recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bud på effektforstærker til surround?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bud på effektforstærker til surround?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 20:06
Det er en voldsom model, den kom frem i 1993.......spørgslet er om den er slidt op, eller aldrig rigtigt har været udnyttet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Timeguardian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Timeguardian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 02:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er en voldsom model, den kom frem i 1993.......spørgslet er om den er slidt op, eller aldrig rigtigt har været udnyttet.

Klaus

Ja, mulighederne er mange Wink

Men for sin tid,var den også en solidt bygget kampvogn.

Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 07:28
Jeg stod med samme udfordring på et tidspunkyt, og hoppede på en lile fin Audiolab 8000p til 1000 kr.
Den trak så musik i stereo med masser af overskud. Det gjorde en kæmpe forskel at få mere kraft spændt for.
Det forbedrede ikke detaljegraden, men dybden og fylden i lyden. Og bassen blev så meget bedre.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Lige præcis, de høje toner bekymre mig og tænker derfor at en a/b vil være det lidt mere sikre valg. Men pga manglende erfaring, så er det kun baseret på overbevisning og hvad jeg har læst og fået fortalt. Det er også derfor jeg har lavet dette indlæg. Hvilken effekt er det du har på?

Jeg ønsker silkeblød, detaljeret, dynamisk og anstrengt lyd, hvis man kan sige det på den måde :-) Min yamaha receiver trækker pt 7 højttalere og jeg "tror" at den arbejder hårdt når jeg ser film nogle DB fra reference

Jeg bruger en kombination af en 5-kanal Rotel RMB 1565 og en stereo RB 1572. 1565´eren til diskanter/mellemtoner i fronter og 1572 til basserne. Men det er jo nogle dyre consumer kasser, hvor man betaler for navn, design og passiv køling. 1565´eren kan levere 5x200W @ 4 ohm, hvilket jo ikke er noget vildt og voldsomt, men dog formentligt en upgrade i forhold til din Yamaha. Jeg gav 5k brugt for min og det er vel godt et års tid siden. Endnu bedre ville være en RMB-1575 der kan smide 5x500W @ 4ohm, men sådan en kommer man nok ikke i nærheden af for under 8000,- brugt. Og så er de nok heller ikke særlig tit til salg.

Redigeret af armani-thomas - 05-Marts-2016 kl. 21:33
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Berdel, har du for sjov prøvet din inuke på dine LCR? Kunne være interessant at høre hvad det gør for lyden. Der er mangel på effekt i hvert fald ikke et issue.

Jeg er selv ved at få sat en forstærker shootout op, da jeg en gang for alle gerne vil finde ud af om man kan høre forskel.

Meld endelig tilbage på resultatet af din forstærker shootout, kunne være meget interessant og høre din konklusion.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 08:41
Tak for input alle sammen.

@Jonas_h Nej, det har jeg godt nok ikke, men det kan da være, at jeg skulle prøve det en dag.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 08:54
vi har prøvet at have min JBL AVA7 på Berdels setup ( Anthem receiver ) Ikke nat og dag forskel. Men forskel. mener at huske at JBL amp lød mindre stressende....kort fortalt
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 12:12
Netop og siden da er jeg gået lidt ned i AMP muskler + 2 højttalere er tilføjet så jeg tænker at det måske er mere relevant nu
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2007
Point: 593
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 09:03
Kan det virkelig passe, at man gennem ShopUSA kan få en Emotiva XP-2 til blot 2500? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Kan det virkelig passe, at man gennem ShopUSA kan få en Emotiva XP-2 til blot 2500? 

Nej...

De 2500kr du får fra ShopUSA skal lægges til prisen Det er fragt og afgift. Så det er ca 4900 + 2500 = 7400kr inkl fragt og afgift

Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2007
Point: 593
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 09:18
Det har du da helt og aldeles ret i - det var kun fragten. Nå, jeg troede ellers lige, at jeg skulle lave en god handel :) 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu