|
Brugte højtalere søges - maks 3000 kr |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-December-2020 kl. 07:39 |
Har længe leget med tanken om noget "rigtig hifi"
Nogen der kan anbefale et par brugte gode højtalere til et rum på cirka 16 kvadratmeter? Kan bedst lide en varm og tydelig mellemtone, ikke dundrende bas, og ikke skarpe S lyde i diskant (giver det mening overhovedet??) Kilden bliver noget bluetooth/airplay fra en Iphone med Telmore musk (man er vel magelig ) Maks budget 3.000 kr for højtalere - derfor smiley efter hifi Hører idag musik via et WH-1000XM3 eller et par Play:1 i køkken (har også en STR-DN1080 med et sæt KEF T205 til musik i stuen) Så kan man få noget væsentlig bedre indfor budget? Og ja, der mangler en stereo forstærker - den tager vi bagefter
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
PM Sendt
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
et sæt dali royal tower til 2K og en brugt sonos amp 1. Gen til 1000,- mega lækker blød lyd og passer godt til et rum på 16m2.
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skal det være gulv højttalere eller kompakt højttalere
Hvilken forstærker har du ? Har et sæt kompakte højtalere + forstærker til salg
Redigeret af gasolin - 16-December-2020 kl. 12:08 |
|
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 265 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sådan Gasolin. Ingen tid at spilde på at skifte grej igen, igen.
|
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Det mine gamle højttalere hvis man kan kalde dem det
|
|
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for alle forslag - jeg har ikke rigtigt lagt mig fast på noget mht type af højtaler :-)
Kan se at B&W samt Dali bliver anbefalet generelt Er dog også ved at overveje et sæt høretelefoner istedet - får jeg ikke mere lyd for pengene ved det?
|
|
slumbert
Funktioner
Tak(0)
|
Det er lidt noget for noget med høretelefoner. Du får flere detaljer, dybere bas og på en måde en mere fuldstændig omklamring af musikken. Specielt over ear lukker eliminerer alle andre lyde. Med højttalere synes jeg du får en bedre stereofornemmelse g bedre kan placere de forskellige instrumenter i lydbilledet. Specielt når der spilles højt giver højttalerne, og specielt store højttalere, en mere fysisk fornemmelse, der kan sanses af hele kroppen. Det får du aldrig med hørebøffer. Hvis du køber brugt kan du få rigtig gode kablede ørebøffer for under 200. Både min kone og jeg har Sennheiser 555, som har kostet 150 stykket. Der vil jeg anbefale at du starter og hvis du synes om det og vælger det fremfor højttalere, så er der efterhånden masser af gode trådløse ørebøffer på markedet der kan investeres i. |
|
endnu en hifi-flygtning
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Uden tvivl hifi højttalere frem for hovedetelefoener, hovedetelefoner er måske gode når der skal mixes da rummet ikke har indflydelse på lyden dog kan jeg godt være i tvivl om hvor mange indspilings studier bruger hovedtelefoner frem for højttalere når man mixer sidste gang,laver master
Højttalere der lytter du til venstre kanal med venstre og højre øre, højre kanal lytter du til med højre og ventre øre, hovedetelefoner der lytter du til ventre kanal med venstre øre og højre kanal med højre øre. Det gir for mig en anden oplevelse med højttalere da man ikke har noget der klemmer om ørene, en større frihed når man lave mad, vasker tøj da langt fra alle bruger trådløse hovedtelefoner og man kan få en anden oplevelse af bassen, at den fysisk er mere til stedet end hovedetelefoner, som jeg ofte synes har alt for meget bas og diskant.
|
|
slumbert
Funktioner
Tak(0)
|
Hold nu seriøst op med det sludder. Du kan sgu da ikke argumentere for det bedre stereoperspektiv ved højttalere og så samtidigt koble det til at højttalere er bedre når man laver mad og vasker tøj. Jeg har det fint med du mener højttalere er det bedste men din argumentation er helt hen i vejret. Prøver du bare at få solgt dine små kasser med for lidt bas og lidt for skarp diskant:-) |
|
endnu en hifi-flygtning
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg skriver ikke noget om perspektivet
Når man ikke sidder og lytter intents til musik er det da rart ikke at skal have hovedetelefoner på
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |