Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
|
Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 12:22 |
kleth skrev:
I hvilken situation holdt den op med at virke ? Efter bios upgrade, overclocking, bios indstillinger, installation eller ? Du har ikke haft "startet" maskinen med CPU i men uden køler ?
|
Den stoppede bare med at virke.... det er et mediecenter som står tændt 24/7 men som jeg havde lukket ned. da jeg så skulle tænde igen, blinkede det bare i lampen hvorefter der ikke skete mere. Det er stadig det der sker.
Jo, her efterfølgende har jeg ikke sat køleren på igen - det er bare en passiv køler, og cpu'en når jo ikke så langt :-(
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 12:24 |
jeje skrev:
På bundkort forsinkes tænding af nogle af kredsløbene så vidt jeg husker for ikke at få for stor startstrøm. Hvis der er en kortslutning i nogle af de kredsløb og indkobling styres af BIOS, kunne det nok forklare, hvorfor det tilsyneladende kun fejler med CPU. |
Aha - ja, det kan jo så desværre godt forklare sammenhængen. Altså skal jeg ud og finde et nyt bundkort. Øv !
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
kleth
Bruger
Oprettet: 07-April-2006
Point: 215
|
Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 20:12 |
confused skrev:
Jo, her efterfølgende har jeg ikke sat køleren på igen - det er bare en passiv køler, og cpu'en når jo ikke så langt :-( |
Ikke for at være lyseslukker, men det er en rigtig dårlig ide at starte PC med CPU uden køler . . . . Kender mere end en der har mistet CPU'ere på den konto. De termiske følere når ikke at reagere før CPU'en er for varm . . . Men det forklarer ikke hvorfor den holdt op med at virke i første omgang. Hvis bundkortet understøtter emergency bios recovery, kunne det være et forsøg værd. Tvivler på en kortslutning, da disse meget sjældent opstår spontant.
|
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 11:57 |
kleth skrev:
confused skrev:
Jo, her efterfølgende har jeg ikke sat køleren på igen - det er bare en passiv køler, og cpu'en når jo ikke så langt :-( |
Ikke for at være lyseslukker, men det er en rigtig dårlig ide at starte PC med CPU uden køler . . . . Kender mere end en der har mistet CPU'ere på den konto. De termiske følere når ikke at reagere før CPU'en er for varm . . . Men det forklarer ikke hvorfor den holdt op med at virke i første omgang.
Hvis bundkortet understøtter emergency bios recovery, kunne det være et forsøg værd. Tvivler på en kortslutning, da disse meget sjældent opstår spontant.
|
Jeg sætter skam pris på den slags info :-)
Mit bundkort er et P4M-915GDI-LF til min Fujitsu Siemens Scaleo E, men jeg synes ikke jeg kan finde noget info om hvor vidt det understøtter emergency bios recovery.
|
|
 |
kleth
Bruger
Oprettet: 07-April-2006
Point: 215
|
Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 12:22 |
Hvis den har en Phoenix bios, kan du måske finde lidt hjælp til emergency bios recovery her: http://forum.ts.fujitsu.com/forum/viewtopic.php?f=94&t=3 0088#p94331
Bare en remark, så er det at gribe efter et halmstrå . . . . Men hvis det virker er det nok arbejdet værd. I det mindste ville det kunne fortælle om bios er aktiv, hvis den forsøger at loade.
|
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 12:41 |
Tak for det - jeg må hjem og rode videre efter en løsning :-)
|
|
 |