|
Burn in/retention på iPad |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
"Burn-in" på LCD paneler bør ikke være permanent, så hvis I skifter væk fra skærmbilledet, så bør billedet blive sig selv igen. Det er et kendt problem på iPad 1 og 2. Som sagt, så er det ikke en permanent tilstand, så det bør nok refereres som "retention" i stedet. Andre IPS paneltyper har også haft dette problem førhen.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
SPooL ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
|
Jeg har samme problem med min hvis jeg ser netflix/viaplay og har kastet det op på apple tv. Så kan jeg nogen gange opleve at jeg har netflix logo stående flere dage midt på min skærm. Min eneste løsning pt er at skue helt ned for lyset når jeg skal bruge apple tv :(
|
||
På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
|
Lyset er bagved panelet, burn in er i selve LCD panelet....
Klaus |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
Ham jeg snakkede med i elgiganten sagde også, at jeg ikke skulle forvente for meget. Men jeg kunne da prøve. At sende den ind. Må se om jeg tager mig sammen til det. (Elgigantenfyren er en ven)
Undskyld, men der er jeg for dum til st følge med ![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Forvente for meget, sikke da noget ævl! Jeg fik byttet min 1 år gl iPhone til ny pga defekt højttaler ;-)
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Retention kan ikke have noget med lysstyrken at gøre, da fænomenet ikke skyldes at noget "brænder" fast som på plasma. På LCD er farvepanelet (hvori retention opstår) afskilt fra lyskilden, så det hjælper nul og nix st skrue på lysstyrken. Dét der hjælper er at slukke skærmen, så den ikke er aktiv imens logoet vises eller bare vente på at det går væk - vel og mærke uden at have de pågældende problem-elementer til stede på skærmen. |
||
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
@Torben tak
@kampus forstået på den måde, at jeg ikke skulle forvente, at det ville blive modtaget som en fejl. Forsåtet sådan at jeg ikke skal forvente rep eller ny ipad |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
|
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
|
Der er forskel på hvilke fejl, der udløser nye produkter. En defekt højttaler er jo en reel defekt. At Apple har valgt et dårligt IPS panel til deres iPad 2 er jo ikke noget der kan fikses med en ny...
|
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Der må så være forskel på iPad 2, for jeg og andre oplever ingen retention
|
||
![]() |
||
|
Lidt søgen på Google giver resultatet at nogen får byttet andre ikke. Nogen ramt, andre ikke :)
|
||
![]() |
||
|
Give it a shot ;-) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |