recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - brummelyd fra surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

brummelyd fra surround

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: brummelyd fra surround
    Sendt: 10-August-2022 kl. 09:58
Stort mysterium. Mit sorroundanlæg (Reciever Nad, Subwoffer, Hegel 160, Strømrenser fra KT-Radio(uha-uha) har virket (næsten upåklageligt) i de sidste 6 år. Men nu er en trold flyttetind i det. Det viser sig ved en høj "brrr-brr-lyd fra subben. Der er ingen tvivl om at det er derfra lyden kommer! 2-3 gange i løbet af en film. I går kom lyden fandme efter at jeg havde slukke alt grejet!!!! Så var det slut. Nu må jeg prøve med "de højere magter", nemlig Jer Nogen forslag.
Actor
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Stort mysterium. Mit sorroundanlæg (Reciever Nad, Subwoffer, Hegel 160, Strømrenser fra KT-Radio(uha-uha) har virket (næsten upåklageligt) i de sidste 6 år. Men nu er en trold flyttetind i det. Det viser sig ved en høj "brrr-brr-lyd fra subben. Der er ingen tvivl om at det er derfra lyden kommer! 2-3 gange i løbet af en film. I går kom lyden fandme efter at jeg havde slukke alt grejet!!!! Så var det slut. Nu må jeg prøve med "de højere magter", nemlig Jer Nogen forslag.
Actor

Jeg prøvede for lidt siden at min receiver pludselig stod og brummede. Da jeg trak en forlængerledning ud til en anden gruppe i huset stoppede det. Jeg genstartede mit relæ i eltavlen, og det løste problemet. Har du forsøgt det? Evt teste med andet strøm og subkabel?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 11:19
Hvilken sub er der tale om?
Brummer den med kun strøm på, altså uden signalet kabel og tændt selvfølgelig?
Er Sub med en ring kerne transformator? Og er det den står og brummer, evt. op & ned i styrke... Hvis ja

Så er min første tanke, at du har fået DC ind på dit el-net.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 11:56
Hvis ikke jeg kører et jordingskabel/stelforbindelse fra receiver til sub amp så synes jeg altid jeg får brum
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 13:13
Det er ikke brum. Det er en pludselig dyb snerren i 2 sek. Så tar den tilløb til endnu en  snerren 45 min efter. Men jeg har aldrig hørt den gøre det 4 min ,efter at hele anlæget var slukket, som den gjorde i går!!!???
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Stort mysterium. Mit sorroundanlæg (Reciever Nad, Subwoffer, Hegel 160, Strømrenser fra KT-Radio(uha-uha) har virket (næsten upåklageligt) i de sidste 6 år. Men nu er en trold flyttetind i det. Det viser sig ved en høj "brrr-brr-lyd fra subben. Der er ingen tvivl om at det er derfra lyden kommer! 2-3 gange i løbet af en film. I går kom lyden fandme efter at jeg havde slukke alt grejet!!!! Så var det slut. Nu må jeg prøve med "de højere magter", nemlig Jer Nogen forslag.
Actor

Strømrenser? HWA' er det for en dims? Kan du tage den fra, og så prøve uden? Måske, den er blevet defekt efter de 6 år?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 22:43
go´ ide. Den gjorde det igen her til aften. Give it a try!!!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Subwoofer

Hvilken?

Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Strømrenser fra KT-Radio

HVilken?


Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Det viser sig ved en høj "brrr-brr-lyd fra subben.


Det første du gør er at tage subben fra resten af anlægget og slutte den til en anden stikkontakt.
Dernæst tager kortslutter du lydindgangene og venter i 2 døgn på om den "brrr-brr-lyd" kommer.


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 11:40
Jeg har fundet ud af hvordan jeg slipper af med brrr-lyden! Suben er en Ace-Bass B5. Den har en funktionsknap der hedder "auto". Dvs at den tænder når jeg skal til at se film. Hvis jeg slår "auto-knappen" fra knurrer den ikke af mig. Go´ hund! Så den skal bare stå tændt hele tiden så er problemet løst. Og strøm er jo ikke særlig dyrt for tiden. Noget helt andet er, at jeg ikke har den fjerneste anelse om hvordan reguleringsknapperne skal stå. Lige nu står de i midten begge to. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 12:23
Ja bare lad det hele stå tændt! For når du når over 4000 KW, kan du søge nedsættelse af el afgiften LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

...
 Så den skal bare stå tændt hele tiden så er problemet løst. ...
Og så varer det ikke så længe inden den har kogt elektrolytterne tørre, så den kan smides ud.  LOLLOLLOL
Mvh. JørgenT
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2022 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja bare lad det hele stå tændt! For når du når over 4000 KW, kan du søge nedsættelse af el afgiften LOL

Det kræver så at dit hus er opvarmet af El. Smile


Redigeret af S.K - 22-August-2022 kl. 16:55
Mvh. Søren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu