Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bygone
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
|
Sendt: 11-Februar-2008 kl. 08:04 |
primeradk skrev:
Patriarken skrev:
Forstår ikke denne diskussion....
Hvad exactly vil du bruge en Quad core til i HTPC sammenhæng når grafikkortet(Hvis du køber det rigtige) kan tage sig af alting? Vil du bruge den til SW postprocessing med applikationer der er optimeret til single core?
Jeg har forsøgt i mange sammenhænge at forklare hvad der skal til, til det ene og det andet, på et par generelle spørgsmål........
Men alle indlæg bliver druknet i (Fejlagtige og ufuldstændige)antagelser om hvad hardware kan og ikke kan...Og at den nye aluminiumsdekoration fra x-firma leverer varen.
|
E8200/E8400 er jo også dual core og ikke quad core, de er bare bygget på 45 teknologi istedet for 65, og udvikler dermed mindre varme, men som jeg skriver synes jeg ikke min nye er koldere end min gamle, den kan bare noget mere når man skruer den op i hastighed. Dette er dog min egen personlige erfaring, og har kun denne ene endnu. Har ikke prøet de mindre modeller.
\René |
Har lige samlet en pc til naboen med en E8200, og sat en Noctua m/ 92mm blæser på monteret og der lå den på 28-30 grader, den gamle E6600 jeg har selv kan jeg kun få ned på 35-40 grader med samme køler, så forskel er der da.
|
|
 |
primeradk
Super bruger
Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Point: 324
|
Sendt: 11-Februar-2008 kl. 09:12 |
Bygone skrev:
primeradk skrev:
Patriarken skrev:
Forstår ikke denne diskussion....
Hvad exactly vil du bruge en Quad core til i HTPC sammenhæng når grafikkortet(Hvis du køber det rigtige) kan tage sig af alting? Vil du bruge den til SW postprocessing med applikationer der er optimeret til single core?
Jeg har forsøgt i mange sammenhænge at forklare hvad der skal til, til det ene og det andet, på et par generelle spørgsmål........
Men alle indlæg bliver druknet i (Fejlagtige og ufuldstændige)antagelser om hvad hardware kan og ikke kan...Og at den nye aluminiumsdekoration fra x-firma leverer varen.
|
E8200/E8400 er jo også dual core og ikke quad core, de er bare bygget på 45 teknologi istedet for 65, og udvikler dermed mindre varme, men som jeg skriver synes jeg ikke min nye er koldere end min gamle, den kan bare noget mere når man skruer den op i hastighed. Dette er dog min egen personlige erfaring, og har kun denne ene endnu. Har ikke prøet de mindre modeller.
\René
|
Har lige samlet en pc til naboen med en E8200, og sat en Noctua m/ 92mm blæser på monteret og der lå den på 28-30 grader, den gamle E6600 jeg har selv kan jeg kun få ned på 35-40 grader med samme køler, så forskel er der da.
|
Ja det bør der jo også være, men min erfaring viser bare der ikke er stor forskel medmindre man presser dem. Nu ved jeg ikke om den køler du har monteret derpå er den samme som på din gamle e6600, ellers er det jo svært at sammenligne. Har selv haft skiftet på samme bundkort 5 gange sidste år og hvis jeg sammenligner de gamle qx6700 og qx6850, så har de samme temperatur som min qx9650 i idle. alle ligger på ca 33 grader når de har stået tændt i 15 min og med samme køler. Dog som sagt er det bare min erfaring, og hvis man alligevel skal ud og købe hvorfor så ikke købe det nyeste i den processor generation. Det bliver trods alt en af de sidste inden Intel skifter sokkel, så er man da lidt fremtids sikret hvis man kan sige det. 
|
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
 |
Mollerup
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 566
|
Sendt: 11-Februar-2008 kl. 09:24 |
Baronen3 skrev:
Hej.
Jeg har lige et spørgsmål. Jeg er ved at sætte et mediacenter sammen.
Jeg har tidligere gået efter en AMD 5000x2 løsning, men de nye Intel 8200 og 8400 cpu'er, ser ud til at være perfekte til et mediacenter, med deres lave effektforbrug, selv om det vil gøre setup'et ca. en tusindemand dyere.
Jeg havde oprindeligt bestemt at jeg ville have integreret grafikkort på bundkortet, evt. med HDMI, således at jeg kunne afspille blu-ray og HD-dvd, uden brug af eksternt grafikkort.
Jeg vil ikke udelukke at jeg på sigt køber et nvidia 8800GT eller ATI 38x0 grafikkort, men jeg vil gerne give lidt for at have onboard grafik.
Jeg har læst lidt om Gigabyte GA-X48T-DQ6 og ASUS P5E-VM HDMI, Gigabyte jo er det nye, men så vidt jeg kan se uden grafik, og Asus den ældre med grafik.
Hvad siger I, har I andre bud?
Baronen
|
ASUS P5E-VM HDMI er et fint MB med nyeste Intel G35 Onboard grafik som kan køre 1080P, jeg bruger det selv til Mediacenter og afspilning af MKV filer.
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
|
Sendt: 11-Februar-2008 kl. 09:59 |
Hvad med dette Abit I-N73HD kort, det har det hele: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=407350
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |