|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mattias.dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Status: Offline Point: 63 |
![]() Sendt: 27-Januar-2007 kl. 17:53 |
Hej! Jeg er ved at samle en HTPC til DVD-afspilning og fremtidige HD-formater, men er kommet i tvivl om den vil kunne klare presset. Mit budget er relativt begrænset, da jeg både skal have nyt anlæg og fladskærm samtidigt - fladskærmen bliver en Samsung F71 og anlægget bliver en Denon AVR-1907 med nogle endnu ukendte højttalere + sub til surround (forslag?). Systemet som jeg ser det nu: - Abit IL-90MV - http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=3100159 Da jeg går udfra at det indbyggede HDMI stik på bundkortet ikke understøtter DHCP, skal jeg have et PCI-E kort - nogle forslag? (Geforce 7xxx serien skulle vist være det bedste valg?) Jeg forventer at tilslutte HTPC til skærm med et Supra HDMI kabel og lyd til forstærkeren via S/PDIF - forslag til kabel er velkomne også... Denne HTPC skal ikke bruges til spil af nogen slags, så det er ikke nødvendigt at tænke over - skal blot være DVD-afspiller samt være forberedt til HD-afvikling via Blueray/HD-DVD i fremtiden Andre kommentarer er meget velkomne! Mattias |
|
![]() |
|
mattias.dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Status: Offline Point: 63 |
![]() |
Hvis jeg skal have et andet grafikkort, så må bundkortet vel erstattes med: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=201072 Bør jeg desuden vælge et "eksternt lydkort"? Redigeret af mattias.dk - 27-Januar-2007 kl. 18:02 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Citat:
"Denne HTPC skal ikke bruges til spil af nogen slags, så det er ikke nødvendigt at tænke over - skal blot være DVD-afspiller samt være forberedt til HD-afvikling via Blueray/HD-DVD i fremtiden" Så må du vente! MS og Hollywood er i fuld gang med at fastlåse standarden for afspilning af HD materiale, og jeg er sikker på at lige meget hvad du køber nu, så vil det ikke opfylde disse krav, og dermed skal det udskiftes. Er vi heldige så er det kun grafikkort der skal udskiftes, er vi uheldige skal både grafikkort og bundkort udskiftes, måske også lydkort!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |