|
Bundkort med indbygget strømforsyning |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Februar-2014 kl. 12:44 |
Hejsa
Jeg overvejer at flytte min htpc ind i stuen fra bryggerset. Og i den forbindelse tænkte jeg at få nyt bundkort, kabinet og evt. passiv kølet cpu. Jeg har let nok ved at finde kabinetter, bl.a. e lidt pebrede med flotte Streacom. Men bundkort kan jeg ikke finde - søgefunktionen på edbpriser.dk kan ikke lige magte det. Det er til 1155 cpu. Er der nogen som kender nogle modeller - eller har været igennem samme "forløb"? /TS
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har aldrig hørt om bundkort med indbygget strømforsyning, men køb en Pico PSU. Den er helt lydløs.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Der eksisterer ikke nogen bundkort med indbygget strømforsyning. Hvis den gik ville du være tvunget til at skifte bundkort og det er der godt nok ingen der vil betale for.
Du skal nok bare kigge efter et Mini-ITX type bundkort. afhængig af kabinet og valg af komponenter så kan du "nøjes" med at skulle bruge en strømforsyning fra en bærbar. (i nogle af de små kabinetter sidder der faktisk en strømforsyner i. DVS den fordeler strømmen fra notebook strømforsyningen ud til diske, bundkort, cpu etc.) - HVis ikke det er i selve kabinettet så kig eventuelt på PICOPSU (forhandles vist ikke herhjemme, men i blandt andet tyskland) |
|
![]() |
|
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Hej
Ja, jeg havde lige glemt pico psu. Jeg tror også at det jeg oprindeligt mente ikke var indbygget strømforsyning, men kun 220->12v omformer, som det en pico-psu gør. Intel har to mini-itx bundkort der har det - men de koster godt 1000. Så er det en billigere løsning med pico-psu |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
En Pico PSU med powerbrick koster 600-800 kr.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 34 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 320 |
Du kan bruge et "thin mini-itx" bundkort, de har indbygget 12v fordeler, dvs pico-psu. Man slutter så en powerbrick/strømforsyning til, somregel en 19v 80-120w som man kender det fra fx opladere til bærbare computere.
Der er dog en grænse på cpu-tdp, jeg mener de som standard max kan tage 65w cpu'er. Derudover er der begrænsede tilslutningsmuligheder og man skal bruge so-dimm (bærbar) ram http://www.edbpriser.dk/hardware/bundkort.aspx?form-faktor=[Thin+mini+ITX]&processor-socket=[LGA1155+Socket]&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List http://www.pricerunner.dk/pl/35-2894486/Bundkort/Gigabyte-GA-B75TN-%28rev.-1.1%29-Sammenlign-Priser http://www.pricerunner.dk/pl/35-2895444/Bundkort/Gigabyte-GA-H61TN-Sammenlign-Priser Udvalget er noget større til den nye socket 1150 Hvis du overvejer et passivt kølet system, så kig på http://www.hd-plex.com/ - de laver klart de bedste passivt kølede kabinetter - om man kan li designet er så en smagssag De har også en strømforsyning hvor både picopsu og powerbrick kan indbygges i kabinettet, så man kun tilslutter et 3-bens stik bag i kabinettet som en alm computer Redigeret af AndreasMo - 27-Februar-2014 kl. 16:24 |
|
![]() |
|
Min cpu er i3-2100t - så den kunne godt nøjes med en 90W - jeg har selv et par gamle bærbar strømforsyninger liggende. Men med powerbrick koster en pico psu 520 kroner på ebay.de. Jeg havde ikke lige set at det var thin itx man skulle søge efter. Da jeg ikke vil til at købe nyt ram mm. så bliver det nok en pico-psu ting og nyt kabinet. Jeg har set hd-plx - de er flotte, men pga. WAF skal der være optisk drev. DEt behøver heller ikke være så pænt da det er tanken at det skal bag en stoflåge i en Ikea bestå tv-reol, der skal op på væggen. Den er så vidt jeg husker 38cm i dybden. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Nej den gør da ej. PicoPSU fordeler strøm til molexconnectorne samt powerstikket på bundkortet. Det er powerbricken der omformer 230vAC til 12vDC ;)
|
|
![]() |
|
Det er rigtigt
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |