|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Michaelsc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 260 |
![]() Sendt: 11-April-2009 kl. 22:22 |
Hej
Jeg har lige købt en kabinet til et media center (ATX). Men er lidt i tvivl om hvilket bundkort jeg skal bruge, samt hvad for en processor? så håber der en nogen herinde som kan hjælpe mig lidt. Bundkortet må max koste 1000kr Mvh Michael |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
hvilket kabinet?
behov? |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Jeg går ud fra, at kabinettet også kan tage mikro-ATX. Til HTPC kan følgende anbefales:
Bundkort: Gigabyte GA-MA78GM-UD2H (en opdateret version af GA-MA78GM-S2H) CPU, en af disse: AMD Athlon X2 4850e 2.5 GHz AMD Athlon X2 5050e 2.6 GHz Særskilt grafikkort er ikke nødvendigt til HTPC. Der findes en tilsvarende løsning med Intel-CPU og -grafik. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
På et tidspunkt lavede jeg en hjemmeside om emnet, den kunne du jo se. Det er nok opskriften i detaljer som JeJe beskriver. Tjener ingen penge på det. link nederst. |
|
![]() |
|
Michaelsc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 260 |
![]() |
Kabinettet er et http://ahanix.com/products/mce/mce_601.php Det skal bruges til at surfe, se blu-ray film samt optage tv. |
|
![]() |
|
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
Jeg kan også anbefale det Gigabyte jeje henviser til, eller et andet AMD 780G chipset bundkort.
|
|
Jakob :-)
|
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Ifølge Wikipedia er mikro-ATX bagud-kompatibel med ATX, så et mikro-ATX bundkort burde kunne monteres i kabinettet, selv om der kun står ATX.
Der er god plads i kabinettet, så måske var det bedre med et ATX bundkort, så det er lettere at sætte flere tunere i. Gigabyte er kommet med et nyt bundkort med samme grafikchip og lydchip som førnævnte bundkort: Gigabyte GA-MA780G-UD3H Kortet er ikke på ebdpriser endnu, men fx Proshop har det. EDIT: ATX-kortet har også den fordel, at udvidelseskortene kan monteres længere væk fra 780G-chippen, så den bliver lettere at køle. Redigeret af jeje - 12-April-2009 kl. 12:49 |
|
![]() |
|
![]() |
hvad for en processor vil du så anbefale? har selv kigget lidt på det her bundkort. http://www.giga-byte.co.uk/Products/Motherboard/Products_Spe c.aspx?ProductID=2887
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Til dit brug er et sæt med AMD 4850 og gigabyte s2h kortet fint.
Skulle bruge omkring 40W i idle og 70 under blu ray |
|
![]() |
|
![]() |
Uanset bundkort (til AMD) vil jeg foreslå de førnævnte CPU-er, da de højst bruger 45 W. Og det gælder om at udvikle så lidt varme som muligt, så blæserne støjer så lidt som muligt.
Vedr. bundkortet med 790GX, så siger de artikler, jeg har fundet, at bundkort med 790GX generelt bruger mindre strøm end bundkort med 780G (se fx PC Games Hardware). Så for den sags skyld kan det godt bruges. Men kortet er ca. 500 kr dyrere end de andre kort, og jeg tror ikke, at man sparer så meget el, at det kan betale sig. |
|
![]() |
|
![]() |
okay tror det bliver det nye fra gigabyte som du nævnte tidligere
|
|
![]() |
|
![]() |
understøtter Gigabyte GA-MA780G-UD3H For var lige inde og læse på deres hjemmeside og kunne ikke finde den processor inde under data bladet på bundkortet. http://www.giga-byte.co.uk/Support/Motherboard/CPUSupport_Mo del.aspx?ProductID=3004 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |