recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "BRUMMELYD" fra LG LB1R!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"BRUMMELYD" fra LG LB1R!

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 16:31

[/QUOTE]

Har du fået TV'et tilbage og konstateret at burmmelyden er væk?

[/QUOTE]

Nej, jeg har kun talt med DTC (Steen). Han forklarede mig i telefonen, at tv er færdigt, og jeg ville blive kontaktet af vognmanden for levering. Han sagde dog, at han havde haft øret på tv, og der var en ca. 100% forbedring. Så kan man vist ikke ønske mere, men glæder mig selvfølgelig til selv at lytte efter....

LG37LB1
Til top
Ronster Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 07:35

Hej ChrisJJ & naviga2r

KANON at høre at brummelyden er væk på Jeres skærme.

Det kunne være fedt hvis jeg kunne få af vide helt præcist hvad DTC har
udskiftet af komponenter, da jeg også skal have sendt min skærm afsted til
et andet servicecenter her i Århus!

Det burde står på Jeres "servicerapport"???

Ser frem til at høre fra Jer!
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 08:35

Hej Chris og Ronster

Ja, så skal der kalibreres. Min svoger, som er den lykkelige ejer af en ikke brummer, har købt den famøse kalibrerings DVD - der skal leges, skal der. Så - ja - tilbage til den oprindelige tråd

Ronster - så snart jeg har modtaget tv, skal jeg nok fortælle, hvad det er, der er blevet skiftet, men jeg er ganske sikker på, at det der netadapteren (strømforsyningen).

LG37LB1
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 12:57

Jeg har modtaget TV, men der var ikke specificeret, hvad der var lavet - Optimering og justering - stod der. Det undrer mig lidt, når nu Steen sagde, de havde skiftet strømforsyning.

Nåede ikke at lytte til det, da jeg skule tilbage på arbejde, men i aften.....

LG37LB1
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Hej naviga2r

Talte med Steen i dag for lige at hører til mit TV. Han sagde at det var citat: "som dag og nat" vedr. brummelyden . Jeg spurgte ham hvad de havde lavet på TV'et og fik den samme besked som dig at det var optimeret og justeret. Det kunne meget vel være udskitning af den omtalte modstand - kunne det ikk'? De havde i hvert fald ikke skiftet strømforsyningen, sagde han.

Har endnu ikke hørt fra fragtmanden vedr. returnering af TV'et, men iflg. Steen var det færdigmeldt fra teknikkernes side i går/ i dag.

Glæder mig MEGET til at hører din dom senere i dag

Så er tv testet, og det er virkelig som nat og dag. Desværre lidt for meget, for der kommer heller ingen lyd ud af højtalerne - kun gennem headset  (tv højtalere er slået til).

Jeg må ringe i morgen og spørge, hvordan vi nikser den. Vil dog sige, at der INGEN brummen er ved tekst tv.

LG37LB1
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 20:36

Helt enig - gruer bare for det skal tilbage igen...

LG37LB1
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 20:40
Det har du selvfølgelig ret i - havde haft den samme tanke. Det er nok lige så meget det, at jeg igen skal smutte fra arbejde....
LG37LB1
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 20:51
Det kan jeg ikke lige klare, den står i den anden ende af stuen, men der kommer lyd gennem headset (fra stik i venstre side). Underligt...
LG37LB1
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 20:53
Jeg vil formode, at det også ville virke til en evt. forstærker - netop de udgange sidder samlet.
LG37LB1
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 21:09
Det samme - ingen lyd. Har været igennem den "hemmelige" menu også, men kan ikke finde nogen lydindstilling, der evt. kunne hjælpe.
LG37LB1
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 21:45

Hej alle

Jeg har købt et 32" gennem fælleskøbet, og må med irritation konstatere at jeg har fået en "brummer"

Det er en skam med dette formidable TV, for jeg vil ikke benytte mig af returretten, da det er det bedste billede jeg har set på noget LCD.

En af de få anker jeg har ved dette TV (bortset fra brumme/summelyden) er volumeniveauet. Ved normal tv-kigning ligger volumen på 3-4, hvor 4 tit er for højt (fx ved reklamer).

Men ved stille passager kan man tydeligt høre brummelyden. Jeg har prøvet at gå over på "Dynamisk", men det er da ikke til at holde ud til at kigge på, selvom brummelyden forsvinder - alt for meget kontrast. Brummetonen (intensiteten/frekvensen) ændrer sig også ved skift/klip i billedet. Nogen gange går den næsten væk, for så at komme tilbage igen ved klip.

Først syntes jeg at lyden først kom når tv'et blev varmt, men nu synes jeg det er omvendt.

Selvfølgelig kan man "vænne" sig til det, men når man så slukker tv'et, kan man virkelig høre forskellen.

Dette er mine erfaringer indtil videre.

Alle kommentarer er velkomne

/zemo/
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 09:23

Zemo - jeg ved ikke, hvad jeg skal sige, andet end du bør læse de foregående indlæg fordelt over seks sider.

Som du vil se, er der mulige løsninger.

LG37LB1
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu