recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brummen fra sub?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrummen fra sub?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
DannyBeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: Brummen fra sub?
    Sendt: 19-Juli-2007 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af DannyBeyer DannyBeyer skrev:

Men ja, jeg synes det er for meget støjen. Susen fra højtalerne er endda endnu værre, men kunne til dels være tåleligt, da de kan slukkes og derved kun suser ved brug, og så kan det ikke høres alligevel.

Selvom sub'en står i et andet værelse, kan jeg høre den om natten.. der skal være BOMSTILLE når Daniel går til køjs

Køb en USB strømskinne hvis du ikke allerede har en sådan, og kør 230V forsyning til sub forstærker via denne. Så slukker alt sammen med PC (og sparer på el regningen).

Mvh JørgenT

Det i sig selv er en enormt god ide, men det er jo lidt en lappeløsning hvis forstærkeren er defekt.

Men det er klart noget jeg vil kigge nærmere på :)

Tak for tippet.

Venlig hilsen
Daniel
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af DannyBeyer DannyBeyer skrev:

Men ja, jeg synes det er for meget støjen. Susen fra højtalerne er endda endnu værre, men kunne til dels være tåleligt, da de kan slukkes og derved kun suser ved brug, og så kan det ikke høres alligevel.

Selvom sub'en står i et andet værelse, kan jeg høre den om natten.. der skal være BOMSTILLE når Daniel går til køjs

Køb en USB strømskinne hvis du ikke allerede har en sådan, og kør 230V forsyning til sub forstærker via denne. Så slukker alt sammen med PC (og sparer på el regningen).

Mvh JørgenT

Til top
DannyBeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 08:20

Jeg har redigeret i mit tidligere indlæg.

Men ja, jeg synes det er for meget støjen. Susen fra højtalerne er endda endnu værre, men kunne til dels være tåleligt, da de kan slukkes og derved kun suser ved brug, og så kan det ikke høres alligevel.

Selvom sub'en står i et andet værelse, kan jeg høre den om natten.. der skal være BOMSTILLE når Daniel går til køjs

Venlig hilsen
Daniel
Til top
bio-freak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 08:17

Hej,

Ja, når forsyningen fra subben forsyner alle 3 forstærkere (sub, højre sat, venstre sat) så vil du have støj i alle 3.

Er det uudholdeligt, så må du bytte sættet - og krydse fingre for at du ikke får et mandagssæt igen

 

mvh Bio-freak.

------------------------------

Receiver: Yamaha RXV 650

DVD: Yamaha S550

Projektor: Sanyo PLZ-V4

Højttalere: Harbosound HS84
Til top
DannyBeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 08:11

Skal det forstås sådan at den brummen sub'en laver også opstår i selve satelitterne, når de er tændt? For ja, der er også en susen i dem.

Edit: KAn jeg gøre noget ved det udover at rykke rundt på tingene eller skal de sendes retur? Hvis de ikke er lavet ordentligt, så kan placering vel ikke gøre så meget?



Redigeret af DannyBeyer - 19-Juli-2007 kl. 08:16
Venlig hilsen
Daniel
Til top
bio-freak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 08:08

Hej Daniel,

Det er ikke indstråling fra din computerskærm, men for at være 100% sikker kan du jo bare rykke sub og skærm væk fra hinnanden.

Brummet er helt sikkert pga transformatoren i subben. Disse laver mekanisk støj, hvis ikke de er lakeret grundigt. Derfor kan du høre brummen når der er slukket for forstærkeren, men der stadig er strøm fra 220V kontakten. Du kan prøve at ligge øret ind mod højttalerenheden, så vil du formodentligt høre at denne ikke brummer/suser.

Når der er tændt hører du brum/sus ud via højttalerenheden. Dette skyldes for dårlig filtrering af brum på forsyningen til forstærkeren. Igen fordi man har sparet på komponenterne.

Problemet vil nok være forskelligt på de forskellige sub, så man kan godt sige at du har fået en mandagsmodel.

mvh Bio-freak.

------------------------------

Receiver: Yamaha RXV 650

DVD: Yamaha S550

Projektor: Sanyo PLZ-V4

Højttalere: Harbosound HS84

mvh Bio-freak.

------------------------------

Receiver: Yamaha RXV 650

DVD: Yamaha S550

Projektor: Sanyo PLZ-V4

Højttalere: Harbosound HS84
Til top
DannyBeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 07:54

Hey peeps

Jeg har netop investeret i dette højttalersæt til min pc.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=85518

Desværre oplever jeg en susen/summen/brummen fra sub'en, selv når sættet er slukket. (dog ikke på kontakten).
Det er der flere der skriver inde under bedømmelser at de også gør, men flere skriver at de ingen susen/brummen/summen oplever.

Jeg har så læst mig frem til at subwooferen netop ikke er 'magnetically shielded' og mit spørgsmål er så; hvis computeren står klods op af subwooferen, kan det så være årsagen til den susen/brummen/summen?

Det virker usandsynligt på mig at den mislyd stadig er der, mens computer og sub er slukket (dog stadig tilsluttet strøm stik), men man ved jo aldrig.

Har jeg fået en mandagsmodel eller er fejlen opstået pga placeringen?

På forhånd, tak

Venlig hilsen
Daniel
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu