recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brum optagelse via USB Headset-mikrofon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrum optagelse via USB Headset-mikrofon

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvillingen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: Brum optagelse via USB Headset-mikrofon
    Sendt: 26-Februar-2010 kl. 11:57
Ved ikke, om det er rigtige sted? Jeg gætter bare på, at der er nogle kvikke hoveder herinde Wink som kan hjælpe mig. Jeg er lige begyndt at lave lydoptagelser via mit Plantronics DSP-400 USB headset med indbygget lydkort. Jeg har også lige købt et meget nyere Plantronics Headset .audio 655 og jeg har desværre brum med begge.

Jeg har IKKE prøvet med et headset, der tilsluttes via to kabler, altså non-usb. Jeg har googlet lidt, ikke fundet meget. Nogle siger at det måske kan være et jordforbindelse problem, hvor jeg bor. Jeg har kun 2 ledninger til 220Volt stikkontakten.

Jeg er gammel hifi-nørd, så jeg har rodet lidt med lyd. Nu roder jeg mest med PC. Jeg ville være meget glad, hvis jeg kunne få lidt hjælp, da jeg er i gang med at lave nogle videoer, som skal på nettet - og vil selvfølgelig gerne have bedst mulig audiokvalitet.

Michael
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 12:30
Jeg må lige tilføje (jeg troede, at jeg kunne bearbejde min post, men kan ikke finde nogen knap til det?): Det er IKKE meget brum, men det er der, specielt når jeg har skruet pænt op for volumen ved optagelsen (software). Jeg kan reducere det lidt ved at optage ved lav volumen, og tale lidt højere, men jeg er bare interesseret i: Hvordan reduceres brum?
Tak, Michael
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 18:14
Jeg er selv kommet en anelse videre (Windows 7): I kontrolpanel, Lyd under Recording/Optagelse fandt jeg mit headset, og vælger Properties/Egenskaber og en fane/tab hedder Niveau/Levels og her er en skyder som jeg kan indstille mellem 0-100 og det er sikkert den basale sensitivitet/følsomhed som Windows modtager med - gætter jeg på. Det har tilsyneladende hjulpet lidt, og det er tilsyneladende her, der skal justeres - og ellers er det bare med at prøve sig frem.

Jeg har en lignende skyder i mit optage program, og den står næsten samme sted som før. Jeg er dog stadig interesseret, om nogen har et input Embarrassed
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 07:48
Kunne forestille mig at en sådan mikrofon ikke ligefrem er HIFI kvalitet. Den er lavet til lidt IP telefoni og lignende hvor kravene ikke er så store. Hvis det er en højimpedancet mikrofon, vil den være følsom over for brum. Prøv i stedet med en god skærmet standardmikrofon direkte i lyd input stikket på computeren. Problemet har næppe noget med din jordforbindelse at gøre.

Redigeret af pfugl - 01-Marts-2010 kl. 07:49
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 10:38
Hej pfugl
Tak for input. Jeg vil anskaffe en eller flere andre mikrofoner og prøve med dem, og evt. også spørge Plantronics hvilket headset, der har den bedste mikrofon.
HIlsen Michael
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 11:54
Joh, der er gået noget tid, men det var faktisk svært på nettet at finde noget om brum, men for nogle uger siden fortalte en fyr mig, at det kunne have noget med radiostøj at gøre, altså electrosmog eller radiokommnunikation fra typisk trådløse enheder. Jeg har lige taget min trådløse DECT fastnet telefon ud af stikkontakten, og DET HJALP på knitren og svingende brummende støj. Jeg har tidligere læst at DECT, som bl.a. trådløse fastnettelefoner sender med, er noget lort, ikke kun skadeligt for helbredet, men altså også hørbart og det generer andre følsomme audio apparater!

Så fra at ville sælge min Samson G-Track GM1U mikrofon, beholder jeg den nu.
/Michael
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu