|
(Brugt) SU-venlig 5.1 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MathiasVH ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-April-2009 Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2013 kl. 01:00 |
Hej alle!
Jeg har fået anskaffet mig en W1070-projektor, et lærred og nogle småting, og nu mangler jeg "bare" lyd. Er på ingen måde en "audiophile", og jeg har meget begrænset indsigt i forstærkere, højtalere og subwoofere. Derfor har lyden ikke fyldt meget i mit budget. Jeg har kigget lidt på billige PC-systemer, men kan godt regne ud, at de nok er ret skidt, og en del søgninger på DBA har blot forvirret mig endnu mere. Derfor: Er det på nogen måde muligt at anskaffe sig et tilnærmelsesvis acceptabelt (gerne brugt-) lydsystem til under 1000,-? Hvis så, hvad skal jeg så kigge efter? Afspilningen kommer til at foregå via en WD TV Live (Som vist nok kan forbindes via optisk?). Jeg håber meget, at I kan hjælpe en ung gut, som ellers synes han selv har sat sig åh-så-godt ind i teknologiens verden, men som mildest talt er en håbløs rookie ud i lyd :) Mvh |
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal godt nok være kreativ hvis du skal få acceptabel 5.1 til 1k.. Sats på stereo!
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
Ma85 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
Du kan til små 1800 købe Logitech's z906. http://www.logitech.com/da-dk/product/speaker-system-z906?crid=47
Jeg syntes man får meget lyd for pengene. Så kan man altid gå videre når økonomien er dertil.
|
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
Jeg har et gammelt Panasonic SB-TP10 sæt (5.1 med aktiv sub men prøv at google efter en manual for specifikationer) til afhentning (Kbh S) for en kold six pack. Det er uden forstærker og kabler men det virker. Så kan du bruge resten af budgettet på fx. en Denon 1603 som fås for 800,- i dba. Det er selvfølgelig ikke verdens vildeste anlæg, men du kommer altså ikke langt for 1000,-
< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;"> |
|
.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Find en fornuftig surround receiver og to højtalere.
Kør stereo eller Phantom center.
Så kan du udvide hen ad vejen.
Men du skal nok en smule over 1000,-
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5364 |
Jeg har et ældre Sony AVD-LS10 anlæg stående som jeg købte af en anden bruger herinde, men ikke rigtig fik brug for. Har prøvet at google omtale/review, men uden det store held. Så dette er det nærmeste: Om det kan opfylde dine "tilnærmelsesvis acceptabelt" ønske kan jeg ikke svare på ![]() Men pris på 500,- ? kan ihvertfald. ![]() Hvor i landet bor du? Mvh JørgenT
|
|
![]() |
|
act_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 233 |
Mon man kan finde et sæt Logitech Z5500 der ikke brummer for meget efterhånden? I så fald tror jeg det er et godt bud!
Ellers skal man heller ikke tage fejl af et par gode stereohøjttalere - heller ikke til film! |
|
![]() |
|
wiesel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Valby Status: Offline Point: 207 |
Jeg ville også gå efter et brugt z-5500
|
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Enig med De der skriver Z5500 - det brugte jeg i rigtig lang tid selv til en lille stue da budgettet var stramt!
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |