Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcanner
Bruger
Oprettet: 30-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 50
|
Emne: Bundkort Gigabyte eller Asus Sendt: 07-Juli-2009 kl. 13:19 |
Hej
Jeg kan købe et helt ny ASUS P5E-VM SE bundkort for 300 kr. er det et meget dårligere valg end Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H?
Jeg har en CPU liggende til Asus kortet, men den kan bruges til andet... Hvad er fordelene ved Gigabyte frem for Asus?
På forhånd tak!
|
 |
Gooferen
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 13:50 |
Dette giver dig nok ikke svar på dine spørgsmål men flere overvejelser.
Jeg havde selv overvejet at købe et nyt mediecenter, med et af de kort du nævner, men er nu gået væk fra den ide igen, grundet at det jo i sagens natur, dels larmer (lidt), dels bruger en del strøm og fylder en del, samt at jeg kan få de samme muligheder ved et andet setup. Det er naturligvis smart at man kan udskifte soft- og hardware som det passer en.
Jeg har derfor overvejet at købe en Popcorn Hour A110, en Segam Boxer godkendt HDD optager, samt et sourround anlæg med dvd/blueray afspiller.
Så før du beslutter dig, kan du jo overveje min løsning, hvis du føler der er noget der mangler ved min løsning, vil jeg meget gerne høre hvad det er da, da jeg endnu ikke har besluttet mig om jeg skal have et mediecenter eller det nævnte setup.
Med venlig hilsen Jonas B
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10635
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 14:02 |
Gooferen skrev:
Dette giver dig nok ikke svar på dine spørgsmål men flere overvejelser.
Jeg havde selv overvejet at købe et nyt mediecenter, med et af de kort du nævner, men er nu gået væk fra den ide igen, grundet at det jo i sagens natur, dels larmer (lidt), dels bruger en del strøm og fylder en del, samt at jeg kan få de samme muligheder ved et andet setup. Det er naturligvis smart at man kan udskifte soft- og hardware som det passer en.
Jeg har derfor overvejet at købe en Popcorn Hour A110, en Segam Boxer godkendt HDD optager, samt et sourround anlæg med dvd/blueray afspiller.
Så før du beslutter dig, kan du jo overveje min løsning, hvis du føler der er noget der mangler ved min løsning, vil jeg meget gerne høre hvad det er da, da jeg endnu ikke har besluttet mig om jeg skal have et mediecenter eller det nævnte setup.
Med venlig hilsen Jonas B
|
I forhold til et mediacenter mangler din løsning muligheden for at gemme optagelser på PC/harddisk eller DVD. Desuden er det betydelig mere bøvlet at have det hele i tre kabinetter og anvende tre fjernbetjeninger. Endvidere larmer Sagem boksen mere end et ordentlig mediacenter.
Flemming
Redigeret af fltk - 07-Juli-2009 kl. 14:03
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Gooferen
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 14:43 |
Jamen tak for svaret, troede ikke at Sagem boksen larmede,, kunne være man skulle genoverveje sin beslutning.
Men har dog stadig et spørgsmål, men det må jeg nok heller lægge i en anden tråd, så vi ikke ødelægger denne :)
|
 |
ipk
Super bruger
Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 17:11 |
Min erfaring er at Gigabyte er dårlig med hensyn til temperatur styring af kabinetblæsere, der er Asus nr. 1
|
Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
|
 |
xcanner
Bruger
|
Sendt: 08-Juli-2009 kl. 11:34 |
Gooferen skrev:
|
Har skam også overvejet en TViX HD M-6500A men er gået væk fra det igen på grund af følgende:
- Jeg kan lide computere
- Jeg har fuld control over alt (hardware, software, interface mm) med en "rigtig" PC
Jeg overvejer stadigvæk at købe en til soveværelset, men det ender nok men endnu end lille HTPC derinde :-)
|
 |
xcanner
Bruger
|
Sendt: 08-Juli-2009 kl. 11:39 |
Er billedekvaliteten nogenlunde den samme? Alle anbefaler bare gigabyte bundkortet, så igen, hvad kan det som Asus bundkortet ikke kan?
|
 |