|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
djrytme ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() Sendt: 31-December-2008 kl. 18:11 |
|
har lige fået mit nye bundkort i dag. kan bare ikke få den til at vise billede på skermen . ved ikke om jeg har brændt bundkortet af Asus - P5B-VM, Intel G965, GLAN, 8 Channel Surroun kan jeg have glemt noget at sætte til eller gør . |
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
Er der en lysdiode på kortet og lyser den?
Har du prøvet at cleare BIOS? Har du husket at forbinde 12V stikket? Bevæger CPU-blæseren sig eller en anden blæser, som er forbundet til kortet? Bevæger blæseren i strømforsyningen sig, når du prøver at tænde? Er du sikker på, at der ikke er kortslutninger ved stagene/skruerne/spændskiverne? |
||
![]() |
||
djrytme ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
der er lys i den grønde diode på bundkortet når man tænder og alt køre hardisk og cpu blæser også vidre . har haft bios bateriet uden . ja det er nok brændt af
|
||
![]() |
||
![]() |
|
den bibber heller ikke med fejl lyd |
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
Bundkortet har onboard grafik og så vidt jeg kan se, har du isat et grafikkort. Har du valgt, at grafikkortet skal have førsteprioritet i BIOS? Har du prøvet at tage grafikkortet ud og bruge onboard i stedet?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
det hjælper heller ikke der komme heller ikke billede ved den onbord der sider i. Ved ikke om jeg har købet en forkert cpu har købet den her Intel - Pentium Dual Core (Conroe-L) Model E5200
|
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|
Det tror jeg roligt du kan gå ud fra er årsagen til den manglende opstart. |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
![]() |
|
synes ikke rigtig jeg kan finde en cpu der passer shg har ikke rigtig nogen . nogen der har et link til en side hvor jeg kan få nogen cpuer der passer
|
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1700 |
![]() |
|
Det tror jeg IKKE er problemet. Typisk vil maskinen starte og komme med beskeden "Unknown Intel (eller AMD) processor". Man bør så hurtigst muligt opgradere til seneste BIOS, hvilket selvfølgelig er lidt svært i aktuelle situation. Lad mig lige spørge dumt. Har du prøvet både med on-board grafik og separat grafikkort *og* husket at anvende den korrekte udgang i begge tilfælde? Har du også verificeret, at samtlige stik og jumpers sidder korrekt? |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1700 |
![]() |
|
http://support.asus.com/download/download_item_4.aspx?produc t=1&model=P5B-VM&f_type=3&SLanguage=en-us&os =10#f_type_3 <-- her kan du for øvrigt hente seneste BIOS, når/hvis vi får gang i din maskine.
|
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |