
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 07:36
Enig med De der skriver Z5500 - det brugte jeg i rigtig lang tid selv til en lille stue da budgettet var stramt!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu