recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Buffalo Linkstation Live.....hastighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBuffalo Linkstation Live.....hastighed

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
yildizhan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2004
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Emne: Buffalo Linkstation Live.....hastighed
    Sendt: 03-Juli-2008 kl. 10:18

Ved overføresel af filer trådløst fra pc til Buffalo kan jeg maks opnå 2.5 mb/sec. Men ved direkte tilslutning kan jeg nå op på 10 mb/sec.

Jeg har en Netgear router rangemax hvor der står 100mb/sec. Buffalo Linkstation Live understøtter helt op tim 30mb/sec.

Er der nogen indstillinger jeg skal stille på ??

På forhånd tak

Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 14:55
2,5 MB/s er meget almindeligt for et 802.11g-netværk.
Så med mindre både router og netkort understøtter nogle andre funktioner end hvad 802.11g-standarden foreskriver, kommer du nok ikke højere op på dit trådløse netværk.

Husk også på at der er forskel på Mbit (megabit) og MB (megabyte)...

Redigeret af Zulu - 03-Juli-2008 kl. 14:57
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af yildizhan yildizhan skrev:

Ved overføresel af filer trådløst fra pc til Buffalo kan jeg maks opnå 2.5 mb/sec. Men ved direkte tilslutning kan jeg nå op på 10 mb/sec.

Jeg har en Netgear router rangemax hvor der står 100mb/sec. Buffalo Linkstation Live understøtter helt op tim 30mb/sec.

Er der nogen indstillinger jeg skal stille på ??

2.5 MB/sec (MB=mega BYTE) lyder rimeligt for trådløst.

Din router har formentlig kun 10/100 switch, og dermed er 10 MB/sec noget nær det maksimale som du kan få (i praksis). Hvis du vil over 10 MB/sec, skal du forbinde PC og NAS via en 10/100/1000 aka gigabit switch.

Redigeret af JesperLund - 03-Juli-2008 kl. 23:10
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu