recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bud på god Surround receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bud på god Surround receiver

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3794
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 21:06
Jeg har selv lige købt en yamaha v1073, som er identisk med deres 1020. Ktradio skriver identisk med 1030.
Men til 5000kr.
A1020 satte jo i mange test ihvertfald overliggeren i op til 10.000 klassen,
Som den nævnte v1073 også kostede ved release
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 07:27
Jeg har lige en kommentar, vedrørende Onkyo:
Da min 606 AV reciever brændte kortet af, fortalte man mig, at det var slut nu.
Så købte jeg en 1007...der også brændte kortet af.

Kigger du efter Onkyo recievere på e-Bay, finder du en masse links til firmaer, der kan fixe dine HDMI kort. Også på de helt nye recievere.
Onkyo laver nogle lækre ting og jeg bliver ofte fristet.......men lad være. Køb noget andet.
Til top
Henrik S-A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-September-2007
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik S-A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 15:37
Hifi-Freaks har i denne weekend tilbud på Marantz SR7008 til 8500,- hvilket jeg selv meget overvejer at springe på Smile

Redigeret af Henrik S-A - 22-Marts-2014 kl. 15:37
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 15:40
Det er en reciever....jeg skal bruge en forforstærker.

Ellers tak for input
Til top
Henrik S-A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-September-2007
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik S-A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 15:51
Det var nu også ment til trådstarter, som søger efter en ny surroundreciever  Wink
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 16:35
Hovsa....jeg blandede to tråde sammen....sorry!
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 17:51
Kig evt. også på SONY.

De er efter min mening ofte oversete når snakken falder på Surround receivere i en klasse der er til at betale.
Til top
Thomas-DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas-DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 11:39
Jeg overvejer selv at købe denne Marantz SR7008.
Hvad er jeres holdning? Kan man få mere bang for pengene et andet sted?
Til top
Voigt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2008
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Voigt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 13:10
Jeg har netop købt Marantz SR7008. Gik fra Yamaha RX-A1020.
Jeg syntes at have fået meget mere sourround og liv i højtalerne.

Dog bliver Marantz en hel del varmere end Yamaha, så der skal være plads til god afkøling. Kan godt lide MultEQ XT32 og Audyssey Pro der gør et godt stykke arbejde for lyden i min stue, der er fuldmuret og med bart trægulv.
Så jeg føler klart at Marantz er et godt køb. Appen til Marantz er ikke noget plus, når man kommer fra den som Yamaha har udviklet.
(Jeg har et Monitor Audio silver højtaler system med NAD c275 koblet til at trække fronterne)
Til top
Thomas-DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Juni-2007
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas-DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 13:20
Jeg skal udelukkende bruge i stuen når jeg skal se film... Og så er det selvfølgelig også for at gøre brug af nogle de nye features så som AirPlay, Spotify, MultiRoom...
Desuden savner jeg HDMI stik... Men er lidt i tvivl om alle ovennævnte ønsker retfærdiggøre skiftet fra min nuværende Harmarn Kardon AVR8500.

Jeg har audiovector højttalere hele vejen rundt.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Hvis du kan give lidt mere, ville jeg klart anbefale dig at lytte til noget Anthem. De laver imo den bedste receiver i 10K-klassen.

Er 100% enig.
Der er ikke så meget dekedar ved Anthem, ikke alle disse 'smarte' funktioner, licenser for at få smarte 'logoer' og lignende på. 
Ren rå kvalitet, med måske den bedste lyd i sin pris klasse.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu