recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Budget Projektor løsning ? (førstegang køber)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Budget Projektor løsning ? (førstegang køber)

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
JBtv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBtv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af skele2r skele2r skrev:

Oprindeligt skrevet af Willads Willads skrev:

Jeg har en Epson TW-3200 og den fungerer upåklageligt til et 120" lærred på lige under 4 meters afstand.

Hejsa

Som jeg har forstået det skal man gå udenom LCD ?

Jeg kan nu ikke lige se hvorfor man skal undgå LCD... Der er mange forskellige holdninger - en er at man skal undgå DLP p.g.a. Rainbow effekten. Såvidt jeg er orienteret bør LCD undgås fordi man kan fåes problemer med støv. Omvendt har LCD fordele iforbindelse med lens shift, som f.eks. Epson TW-3200 har - det gør selve placeringen markant nemmere.

Personligt har jeg (endnu) ikke en projektor - jeg har overvejet både TW-3200, men senest også Benq 1070. Lige nu peger pilen dog mest på Panasonic AT6000 alternativt Epson TW-8100, som begge er LCD.

Det eneste jeg er helt sikker på er at den projektor jeg ender med at vælge skal have lens shift fordi det vil gøre placeringen nemmere (læs: mulig).

Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Oktober-2010
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 13:42
Syntes at BenQ w1070 går igen rigtig mange gange, de har W1100 ved hifiklubben hvor den koster 6500,- kr

Redigeret af skele2r - 07-Februar-2013 kl. 13:43
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 15:10
Billeder af stuen:

Den er 4,60 fra væg til væg

Der er 2 meter mellem fronterne, men der kan komme til at være 230 (ret meget mere er svært da jeg eller kommer tæt på vægen. .Jeg tænker det har noget at sige med lærred størelse

JA det er konen der indretter :D men hun har dog uden brok sagt ja til projektor :D

Til top
nalle12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-April-2010
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nalle12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 16:09
Jeg er selv nybegynder, og købte for 6mdr. siden en epsen 3200. Jeg har ikke engang lærred, men skyder direkte op på en mat hvid væg, og der er intet indstillet fra fabriksindstillingerne.

Der er sikkert mange eksperter der vil korse sig herinde, men jeg syntes billedet er fantastisk (det syntes de få som jeg har fået inviteret til fodbold eller en film også). Din sidder lige over sofaen, men larmen er absolut ikke et problem, selv ved lave lydstyrker fra anlægget.

Hvad med en panasonic pt. at400. De står til under 5000 på prcerunner. En gammel model ja - men har i sin storhedstid fået rigtig flotte reviews.

Til top
nalle12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-April-2010
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nalle12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 16:10
pt. at 4000
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 16:34

.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 10:32
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 16:37
Den største bekymring ved projektor er efter min mening om, og i så fald, hvordan du rent fysisk skal ændre på i dine omgivelser, for at få et tilfredsstillende billede. Pudsigt nok er der ikke rigtig nogen der siger noget om det. Men hvis en projektor betyder at du skal mørklægge din stue i dagtimerne med nye mørklægningsgardiner, så er det ikke sikkert du har dine kone med mere.. Blot en tanke!

Redigeret af Kandersen - 07-Februar-2013 kl. 16:38
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 17:55
Jo, men man mørklægger jo kun lige mens man ser filmen, medmindre man vil bruge projektoren som almindeligt TV hvilket jeg ikke synes en projektor egner sig til da der kræves et meget mørkt rum før man får et fornuftigt billede. Jeg har selv en mørk ekstrastue hvor min hjemmebio er placeret i og på trods af at stuen er meget mørk i forvejen er billedet langt bedst i aften timerne medmindre man mørklægger vinduerne.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Den største bekymring ved projektor er efter min mening om, og i så fald, hvordan du rent fysisk skal ændre på i dine omgivelser, for at få et tilfredsstillende billede. Pudsigt nok er der ikke rigtig nogen der siger noget om det. Men hvis en projektor betyder at du skal mørklægge din stue i dagtimerne med nye mørklægningsgardiner, så er det ikke sikkert du har dine kone med mere.. Blot en tanke!

Der har jeg været lidt snedig og spille "rar mand" kortet, og godkende indkøb af nye rulle gardiner der tilfældigvis også er mærklægning. . 

Er mørklægnings rulle gardiner ikke godt nok eller skal der noget ud over dem ?
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af nalle12 nalle12 skrev:

Jeg er selv nybegynder, og købte for 6mdr. siden en epsen 3200. Jeg har ikke engang lærred, men skyder direkte op på en mat hvid væg, og der er intet indstillet fra fabriksindstillingerne.

Der er sikkert mange eksperter der vil korse sig herinde, men jeg syntes billedet er fantastisk (det syntes de få som jeg har fået inviteret til fodbold eller en film også). Din sidder lige over sofaen, men larmen er absolut ikke et problem, selv ved lave lydstyrker fra anlægget.

Hvad med en panasonic pt. at400. De står til under 5000 på prcerunner. En gammel model ja - men har i sin storhedstid fået rigtig flotte reviews.

det er en and, den linker til en anden projektor. . .

Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 21:32
Det burde være rigeligt med mørklægningsgardiner, men pas på der kan komme irriterende lysstriber langs kanterne, specielt hvis gardinerne ikke er helt brede nok eller hænger lige lovligt langt fra selve vinduet.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2013 kl. 07:27
Ok - så har jeg styr på mørklægning. .  Så mangler vi stadig Projektor og lærred

Med en brede på 4,60 så kommer der vel til at være 4 meter fra linse til lærred

Kom vi frem til hvilke moddel det skulle være ?
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu