recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bundkort 3D og HDMI, samt NAS Setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bundkort 3D og HDMI, samt NAS Setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2007
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bundkort 3D og HDMI, samt NAS Setup
    Sendt: 31-Maj-2012 kl. 00:02
Ja så skal der godt nok bruges klejner må jeg indrømme.

Jeg har mit setup til NAS helt i vinkel, efter at have snakket lidt med Qnap support på skype, samt fået et dansk test site til at køre en linux command, for at finde ud af om det var 32 eller 64-bit, heldigvis er det 64-bit.

NAS Setup ser ud som følgende.
QNAP TS-469 Pro Turbo - Grunden til valget faldt på denne model og ikke den 1000,- billigere TS-459 Pro II er helt sikkert på grund af den kun køre 32-bit, og 64-bit er altså hurtigere i encoding og transcoding end 32-bit os, der ud over en lille cpu upgrade, men er egentlig den eneste forskæld der er på dem, måske er der nogle hardware forskælde.

Harddiskene bliver som følgende.
4x 2TB - 7200 RPM -Hitachi Deskstar 7K3000 - HDS723020BLA642 - Grunden til dette valg, er at flere på Qnap forum har sagt de køre super godt, og er klippe stabile og holdbare, da jeg som sagt snakkede med Qnap anbefalede de også på det kraftigste denne model, både på grund af pris og stabilitet.

Ram upgrade
Kingston 2GB DDR3 1333MHz ValueRAM - KVR1333D3S8S9/2G - Qnap sælger selv AData ram, dog er prisen pænt vammel de kræver 600,- for et 1 GB modul, vilket jo er langt ude, så har brugt noget tid på deres forum, og fundet frem til at det valgte Kingston modul, folk på Qnap forum har i hvertfald bedst erfaringer med denne model, er noget med at det kun må være 8 Hukommelses celler er sådan noget  i den stil, men vil gerne lige have lidt mere end 1GB som den standart kommer med.

Udvidet Netværk
Router: RT-N56U - Ejes allerede, kan anbefales, mange funktioner og virker perfekt.
Switch: 2xASUS GX-D1051 V2 - Har læst de skulle være ganske gode, og med den fart som min router har, så tror jeg på det er kvalitet, til trods for det er utrolig billige.

----------------------------

HTPC Build

CPU - Intel Core i3 2125
SSD - Crucial M4 64 GB SSD
RAM - Corsair 8GB DDR3 1333MHz (2x4) Value
PSU - Antec EarthWatts EA380D Green 380W
BD - Samsung SH-B123L
OS - Win 7 64-bit

Bundkort?? er ikke lige helt sikker her desværre, og det er her jeg gerne vil have lidt hjælp, for det skal understøtte billed og lyd via HDMI, samt 3D da jeg er lykkelig ejer af et Samsung ES8005

Der ud over - ser det totale setup ikke meget fint ud?
Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 13:58
slet ingen? vil virkelig gerne have styr på det bundkort hurtigere end hurtigt.
Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 14:27
Lige en ting kan se med i3 er det Stereoscopic 3D, men det kan Samsungs Active Shutter Glasses vel også bruges til uden problemer?
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 14:31
Dit valg af udstyr er fint også på 3d delen, samsung tv og denne core i3 klarer fint opgaven.
Dog kun sammen med en afspiller, jeg bruger selv arcsoft tmt 5.

Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 14:32
har selv powerdvd 11, så software messigt går jeg ikke ned.

Problemet er nærmere valg af bundkortet.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af benzon benzon skrev:

Lige en ting kan se med i3 er det Stereoscopic 3D, men det kan Samsungs Active Shutter Glasses vel også bruges til uden problemer?

Nej med core i3 2120 kan du sagtens se BD 3D men det kræver du har et bundkort med HDMI 1.4 udgang og for de fleste bundkort vil det så være et miniITX fra Intel, Asus, Gigsabyte etc. med chipset H67 eller H77 som primært er beregnet til HTPC og derfor er i stand til at outputte HDMI 1.4 til dit TV

Kører selv med Intel miniITX DH67CF, men ville i dag vælge deres nye miniITX DH77DF

Med dine shutterglasses er det kun BD 3D, 3D SBS og ikke stereoscopic som jeg mener er briller med cyan/rødt glas
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 18:58
ah okay, syntes bare jeg har læst at i3 2120 kun er stereoscopic 3D?
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 19:31
det kommer an på hvad du har planer om med ekstern hardware, f.eks brug af pcie åbninger og ikke mindst hvad der er plads til i dit kabinet. Der er så uendeligt mange forskellige, der er nogenlunde lige gode. Jeg synes godt om kortene fra Asrock.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af benzon benzon skrev:

ah okay, syntes bare jeg har læst at i3 2120 kun er stereoscopic 3D?

Ikke hvis det er Sandy Bridge core i3
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 20:51
Okay, tak Jesper, det var rart og vide, er lidt svært og finde noget info omkring 3D og i3 faktisk, hammer trælst men sådan er det nu en gang.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu