recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Budget-forstærker til 4 ohms gulvhøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Budget-forstærker til 4 ohms gulvhøjtalere

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 06:03
I princippet kan du bruge en hvilken som helst stereo-forstærker.

En DAC ( Digital to Analog Converter) skal du bruge, for at signalet fra fjernsynet kan føres frem til forstærkeren. Lydmæssigt har det ikke store at sige, hvilken DAC du vælger. Lyden fra fjernsynet er så som så, men langt bedre end det analoge signal fra en evt. hovedtelefonudgang der måtte være på fjernsynet.

Grunden til anbefalingen af NAD til dine flotte højttalere, er fordi de 2 mærker har været solgt sammen i Hi-Fi klubben i årtier.

PS. Der går rygter om, at Dali gerne vil have strømstærke forstærkere.


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 06:36
Lad mig lige slå fast.

Dali kræver ikke strømstærke forstærkere. 

Ellers er jeg enig.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 00:58
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 06:06
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

https://www.dba.dk/integreret-forstaerker-denon/id-1067709578/

1500 for en 35 år gammel forstærker der potentielt kan holde op med at virke dagen efter man har fået den hjem, er i mine øjne for meget.

Så hellere 500 for en kraftigere model der er 10 år yngre


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 09:34
Har set den til 500kr

Den jeg linker til er bedre, har selv en pma-900v der er helt fejlfri og spiller rigtig godt, den kostede det samme + fragt  derfor kan du sagtens byde mindre.

Pma 700 og 900v er fra den tid hvor denon kunne lave forstærker og er bedre kvalitet end dem fra 90erne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu