recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "BRUMMELYD" fra LG LB1R!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"BRUMMELYD" fra LG LB1R!

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 09:23

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Hvad hvis du sætter en DVD på?

Øv også - ingen mulighed for at sende teknikker ud. TV skal afsted igen fredag med levering tirsdag, men så skulle den også være i orden.

LG37LB1
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Hej alle

Jeg har købt et 32" gennem fælleskøbet, og må med irritation konstatere at jeg har fået en "brummer"

Det er en skam med dette formidable TV, for jeg vil ikke benytte mig af returretten, da det er det bedste billede jeg har set på noget LCD.

En af de få anker jeg har ved dette TV (bortset fra brumme/summelyden) er volumeniveauet. Ved normal tv-kigning ligger volumen på 3-4, hvor 4 tit er for højt (fx ved reklamer).

Men ved stille passager kan man tydeligt høre brummelyden. Jeg har prøvet at gå over på "Dynamisk", men det er da ikke til at holde ud til at kigge på, selvom brummelyden forsvinder - alt for meget kontrast. Brummetonen (intensiteten/frekvensen) ændrer sig også ved skift/klip i billedet. Nogen gange går den næsten væk, for så at komme tilbage igen ved klip.

Først syntes jeg at lyden først kom når tv'et blev varmt, men nu synes jeg det er omvendt.

Selvfølgelig kan man "vænne" sig til det, men når man så slukker tv'et, kan man virkelig høre forskellen.

Dette er mine erfaringer indtil videre.

Alle kommentarer er velkomne

Jeg ville hurtigst muligt kontakte forhandleren og kræve klar besked om hvordan de har tænkt sig at fjerne brummelyden. Hvis de er afvisende eller hvis du skal sende dit tv ind og undvære det i længere tid ville jeg betemt benytte mig af returretten.

Tilbudet på fælleskøbet var jo ikke specielt gunstigt så du kan altid købe et nyt et andet sted og håbe på at du får et som er i orden.

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 15:48

Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Hej alle

Jeg har købt et 32" gennem fælleskøbet, og må med irritation konstatere at jeg har fået en "brummer"

Det er en skam med dette formidable TV, for jeg vil ikke benytte mig af returretten, da det er det bedste billede jeg har set på noget LCD.

En af de få anker jeg har ved dette TV (bortset fra brumme/summelyden) er volumeniveauet. Ved normal tv-kigning ligger volumen på 3-4, hvor 4 tit er for højt (fx ved reklamer).

Men ved stille passager kan man tydeligt høre brummelyden. Jeg har prøvet at gå over på "Dynamisk", men det er da ikke til at holde ud til at kigge på, selvom brummelyden forsvinder - alt for meget kontrast. Brummetonen (intensiteten/frekvensen) ændrer sig også ved skift/klip i billedet. Nogen gange går den næsten væk, for så at komme tilbage igen ved klip.

Først syntes jeg at lyden først kom når tv'et blev varmt, men nu synes jeg det er omvendt.

Selvfølgelig kan man "vænne" sig til det, men når man så slukker tv'et, kan man virkelig høre forskellen.

Dette er mine erfaringer indtil videre.

Alle kommentarer er velkomne

Jeg ville hurtigst muligt kontakte forhandleren og kræve klar besked om hvordan de har tænkt sig at fjerne brummelyden. Hvis de er afvisende eller hvis du skal sende dit tv ind og undvære det i længere tid ville jeg betemt benytte mig af returretten.

Tilbudet på fælleskøbet var jo ikke specielt gunstigt så du kan altid købe et nyt et andet sted og håbe på at du får et som er i orden.

Det er klart den rigtigt måde at gøre det på men, men.... risikoen for at modtage endnu et Tv der brummer er til stede efter min mening. Hvis man i øvrigt er tilfreds med TV'ets ydelse så ville jeg kontakte forhandleren og forelægge dem problemet. De vil formentligt henvise til Elesco eller DTC som så skal tager sig af at skifte det der skal skiftes.

Man kan selvfølgelig altid diskuteret om et sprit nyt Tv skal til service efter 1 - 2 uger hos ejeren. Men problemet kan altså ordnes under garantien,  så jeg ville sende det ind.

Hvad nu hvis Elesco eller DTC beslutter at tv´et ikke brummer mere end det må og sender det retur uden at havde lavet det - og du derved ikke kan nå at returnere det inden for de 14 dage - så står du med håret i postkassen.

Den eneste på forummet som har fået brummelyden fjernet har samtidig fået fjernet alt lyd fra højtalerne så den skal afsted igen

Hvorfor skal køberen løbe den risiko - retur med den og køb et nyt.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 15:54

Har talt med DTC i dag - de mener, det er et stik, som er faldet ud.

Lad mig med det samme understrege, at højtalerne intet har at gøre med brummelyden. Den kommer (i mit og vist også Chris tilfælde) fra strømforsyningen. Det er en beklagelig fejl, at der røg lidt mere lyd end tilsigtet ved rep.

Men du har da ret i dine betragtninger - send det tilbage og køb et andet. Det er bare ikke så let at finde noget tilsvarende, for det er sgu et godt tv.

Chris - har du hørt, hvornår du modtager dit???

LG37LB1
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 15:59

Hvis de mener det er et stik der er faldet ud (som de ovenikøbet selv er skyld i) - hvorfor `&%¤ sender de så ikke en montør ud og sætter stikket i igen.

Det er da elendig service  

Til top
Ronster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2006
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 10:59

Hej ChrisJJ

Det er da bare kanon...

Nu skal jeg dælendytme også have sendt min skærm afsted til Elektronik
Centret her i Århus!

Så må jeg håbe på det bedste!!!

NAVIGA2R: Hvordan går det med din skærm???

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 17:02

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

Hej ChrisJJ

Det er da bare kanon...

Nu skal jeg dælendytme også have sendt min skærm afsted til Elektronik
Centret her i Århus!

Så må jeg håbe på det bedste!!!

NAVIGA2R: Hvordan går det med din skærm???

Først et stort tillykke til Chris

Mit blev hentet i dag - på arbejdssedlen står HASTER - regner med at få det helt lydløst tilbage tirsdag... Med mindre det er en større skade fra transporten

LG37LB1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 11:22

Det ved jeg ikke, hvad jeg skal svare til. TV virkede, da de sendte det afsted, så de formoder, det kun er et stik, der er faldet ud, men kunne selvfølgelig ikke garantere det.

På den anden side - et lydløst tv er værd at vente på

Så er vi også ved at kunne melde os ud af denne tråd - har du samlet op på "servicemenutråden"?

LG37LB1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 14:58

Der er en ny tråd omhandlende stort set sammen problem:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8375&P N=1

Har kommenteret på det og linket til "vores" tråd. Jeg tror der er et par servicecentre rundt om i landet der får travlt med at ordne LG TV i nær fremtid.

Ja det bliver godt at kunne lægge denne tråd bag sig og komme i gang med tråden om kalibrering og servicemenuen. Jeg tror dog jeg er færdig med servicemenuen. Jeg har umiddelbart fået indstillet det jeg skal (sorte bjælker ved 4:3 og dansk menusprog)

Så er der kalibreringen tilbage. Regner med at se på det på mandag eller trisdag da jeg har fri fra arbejde og har huset for mig selv - konen er på job og ungerne i skole og børnehave  

De samme justeringer, jeg har lavet. Jeg tror heller ikke, der kommer til at ske mere. Det skulle lige være at få tekst tv presset ned i 4:3, da 16:9 godt kan være lidt svær at læse???? Nogen forslag til hvordan???

LG37LB1
Til top
btrader Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2005
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 20:32
ja,så kom min lb1 også tilbage fra cervice center nord.strømforsyningen var stået af!.brummelyden er blevet markant mindre efter en ny psu.Den er der stadig, men er acceptabel
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 18:52

Oprindeligt skrevet af btrader btrader skrev:

ja,så kom min lb1 også tilbage fra cervice center nord.strømforsyningen var stået af!.brummelyden er blevet markant mindre efter en ny psu.Den er der stadig, men er acceptabel

Min er også kommet tilbage i dag (igen), og det er fuldkomment lydløst, dog med lyd fra højtalerne - SPILLER MAX.

LG37LB1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 12:18

Hej Naviga2r

SUPER Godt at hører. Så er det farvel til denne tråd og goddag til servicemenuen og kalibrerings tråden. Vi ses "derovre".

Nemlig 

- var det ikke her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13443& PN=1&TPN=6

vi talte om servicemenu?? Der er ikke sket meget siden sidst?

LG37LB1
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu