|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Tværtimod er alle plasmaskærme anti-refleksbehandlet! En del LCD-skærme har også en "blank" overflade i et forsøg på at opnå plasma'ens fordele. De LCD'er som ikke har det, har en mat overflade, sådan er panelet. MEN, ulempen er at den matte overflade spreder lyset/reflektionen i overfladen. D.v.s. at i dit eksempel, vil man få totalt blege plamager, hvor billedet vil være meget svært synligt. På en plasma derimod, vil reflektionen være mindre synlig, da hjernen abstraherer fra det, og ser billedet i stedet. man vil oftest kun lægge mærke til reflektionen, hvis man decideret kigger efter det! Sådan forholder det sig... M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 16-Juni-2009 kl. 22:59 |
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Så kan man da tale om at lade sig styre af teknologien... |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Jeg vil da nærmere sig at man lader sig styre af at få et godt billede... M.v.h. |
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Jeg kom til at tænke på noget andet:
Sollys ser ud til at virke på plasma-evangelisterne. Er der nogen, der har forsøgt hvidløg, sølvkugler, kors eller vievand? |
|||
![]() |
|||
ZuluKongen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Marts-2007 Status: Offline Point: 227 |
![]() |
||
Smut dog en tur i tc, det havde jeg gjort. her på samsung lcd http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1240994458 og for en god ordens skyld deres plasma http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1245146937 håber det kan bruges vh zk. Redigeret af ZuluKongen - 16-Juni-2009 kl. 23:54 |
|||
![]() |
|||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
...og derfor har plasmafolket mørklægningsgardiner?
Tror du ikke, du skal arbejde lidt mere på din argumentation? (Og ja, jeg generaliserer. Det må jeg godt.) Redigeret af Allan Olesen - 17-Juni-2009 kl. 00:01 |
|||
![]() |
|||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
||
![]() Når det er sagt, så jeg kender jeg væsentligt flere LCD ejere end plasmaejere med mørklægningsgardiner. ![]() |
|||
![]() |
|||
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
||
Enig i dine betragtninger ![]() ![]() /Nils |
|||
|
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
For at når et godt billede fra et lcd skal man jo også have Mørklægningsgardiner. At mange er lige glade er en anden sag.
der er jo masser af genskin særligt på alle nyere lcd skærme. der hjælper vievand og sølvkugler jo ikke. LED er fremtiden for lcd og den mindste er edge led fra samsung, ellers LED med local dimming. lcd med almindelig baggrundsbelysning er en død sild. som aldrig burde været lavet om til et tv fra en pc monitor. hurra for samsung at de har indset det, frem for sony med deres nye z5500 til en vanvittig pris. Redigeret af xcardman - 17-Juni-2009 kl. 06:48 |
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
||
Eller også kunne man jo se sine blu-ray film. Et tv kan bruges til andet end et alm. tv signal. |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
![]() Pointen var mere en generel undren over hvorfor man skulle sidde inde og kigge på sit TV (uanset hvad der er på skærmen) hvis solen skinner udenfor. Der ER andet i livet end fladskærme (har jeg hørt)..! ![]() Nåh, nok OT - nu tilbage til filmen. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |