recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Buet skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Buet skærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikmak1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-September-2013
Sted: Aarhus, Danmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikmak1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Buet skærm
    Sendt: 14-Januar-2014 kl. 20:58
Er det bare mig, eller er der andre som ikke som ikke umiddelbart kan se idéen i diverse buede tv skærme som producenterne lægger for dagen pt?

Hvis der er nogle som har "set lyset" i det, så fortæl endelig om det Clap
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 22:45
Ikke mig.
De er da alt for små til det.
Det ødelægger da betragtningsvinkel for 99% af dem der har TV.
SVP03
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 00:08
Buet skærm og 3D

minus x minus giver plus
Til top
Mr-Finkel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-September-2013
Sted: Højbjerg
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr-Finkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 10:11

Nu er det som bekendt svært at spå, specielt om fremtiden.

Jeg er overbevist om at de buede skærme er kommet for at blive, de skal opleves i stuen og ikke i butikkens overoplyste lokaler.

På CES Las Vegas 2014, blev der bla. Præsenteret skærme som var flade, men havde den indbyggede mulighed, at skærmen kan ”flexes” efter behov via fjernbetjeningen. Dette års CES udstilling, er første skud på stammen hvor producenterne viser mulighederne med OLED skærmene, bla. de buede varianter.

Om den gængse private TV bruger vil tage skærmene til sig bliver interessant at se.

Der er dog nogle parametre der er afgørende for succesen. Jeg har haft fornøjelsen af at se en række af skærmene i virkeligheden. Jeg mener helt klart at man skal over 70” skærme, for at få glæde og gavn af buen, faktisk kommer det først rigtig til sin ret ved skærme over 80”. Oplevelsen bliver yderligere forstærket ved biografformat 21:9, men fungerer glimrende i klassisk 16:9 format. Som et lille indspark: 3D er fremragende på både LG og Samsung`s OLED buede serie.

Det skal også bemærkes herfra, at det primært er ved filmoplevelser skærmen kommer til sin fulde ret, men så er det til gengæld også splendid.

Der er to segmenter til disse skærme, både os private forbrugere og så selvfølgelig virksomhederne, der f.eks. har skærme stående i deres indgangspartier og andre steder.

Hvorom alting er; Producenterne har fat i noget her og det jeg har set er rigtig, rigtig godt, men spørgsmålet er selvfølgelig om vi privat forbrugere vil have så store skærme og om vi tager designet til os som en del af indretningen i hjemmet.  

Vi får se……

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu