|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() Sendt: 29-September-2009 kl. 10:17 |
|
Hejsa Min pc vil ikke starte op, og vha. udelukkelsesmetoden er jeg nået frem til at det må være enten bundkort eller cpu der er brændt af. Hvis jeg tager CPU'en ud, vil den starte op, men hvis CPU'en sidder i, lukker den ned igen. Derfor er det jo nærliggende at tro at det er CPU'en der er stået af, men findes der en god måde at checke det på ?
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
Splinten ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 910 |
![]() |
|
Hvis pc'en udsender nogle beep-lyde ved opstart burde du kunne den defekte del ud fra denne oversigt: http://www.defaultuser.dk/tips/Beep.aspx
|
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Det gør den desværre ikke :-( Redigeret af confused - 29-September-2009 kl. 10:48 |
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Øhh, starter din computer op uden CPU? (sådan en maskine vil jeg også have Anyway, har du prøvet at clear cmos/bios på bundkortet? |
||
![]() |
||
![]() |
|
He he - ja den er smart ikke ? ;-) Den kommer naturligvis ikke så langt, men hvis CPU'en sidder i maskinen, lukker den ned igen næsten med det samme, inden den når så langt som til at opdage at jeg har fjernet ram, harddisk osv. Jeg har også forsøgt at pille batteriet ud i et par minutter og sætte det tilbage. Det hjalp så meget som at den kom en lille smule længere i opstarten. |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej igen Nu sidder jeg ved pc'en og kan bedre beskrive hvad der sker : På min psu sidder der 2 lamper - den ene lyser konstant grønt når psu'en er tændt. Den anden lampe lyser orange når pc'en ikke er tændt. Den lyser grønt når pc'en kører og hvis jeg starter pc'en op UDEN cpu'en Når jeg putter CPU en i, og forsøger at tænde pc'en, står lampen på psu'en og blinker rødt så længe jeg holder powerknappen inde på pc'en Nu har jeg faktisk lige prøvet at putte en helt ny CPU i, med samme nedslående resultat :-(
|
||
|
||
![]() |
||
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
|
Og du har haft ram, pci-kort, HDD og alt andet ude ?
|
||
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jep ! den vil kun acceptere at "starte" hvis jeg piller cpu'en ud. Men måske det er fordi det "step" der får den til at bryde sammen først nås efter at den har checket at der er cpu i ? |
||
|
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
Du havde udelukket alt andet end CPU og bundkort, og nu har du prøvet en anden CPU uden at det gav nogen forskel. Hvad er du så i tvivl om?
Har du husket at forbinde 12 V stikket til bundkortet? Hvordan har du udelukket strømforsyningen? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg er i tvivl om hvor vidt det stadig kan være andet end selve bundkortet, men mulighederne er helt sikkert begrænsede nu. Det undrer mig stadig, at den først brokker sig, når jeg sætter en cpu i - nu hvor jeg VED at det ikke er cpu'en 12v stikket er det 4 benede ikke ? jep Strømforsyningen blev udelukket ved at sætte en anden til. |
||
|
||
![]() |
||
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
|
I hvilken situation holdt den op med at virke ? Efter bios upgrade, overclocking, bios indstillinger, installation eller ?
Du har ikke haft "startet" maskinen med CPU i men uden køler ? |
||
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
På bundkort forsinkes tænding af nogle af kredsløbene så vidt jeg husker for ikke at få for stor startstrøm. Hvis der er en kortslutning i nogle af de kredsløb og indkobling styres af BIOS, kunne det nok forklare, hvorfor det tilsyneladende kun fejler med CPU.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |