recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bundkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBundkort

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Det vil sige Dual channel 800MHz vil give mig den bedste ydelse?
Ja. Og for at det ikke skal være løgn, så kan de fås med forskellige tidsforsinkelser (latencies), og den værdi, som man plejer at nævne, er CL. Så vidt jeg ved fungerer det på den måde, at når CPU'en spørger efter data, går der et antal clock cycles (CL) før overførslen af data går i gang. Jo lavere CL, jo bedre og dyrere. Typiske værdier er 4-5. Jeg vil tro, at værdien ikke betyder så meget, hvis man blot holder sig på 5 eller derunder.

Edit: Zagadkas forslag til RAM ser fornuftigt ud. De har CL på 4.
Edit: finnogangelas forslag har CL5 og er noget billigere, så hvis de står på listen over godkendte RAM, er det også et godt bud.

Redigeret af jeje - 27-Marts-2008 kl. 14:10
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Det vil sige Dual channel 800MHz vil give mig den bedste ydelse?
Ja. Og for at det ikke skal være løgn, så kan de fås med forskellige tidsforsinkelser (latencies), og den værdi, som man plejer at nævne, er CL. Så vidt jeg ved fungerer det på den måde, at når CPU'en spørger efter data, går der et antal clock cycles (CL) før overførslen af data går i gang. Jo lavere CL, jo bedre og dyrere. Typiske værdier er 4-5. Jeg vil tro, at værdien ikke betyder så meget, hvis man blot holder sig på 5 eller derunder.

Edit: Zagadka forslag til RAM ser fornuftigt ud. De har CL på 4.

Tak igen.
Nu hjælper det på forståelsen. Er også selv faldet for Zagadkas råd.
Det der forvirrede var da jeg læste tråden på HOL med Ram MHz i forhold til FSB.

Mvh. nesager
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu