Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bjarke
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
|
Emne: Burnin plastma Sendt: 25-Juni-2007 kl. 23:43 |
Hej
Jeg har sikkert som så mange erhvervet et Panasonic 37px70E, og det står jo med et kanont godt billede...
Der er dog noget jeg er blevet en del nervøs overfor, nemlig burn-in...
Har fulgt lidt med i hvad man skal gøre til at starte med, at køre burn-in dvd osv...
Der er allerede kørt de første ca. 36timer... men for ligesom at kunne holde ud af se tv er jeg nød til at se tv med bare lidt lys på, altså i normal instilling og skruet en anelse ned...
Men bare menu billedet er på skærmen 2sek er det brændt ind... Det hele fjernes nemt med burn-in wash dvd´en.. Men synes godtnok det er utroligt man ikke engang kan skifte kanal uden menuskærmen brændes ind.. altså det sidste billede der nærmest er på skærmen brændes ind.. Kan det passe?
Fx se nedestående billede, der er naturligvis skruet op for lyset så man kan se noget ( der kan ikke ses noget ved normal kigge afstand på ca. 3meter, men 1-2 meter kan man godt se det i mørkt lokale)

Redigeret af Bjarke - 26-Juni-2007 kl. 00:08
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
 |
hyldig87
Super bruger
Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
|
Sendt: 26-Juni-2007 kl. 05:33 |
hvad er dine indstilliner? bare ca. i %
De bør ikke ligge højere end 40% de første 200 timer ca. Personligt kører jeg stadig med indstillinger der er under 50% på alle områder under Biograf profilen. Sys det giver det bedste billede, og kan læse mig frem til her at mange andre mener det samme.
Det har ikke givet mig de mindste problemer med burn-in mun minimal retention som kun kan ses når jeg går helt tæt på tv'et, og altså ikke fra min sofa 2½m væk. Og vil ikke mene det er fordi jeg er overforsigtig.
Redigeret af hyldig87 - 26-Juni-2007 kl. 05:39
|
 |
Bjarke
Guld medlem
|
Sendt: 26-Juni-2007 kl. 05:39 |
hyldig87 skrev:
De bør ikke ligge højere end 40% de første 200 timer ca. Personligt kører jeg stadig med indstillinger der er under 50% på alle områder under Biograf profilen. Sys det giver det bedste billede, og kan læse mig frem til her at mange andre mener det samme.
|
Jeg jeg kører vist med std. instillinger på normal, hvor jeg har trykket et par gange ned.. så 3x50% vist ca. jeg synes også biograf instillingen ser godtnok ud, men der skal være helt mørkt i rummet, før det holder synes jeg.
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
 |
hyldig87
Super bruger
Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
|
Sendt: 26-Juni-2007 kl. 05:44 |
Bjarke skrev:
hyldig87 skrev:
|
Jeg jeg kører vist med std. instillinger på normal, hvor jeg har trykket et par gange ned.. så 3x50% vist ca. jeg synes også biograf instillingen ser godtnok ud, men der skal være helt mørkt i rummet, før det holder synes jeg.
|
Hvis jeg var dig ville jeg køre alt ned på 40%, det er hvad jeg har hørt fra alle andre her som det anbefalede for indkøringsperioeden. Det kan godt være det er en smule træls den første uge, men jeg tror der er større chance for at det vil give dig et godt TV i længden.
Der bør ikke komme så meget retention/burn-in bare fra menu'en bare ved at skifte kanal.
|
 |
Bjarke
Guld medlem
|
Sendt: 26-Juni-2007 kl. 06:05 |
hyldig87 skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg køre alt ned på 40%, det er hvad jeg har hørt fra alle andre her som det anbefalede for indkøringsperioeden. Det kan godt være det er en smule træls den første uge, men
|
Ja okay, men synes stadigt det er lidt vildt at der kommer burn-in bare ved kanalskift.
hyldig87 skrev:
Der bør ikke komme så meget retention/burn-in bare fra menu'en bare ved at skifte kanal.
|
Jeg synes også det lyder lidt underligt trodsalt
|
|
 |
Puma
Guld medlem
Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
|
Sendt: 26-Juni-2007 kl. 17:48 |
Hej Bjarke
Jeg fatter ikke at du skulle opleve burn-in efter bare 2 sek. Jeg har nøjagtig det samme fjernsyn. jeg har flere gange oplevet at menubilledet har stået tændt på skærmen, sålænge at den indbyggede automatisk reduktion at kontrast ifm. stillestående menuer er trådt i kraft. (efter ca 10 minutter laver fjernsynet selv en reduktion af kontrast)
Jeg har i den forbindelse aldrig oplevet nogen form for burn-in, der må sgu være noget galt med din skærm med hensyn til et eller anden skærm opdatering kredsløb eller hvad ved jeg.
En ting er sikkert en plasma skærm skal ikke skabe burn-in efter 2 sek eller sagt på den turborgs måde dette må være en "ommer"
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
|
Sendt: 26-Juni-2007 kl. 17:59 |
Hej bjarke
købte selv 37" for 3 uger siden , og jeg har heller ikke set noget burn-in overhovedet , det er godt nok noget møg for dig , har heller ikke læst andre steder her på recordere at der er nogle der har burn-in efter 2 sec. , det lyder helt vildt , du skal ikke finde dig i det , det må helt klart være en fejl.
håber at du får det løst , lad os lige høre fra dig
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 26-Juni-2007 kl. 18:17 |
Det du får efter så kort tid, er ikke egentlig burn-in, men derimod det man kalder for retention. Det forsvinder ingen, så snart du har sendt lidt andet tv.
Hvis din kontrast og lysstyrke er for høj, gør dette, at retentionen kommer meget hurtigt, hvilket er det du oplever. Så skru ned, mens din skærm er nu og så skru langsomt op igen, efterhånden som du for det kørt ind.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
irfo
Junior bruger
Oprettet: 09-December-2006
Point: 48
|
Sendt: 26-Juni-2007 kl. 18:20 |
Sandal skrev:
Det du får efter så kort tid, er ikke egentlig burn-in, men derimod det man kalder for retention. Det forsvinder ingen, så snart du har sendt lidt andet tv.
Hvis din kontrast og lysstyrke er for høj, gør dette, at retentionen kommer meget hurtigt, hvilket er det du oplever. Så skru ned, mens din skærm er nu og så skru langsomt op igen, efterhånden som du for det kørt ind.
|
Eller køb en lcd 
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
|
Sendt: 26-Juni-2007 kl. 18:25 |
Hej irfo
det kan du simpelthen ikke være bekendt at skrive , når nu bjarke har et reelt problem
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Puma
Guld medlem
Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
|
Sendt: 26-Juni-2007 kl. 18:28 |
Hej Irfo
Det var sgu et godt råd til en person som har været i gennem en lang udvælgelse proces......
Husk lige at fortælle, at man med LCD i 10.000 kr kassen skal lære at leve med nogle andre svagheder i relation til billedstøj i form af mytiske skygger, samt variationer i kontrasten grundet baglysstyringen osv.
Husk vi lever desværre i en tid, hvor ingen af de nuværende fladskærms teknologier er fejlfri 
|
 |
irfo
Junior bruger
Oprettet: 09-December-2006
Point: 48
|
Sendt: 26-Juni-2007 kl. 18:45 |
hej
det var altså en lille joke, håber bjarke tilgiver mig. 
|
 |