recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Burn in/retention på iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Burn in/retention på iPad

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 10:06
"Burn-in" på LCD paneler bør ikke være permanent, så hvis I skifter væk fra skærmbilledet, så bør billedet blive sig selv igen. Det er et kendt problem på iPad 1 og 2. Som sagt, så er det ikke en permanent tilstand, så det bør nok refereres som "retention" i stedet. Andre IPS paneltyper har også haft dette problem førhen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
SPooL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SPooL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 10:08
Jeg har samme problem med min hvis jeg ser netflix/viaplay og har kastet det op på apple tv. Så kan jeg nogen gange opleve at jeg har netflix logo stående flere dage midt på min skærm.
Min eneste løsning pt er at skue helt ned for lyset når jeg skal bruge apple tv :(
På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 10:43
Lyset er bagved panelet, burn in er i selve LCD panelet....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 12:47
Ham jeg snakkede med i elgiganten sagde også, at jeg ikke skulle forvente for meget. Men jeg kunne da prøve. At sende den ind. Må se om jeg tager mig sammen til det. (Elgigantenfyren er en ven)

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus

Undskyld, men der er jeg for dum til st følge med
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 12:56
Forvente for meget, sikke da noget ævl! Jeg fik byttet min 1 år gl iPhone til ny pga defekt højttaler ;-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus

Undskyld, men der er jeg for dum til st følge med

Retention kan ikke have noget med lysstyrken at gøre, da fænomenet ikke skyldes at noget "brænder" fast som på plasma. På LCD er farvepanelet (hvori retention opstår) afskilt fra lyskilden, så det hjælper nul og nix st skrue på lysstyrken. Dét der hjælper er at slukke skærmen, så den ikke er aktiv imens logoet vises eller bare vente på at det går væk - vel og mærke uden at have de pågældende problem-elementer til stede på skærmen.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 14:10
@Torben tak

@kampus forstået på den måde, at jeg ikke skulle forvente, at det ville blive modtaget som en fejl. Forsåtet sådan at jeg ikke skal forvente rep eller ny ipad
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 14:35

@Torben tak

@kampus forstået på den måde, at jeg ikke skulle forvente, at det ville blive modtaget som en fejl. Forsåtet sådan at jeg ikke skal forvente rep eller ny ipad
Jeg tror, at hun mener at du får en ny.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 16:03
Der er forskel på hvilke fejl, der udløser nye produkter. En defekt højttaler er jo en reel defekt. At Apple har valgt et dårligt IPS panel til deres iPad 2 er jo ikke noget der kan fikses med en ny...
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 16:14
Der må så være forskel på iPad 2, for jeg og andre oplever ingen retention
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 16:19
Lidt søgen på Google giver resultatet at nogen får byttet andre ikke. Nogen ramt, andre ikke :)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 16:23

Lidt søgen på Google giver resultatet at nogen får byttet andre ikke. Nogen ramt, andre ikke :)

Give it a shot ;-)
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu