|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
xeno ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 31-August-2007 kl. 03:17 |
Har læst om Burn-in på plasma, der bliver bland andet skrevet om en slags retningslinier for at undgå dette, det kan jeg så ikke lige finde - en der kan hjælpe?., kan det opstå ved at se tv/dvd film? Burn-in, så tænker jeg CRT skærm og på sådan en kan det aldrig fjernes igen, men det kan på plasma - hvordan kan det lade sig gøre?
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej xeno, jamen sørme kan det lade sig gøre med burn-in, altså hvis du bruger skærmen helt tumpet. De normale fremgangsmåder: De første 200 timer skal du "køre" med nedsatte parametre for kontrast, farve, lys osv. Undå eller i hvertfald se ikke mange timer ad gangen film med sorte topbjælker, undå statiske billeder. Du kan også her på dette forum downloade en "Break-in" DVD. Den skal så køre på dit tv i en vis periode. http://www.recordere.dk/download/
Redigeret af Hother - 31-August-2007 kl. 07:50 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
xeno ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej igen xeno et statisk billede er et billede som f.eks. et foto, et betjeningspanel fra et spil. Sorte bjælker, hvis dit tv kan zoome billedet kan du undgå bjælkerne. Det går selvfølgelig udover billedkvaliteten i en periode. Din brugermanual fortæller dig sikkert det samme. Ja du skal brænde break-in dvd´en og køre den over en dvd-afspiller i mindst 24 timer, som jeg har forstået det. Jeg har nu aldrig brugt den, men passet godt på mit tv i 200 timer Redigeret af Hother - 31-August-2007 kl. 11:56 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, mange tak. Lige en sidste ting... du griner nok ad mig, men når jeg køre denne break-in dvd så skal mit tv altså stå tændt i mindst 24 timer? (nogen gange skal jeg ha´ting bukket i neon, for at være helt sikker på det jeg gør) ![]() |
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
ikke nødvendigvis. Jeg gjorde det, da jeg kørte break-in på mit TV, at jeg satte farverne og kontrast og lys ned på TV'et. Hver gang jeg ikke så på TV'et kørte jeg den Break-in DVD. Dog slukkede jeg nogle gange for TV'et, hvis jeg syntes det havde stået i lang tid, og virkede varmt. Jeg havde forøvrigt nok DVD'en kørende i længere end de 24 timer. Men jeg ville jo også gerne nå de 200 timer hurtigt, så jeg kunne sætte farverne til de indstillinger jeg gerne selv ville have. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |