recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "BRUMMELYD" fra LG LB1R!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"BRUMMELYD" fra LG LB1R!

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Ronster Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Emne: "BRUMMELYD" fra LG LB1R!
    Sendt: 23-August-2006 kl. 12:30

Hej ChrisJJ

Jeg er klar på info fra denne tråd.

Jeg skal også lige have ringet til Elektronik Centret i Århus og forhøre om de
kender til "fejlen", da de laver service for godpris.dk hvor jeg har købt min
37LB1R.

v.h.
Ronster
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 14:13

Jeg har kopieret mit indlæg fra anden tråd:http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13443 &PN=1&TPN=5

Jeg finder det også HELT forrygt. LG henviste mig til et værksted i Brøndby, som jeg efterfølgende ringede til. De forklarede, at jeg selv skulle betale omkostningerne, såfremt der ikke blev fundet nogen fejl. Problemet er jo, at LG ikke anser det for en fejl, så resultatet er givet på forhånd.

Som der også bliver skrevet længere nede på siden, så er jeg også af den overbevisning, at LG har world wide garantie (i hvert fald europæisk). Det fik jeg at vide af den tyske forhandler, da jeg købte TV.

Glemte lige at skrive, at firmaet, jeg ringede til, godt kendte til problemet, og de også havde rep. et par stykker under garantien, men det afhænger af, hvor meget det brummer = overstiger tolerancen.

Jeg forespurgte, hvad det evt. ville koste at få det rep., såfremt det ikke overskred tolerancen, men teknikkeren har ferie. Jeg skal ringe tilbage mandag den 28. august ml. 14-15.

LG37LB1
Til top
Ronster Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 15:59

KANON ChrisJJ - godt arbejde!

Så må vi se hvad han siger efter at have snakket med LG
Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 16:28

Der er folk som jo har præcis samme problem med Plasma'en xxPC1R og xxPC1RR !

Måske man skulle linke hertil Chris ?

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Her er hvad teknikkeren svarede på den mail jeg sendte til ham i tirsdags.

Hej Isa Tirpan !

Denne kunde har en LG 37LB1R   skærm som brummer. Har har læst inde på Dansk Forum på internettet  at der er andre som har samme problem og også talt med LG hotline.

Jeg har oplyst ham at vi næsten ingen henvendelser har fået på dette og undrer os lidt over problemet, da der er solgt mange af disse TV i Danmark.

Hvis TV står på ”Dynamic” er der ingen lyd. Men ændrer han bare kontrasten fra 100 til 99 brummer TV !!

Han har hørt at i Sverige skifter man en modstand og så er fejlen løst ! Her er Link til kunde som har fået det lavet!

http:\\www.minhembio.com\forum\index.php?showtopic=117347&am p;am p;st=240&searchtime=  

Er der en service løsning som kan afhjælpe denne kundes problem ?

Med venlig hilsen

Kurt Bruun

ELESCO DK


Fra: Chris

Sendt: 22. august 2006 11:14
Til: info@elesco.dk
Emne: Vedr. LG 37LB1R LCD TV der brummer

Hej

Har for lidt over en måned siden købt et LG LCD TV via Compumail ApS. Det er et fedt tv, der er dog lige det problem at det "brummer" ved alle andre indstillinger end Dynamisk kontrast!

Har søgt på nettet og fundet frem til at der er flere andre ejere af dette tv som har samme problem. I Sverige har man løst det ved at skifte en/flere modstande i TV'et. Det vil jeg også meget gerne da brummelyden er voldsomt irriterende og den afskære mig fra at bruge andre indstillinger på TV'et end dynamisk kontrast - hvilket jo ikke kan være meningen!

Har fra Compumail fået besked på at I er servicepartner for/med LG og at I tager hånd om disse problemer. Hvad gør jeg nu?

På forhånd tak 

Med venlig hilsen 

Chris

 

 

 

Skulle man give ham et ring?

Chrus, fik du nogensinde fat i LG?

LG37LB1
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 10:50

Jeg mente selvfølgelig:

Chris, fik du nogensinde fat i LG? Undskyld Chris

LG37LB1
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af naviga2r naviga2r skrev:

Jeg mente selvfølgelig:

Chris, fik du nogensinde fat i LG? Undskyld Chris

Ja det gjorde jeg. Det var en supportmedarbejder fra LG som sagde at jeg skulle ringe til Elesco. Hun kunne godt forstå problemet men de havde ikke fået en officiel melding fra LG om hvodran vores problem med brummelyden skal takles.

Positivt at de (læs LG) ikke er afvisende, men om det er et led i at trække tiden det ved jeg ikke. Det er derfor at jeg mener at der er så mange som muligt der skal på banen og kontakte LG/Elesco - de skal pressesskal de !

Det bliver efterhånden bedre og bedre. Der er måske en løsning på vej. Vi må krydse fingre.

Der er altså to gøremål på mandag. Jeg skal have ringet til firmaet i brøndby, som tidligere nævnt (og faktisk nævnt på Elescos hjemmeside), og jeg skal have ringet til Elesco og give mit "brumme-besyv"....

LG37LB1
Til top
frost2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2005
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2006 kl. 20:29

Jeg har de samme problem med mit LG 37LB1R ,har kontaktet forhandlern, de vil ikke gøre noget ved det, da det er normalt siger de, det må da være en sag for forbrugerstyrelsen, da tv'et helt klart har en defekt. 

Købte det iøvrigt gennem fælleskøb hos justbuyit.dk    

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 11:03

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Ved godt at dette ikke lige har noget med dette fælleskøb at gøre

Du har helt ret - så spørgsmålet er flyttet

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

men ved du om de 4 - 5 ejere der har klaget over brummelyd fra LB1R har fået deres TV byttet til et nyt eller fået det lavet på anden måde.

Jeg kender ikke tallene. Men LG sagde at nogen havde fået byttet, og enkelte var blevet afvist som under bagatel-græsen. Så det er en vurdering af, om det summer mere end normalt for den type TV.

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Jeg er selv i den ulykkelige situasion at eje et LB1R som brummer  

Skal man som ejer selv kontakte f.eks. Elesco og selv sørge for at få det ordnet eller er det forhandleren som man har købt TV'et af?

Prøv at tage kontakt til forhandleren først. Forklar dem problemet, at du mener det er for voldsomt som det brummer hos dig nu.

Så vil jeg tro at de tager kontakt til Elesco, og TV'et bliver afhentet.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Ronster Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 14:17

Hej ChrisJJ

Hvad var Elesco's tlf. nr. hvis man lige skulle ringe og fortælle ham en ting
eller to om min skærm???

Det kunne være at du selv skulle være tilstede når de laver målingen, så der
ikke er noget fusk med i det???
Til top
frost2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2005
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 14:48
Jeg har også tidligere talt med Kurt Bruun, hvor jeg fik den samme sang, med at jeg selv risikeret at skulle betale hvis det ikke larmede nok, det virker som han bare er sat til at trække den så langt som muligt før de gør noget ved det 
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Har lige talt med Kurt Bruun fra Elesco.

Han siger (som andre) at det drejer sig om en håndfuld TV, der har problemet med brummelyden. Han vil ringe til en medarbejder i et firma ved navn DTC/ Powermill og så skal jeg (i morgen) lave en aftale med dem om at de får mit TV ind til service.  Men...

.... problemet er bare at det er dem og en måling af TV'ets brummelyd (i Db) der afgører om det skal laves/ byttes. Dvs. de kan godt sige at det ikke larmer for meget ift. målingen, men det hjælper jo ikke mig hvis lyden irreterer mine øre !

Nå vi må se. Jeg håber at der er lys for enden......! I hører nærmere.

Jeg har netop talt med Elesco i Køge. De kommer og henter tv i morgen. Hvis tv ikke overstiger den fastsatte db (som også ChrisJJ skriver), så skal jeg som minimum betale 385 (sikkert plus moms). Jeg har så bedt om at få oplyst en evt. reparationspris. Jeg gider f... ikke høre den brummen mere...

LG37LB1
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu