|
Bud på effektforstærker til surround? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er en voldsom model, den kom frem i 1993.......spørgslet er om den er slidt op, eller aldrig rigtigt har været udnyttet.
Klaus |
|
![]() |
|
Timeguardian ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Ja, mulighederne er mange ![]() Men for sin tid,var den også en solidt bygget kampvogn. |
|
![]() |
|
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
Jeg stod med samme udfordring på et tidspunkyt, og hoppede på en lile fin Audiolab 8000p til 1000 kr.
Den trak så musik i stereo med masser af overskud. Det gjorde en kæmpe forskel at få mere kraft spændt for. Det forbedrede ikke detaljegraden, men dybden og fylden i lyden. Og bassen blev så meget bedre. |
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Jeg bruger en kombination af en 5-kanal Rotel RMB 1565 og en stereo RB 1572. 1565´eren til diskanter/mellemtoner i fronter og 1572 til basserne. Men det er jo nogle dyre consumer kasser, hvor man betaler for navn, design og passiv køling. 1565´eren kan levere 5x200W @ 4 ohm, hvilket jo ikke er noget vildt og voldsomt, men dog formentligt en upgrade i forhold til din Yamaha. Jeg gav 5k brugt for min og det er vel godt et års tid siden. Endnu bedre ville være en RMB-1575 der kan smide 5x500W @ 4ohm, men sådan en kommer man nok ikke i nærheden af for under 8000,- brugt. Og så er de nok heller ikke særlig tit til salg.
Redigeret af armani-thomas - 05-Marts-2016 kl. 21:33 |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Meld endelig tilbage på resultatet af din forstærker shootout, kunne være meget interessant og høre din konklusion.
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Tak for input alle sammen.
@Jonas_h Nej, det har jeg godt nok ikke, men det kan da være, at jeg skulle prøve det en dag.
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
vi har prøvet at have min JBL AVA7 på Berdels setup ( Anthem receiver ) Ikke nat og dag forskel. Men forskel. mener at huske at JBL amp lød mindre stressende....kort fortalt
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Netop og siden da er jeg gået lidt ned i AMP muskler + 2 højttalere er tilføjet så jeg tænker at det måske er mere relevant nu
|
|
![]() |
|
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 593 |
Kan det virkelig passe, at man gennem ShopUSA kan få en Emotiva XP-2 til blot 2500?
|
|
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
|
![]() |
|
Nej... De 2500kr du får fra ShopUSA skal lægges til prisen Det er fragt og afgift. Så det er ca 4900 + 2500 = 7400kr inkl fragt og afgift |
|
![]() |
|
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 593 |
Det har du da helt og aldeles ret i - det var kun fragten. Nå, jeg troede ellers lige, at jeg skulle lave en god handel :)
|
|
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |