recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugte højtalere søges - maks 3000 kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugte højtalere søges - maks 3000 kr

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brugte højtalere søges - maks 3000 kr
    Sendt: 10-December-2020 kl. 07:39
Har længe leget med tanken om noget "rigtig hifi" Wink

Nogen der kan anbefale et par brugte gode højtalere til et rum på cirka 16 kvadratmeter? 

Kan bedst lide en varm og tydelig mellemtone, ikke dundrende bas, og ikke skarpe S lyde i diskant 

(giver det mening overhovedet??)

Kilden bliver noget bluetooth/airplay fra en Iphone med Telmore musk (man er vel magelig Embarrassed)

Maks budget 3.000 kr for højtalere - derfor smiley efter hifi

Hører idag musik via et WH-1000XM3 eller et par Play:1 i køkken
(har også en STR-DN1080 med et sæt KEF T205 til musik i stuen)

Så kan man få noget væsentlig bedre indfor budget?

Og ja, der mangler en stereo forstærker - den tager vi bagefter
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 14:56
PM Sendt
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 18:53
et sæt dali royal tower til 2K og en brugt sonos amp 1. Gen til 1000,- mega lækker blød lyd og passer godt til et rum på 16m2. 
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 21:13
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 12:07
Skal det være gulv højttalere eller kompakt højttalere

Hvilken forstærker har du ?

Har et sæt kompakte højtalere + forstærker til salg

Redigeret af gasolin - 16-December-2020 kl. 12:08
Til top
Jespus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 17:24
Sådan Gasolin. Ingen tid at spilde på at skifte grej igen, igen.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 17:55
Det mine gamle højttalere hvis man kan kalde dem det
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Point: 804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 18:35
Tak for alle forslag - jeg har ikke rigtigt lagt mig fast på noget mht type af højtaler :-)

Kan se at B&W samt Dali bliver anbefalet generelt

Er dog også ved at overveje et sæt høretelefoner istedet - får jeg ikke mere lyd for pengene ved det?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Tak for alle forslag - jeg har ikke rigtigt lagt mig fast på noget mht type af højtaler :-)

Kan se at B&W samt Dali bliver anbefalet generelt

Er dog også ved at overveje et sæt høretelefoner istedet - får jeg ikke mere lyd for pengene ved det?

Det er lidt noget for noget med høretelefoner. Du får flere detaljer, dybere bas og på en måde en mere fuldstændig omklamring af musikken. Specielt over ear lukker eliminerer alle andre lyde. 

Med højttalere synes jeg du får en bedre stereofornemmelse g bedre kan placere de forskellige instrumenter i lydbilledet. Specielt når der spilles højt giver højttalerne, og specielt store højttalere, en mere fysisk fornemmelse, der kan sanses af hele kroppen. Det får du aldrig med hørebøffer.

Hvis du køber brugt kan du få rigtig gode kablede ørebøffer for under 200. Både min kone og jeg har Sennheiser 555, som har kostet 150 stykket. Der vil jeg anbefale at du starter og hvis du synes om det og vælger det fremfor højttalere, så er der efterhånden masser af gode trådløse ørebøffer på markedet der kan investeres i. 

endnu en hifi-flygtning

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 12:15
Uden tvivl hifi højttalere frem for hovedetelefoener, hovedetelefoner er måske gode når der skal mixes da rummet ikke har indflydelse på lyden dog kan jeg godt være i tvivl om hvor mange indspilings studier bruger hovedtelefoner frem for højttalere når man mixer sidste gang,laver master

Højttalere der lytter du til venstre kanal med venstre og højre øre, højre kanal lytter du til med højre og ventre øre, hovedetelefoner der lytter du til ventre kanal med venstre øre og højre kanal med højre øre.

Det gir for mig en anden oplevelse med højttalere da man ikke har noget der klemmer om ørene, en større frihed når man lave mad, vasker tøj da langt fra alle bruger trådløse hovedtelefoner og man kan få en anden oplevelse af bassen, at den fysisk er mere til stedet end hovedetelefoner, som jeg ofte synes har alt for meget bas og diskant.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Uden tvivl hifi højttalere frem for hovedetelefoener, hovedetelefoner er måske gode når der skal mixes da rummet ikke har indflydelse på lyden dog kan jeg godt være i tvivl om hvor mange indspilings studier bruger hovedtelefoner frem for højttalere når man mixer sidste gang,laver master

Højttalere der lytter du til venstre kanal med venstre og højre øre, højre kanal lytter du til med højre og ventre øre, hovedetelefoner der lytter du til ventre kanal med venstre øre og højre kanal med højre øre.

Det gir for mig en anden oplevelse med højttalere da man ikke har noget der klemmer om ørene, en større frihed når man lave mad, vasker tøj da langt fra alle bruger trådløse hovedtelefoner og man kan få en anden oplevelse af bassen, at den fysisk er mere til stedet end hovedetelefoner, som jeg ofte synes har alt for meget bas og diskant.

Hold nu seriøst op med det sludder. Du kan sgu da ikke argumentere for det bedre stereoperspektiv ved højttalere og så samtidigt koble det til at højttalere er bedre når man laver mad og vasker tøj. 

Jeg har det fint med du mener højttalere er det bedste men din argumentation er helt hen i vejret. Prøver du bare at få solgt dine små kasser med for lidt bas og lidt for skarp diskant:-)

endnu en hifi-flygtning

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 13:58
Jeg skriver ikke noget om perspektivet

Når man ikke sidder og lytter intents til musik er det da rart ikke at skal have hovedetelefoner på 
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu